نوآوری باید به عنوان یک باور در همه دستگاه ها نفوذ پیدا کند

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از گام ها جدی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان و توسعه بازار شرکت های این حوزه گفت.

نوآوری باید به عنوان یک باور در همه دستگاه ها نفوذ پیدا کند

روح الله دهقانی فیروز آبادی سرپرست معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در رابطه با سیاست های نو معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه علم و فناوری و نوآوری در کشور زحمات زیادی کشیده است و بنیان های خوبی بنا نهاده شده که باید با اقتدار ادامه یابد و توسعه پیدا کند.

وی در ادامه به قانون جهش فراوری دانش بنیان اشاره نمود و اضافه کرد: تصویب قانون جهش فراوری یک اتفاق بزرگ در کشور است که یک نسل نو از تاثیرگذاری دانش، فناوری و نوآوری را در کشور به نمایش خواهد گذاشت.

دهقانی فیروزآبادی، با تأکید بر نقش نظارت و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: معاونت علمی و فناوری در بحث سیاست گذاری، نظارت و پیگیری نفوذ نوآوری در همه دستگاه های کشور باید نقش آفرینی کند. اقتصاد دانش بنیان قطعا زمانی محقق می گردد که در همه دستگاه ها و ارکان کشور نوآوری به عنوان یک باور نفوذ پیدا کند و این یکی از برنامه های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

ایران، کشوری ثروتمند با ظرفیت های بالای نیروی انسانی است

وی بعلاوه اعلام کرد: ثروت های ملی در شهر های مختلف کشور باید مورد توجه قرار بگیرد و توسعه متوازن اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور امری مهم است. ایران، کشوری بسیار ثروتمند با ظرفیت های فوق العاده خوب نیروی انسانی، فناورانه و نوآورانه است. یکی از اهداف جدی در این دوره، این است که توجه ویژه کنیم به شهر های دیگر و استعداد هایی که در شهرهایمان هستند تا بتوانیم بذر های کسب و کار های نوپا را بارور کنیم و توسعه دهیم.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ایجاد سازوکار های حمایتی از شرکت های دانش بنیان، گفت: توجه به مدل های توسعه اقتصادی لازم است و فرهنگ اکوسیستم نوآوری در جامعه نهادینه شده است. ما احتیاج داریم بتوانیم مدل های اقتصادی برخواسته از اقتصاد مردمی و مقاومتی را توسعه دهیم. برای تامین اقتصادی شرکت های نوپا، خلاق و استارت آپ و مجموعه های بزرگ نوآوری این توسعه امری لازم است.

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: مسئله دیگر توجه جدی به بازار ملی است؛ بازار ملی، ناموس ملی است و اگر بتوانیم بخشی از بازار ملی را در حوزه نوآوری و شرکت های نوپا و شرکت های فناور بیاوریم، قطعا یک اتفاق بزرگ در این حوزه رقم خواهد خورد.

وی بعلاوه، گفت: مسئله آخر توجه ویژه به صادرات محصولات دانش بنیان است. صادرات فناوری های نرم، صنایع خلاق و صادرات نرم افزار. ما در کشور توان زیادی برای فراوری نرم افزار ها و صادرات نرم داریم و در این میان توجه ویژه به حوزه علوم انسانی و حوزه رسانه، فناوری و نوآوری های اجتماعی و فناوری های نرم نرم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عرصه های ورود فناوری لازم است.

وبلاگ دیدنی ها علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نوآوری باید به عنوان یک باور در همه دستگاه ها نفوذ پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری باید به عنوان یک باور در همه دستگاه ها نفوذ پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید