سلامتی و پزشکی

چاپ سه بعدی قلب انسان در آزمایشگاه

دیجیاتو نوشت: دانشمندان دانشگاه استنفورد آمریکا یک قرارداد فدرال 26.3 میلیون دلاری را امضا نموده اند تا به چاپ سه بعدی قلب انسان از سلول های بنیادی و پیوند آن به خوک های زنده بپردازند.

10 مهر 1402

مدیرعامل پرسپولیس بر بالین یک سرخ پوش

علیرضا عنایت زاده با هماهنگی کادر پزشکی تیم، روز گذشته تحت عمل جراحی زانو نهاده شد.

1 شهریور 1402

همایش آینده پژوهی در علوم و فناوری های زیستی برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه رویان، نخستین همایش آینده پژوهی در علوم و فناوری های زیستی به همراه برگزاری رویداد ترسیم آینده رویان با حضور سخنرانان مدعو و رؤسای مراکز تحقیقاتی حوزه سلامت و مطالعات فرهنگی اجتماعی و تحقیقات آینده پژوهی در سالروز...

7 خرداد 1402

ژل از بین برنده سرطان مغز فراوری شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، هنگامیکه محققان این ژل ضدسرطان را روی موش های مبتلا به گلیوبلاستوما آزمایش کردند، به طور ناگهانی متوجه شدند موش ها درمان شدند.

6 اردیبهشت 1402

دستکاری ژنتیکی برای مقابله با سرطان کبد

محققان از فناوری دستکاری ژنتیک به روشی بدیع استفاده نموده و تومور های سرطان کبد را برای درک بهتر جهش های ژنتیکی زیربنای شکل گیری آن ها فراوری نموده اند.

23 فروردین 1402

چای سبز برای چه کسانی خطرناک است؟

چای دومین نوشیدنی پرطرفدار در دنیا است، اما اگر نوع سبز آن را می نوشید، شاید بهتر باشد قبل از نوشیدن فنجان بعدی کمی درنگ کنید.

16 فروردین 1402

عوارض نگهداری از ماهی قرمز که باید بدانید

پدر و مادر اغلب در عید نوروز برای بازی بچه ها ماهی قرمز تهیه می نمایند، ولی هیچ آگاهی از خطرات و بیماری هایی که امکان دارد با دست زدن به ماهی به بدن کودک منتقل گردد.

5 فروردین 1402

بازسازی بینایی در موش های مبتلا به رتینیت پیگمنتوزا با استفاده از شیوه CRISPR

حدود هفت سال از زمانی که محققان از سیستم ویرایش ژن CRISPER برای معکوس کردن شرایط نابینایی به نام رتینیت پیگمانتوزا در سلول های بنیادی خارج از بدن استفاده کردند می گذرد.

28 اسفند 1401

دو بازیکن نو در جمع پرسپولیسی ها!

سرخپوشان بعد از پیروزی بر تراکتور و بازگشت به تهران، امروز در قالب دو گروه تمرین کردند. بازیکنان اصلی ملاقات مقابل تراکتور زیر نظر بدنساز ریکاوری کردند و سایر بازیکنان 75 دقیقه زیر نظر کادر فنی برنامه های مختلفی را انجام دادند.

16 اسفند 1401

زنان جذب چه مردانی می شوند؟

زنان، مردان مجذوب کننده و با اعتماد به نفس را دوست دارند، اما نه آن هایی را که خودخواه هستند و موفقیت خودشان را به رخ دیگران می کشند.

14 اسفند 1401

تورم به نقطه جوش بازگشت

اعتماد نوشت: مرکز آمار ایران تحولات مربوط به نرخ شاخص قیمت مصرف کننده یا همان تورم در بهمن ماه امسال را باز هم با یک روز تاخیر اعلام نمود. این برای دومین ماه پیاپی است که مرکز آمار در ارایه این آمار ها تاخیر یک روزه دارد. اما یک نگاه کلی به این گزارش نو نشان...

3 اسفند 1401

این نشانه ها می گوید عشق همسرتان واقعی است

عشق واقعی چیست؟ همه می خواهند بدانند عشق واقعی چیست و بسیاری از مردم فکر می نمایند که هر وقت عاشق شدند می توانند آن را احساس نمایند.

30 بهمن 1401

دستاوردهای علوم شناختی به نمایش در می آیند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، پاویون محصولات و دستآوردهای شناختی با هدف تجاری سازی و توسعه بازار کسب و کار، در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی اصفهان برپا می گردد.

26 بهمن 1401

9 خوراکی که هرگز نباید صبح ها بخورید

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است، اما بعضی افراد آنگونه که باید آن را جدی نمی گیرند و در پی همین عدم اهمیت یا به طور کلی از مصرف آن خودداری می نمایند و یا با مواد غذایی نامناسب از آن گذر می نمایند.

21 بهمن 1401

راز زنان زرافه ای کایان!

قبیله کایان در شمال تایلند که عموماً به عنوان مردم گردن دراز کارن شناخته می شوند، به دلیل پوشیدن حلقه های گردن مشهور هستند.

15 بهمن 1401

شبکه نسل 5 مصرف محتوای دیجیتال را افزایش می دهد

تجربه اپراتورهایی که شبکه نسل پنج را توسعه و در اختیار مشترکان خود قرار داده اند، نشان از تغییر رفتار مشترکان و افزایش جهشی در مصرف محتوای دیجیتال دارد.

3 بهمن 1401

سرم شیر چیست و چگونه به دست می آید؟

شاید نام سرم یا پلنامای شیر را شنیده باشید اما اگر مایلید درباره آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید؛ در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با این فرآورده ارزشمند و نحوه فراوری آن آشنا کنیم و به شما بگوییم سرم شیر چیست؟

4 دی 1401

6 برنامه غذایی جامع برای غلبه بر سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال شایع روده ای با علائمی مانند درد یا گرفتگی شکم، نفخ و تغییر در عادات روده مثل اسهال بلندمدت است. برای بعضی افراد این علائم به معنای یبوست، برای بعضی دیگر اسهال یا حتی ترکیبی از هر دو است. علائم سندرم روده تحریک پذیر می...

16 آذر 1401

تغییر پس زمینه خسته کننده اندروید با والپیپر های زنده

می توانید با به کارگیری چند راه چاره ساده از بعضی از پس زمینه های خسته کننده در اندروید خلاص شده و آن را با والپیپر های زنده و پویا جایگزین کنید.

12 آذر 1401

نجات جان مبتلایان به سرطان با میکروسکوپ یک میلی متری

کارشناسان امپریال کالج لندن یک اندومیکروسکوپ ابداع نموده اند که قطر آن کمتر از یک میلیمتر است و برای ورود به داخل بدن طراحی شده تا چشم اندازی از بافت و اعضای داخلی فراهم کند.

8 آبان 1401
تعداد: (182)