راز زنان زرافه ای کایان!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، قبیله کایان در شمال تایلند که عموماً به عنوان مردم گردن دراز کارن شناخته می شوند، به دلیل پوشیدن حلقه های گردن مشهور هستند.

راز زنان زرافه ای کایان!

به گزارش خبرآنلاین، زنان در این کشور به استفاده از حلقه های گردن برنجی که از طریق مردان برمه ای ساخته شده است، معروف هستند، این حلقه های برای بلندتر به نظر رسیدن گردن آنها استفاده می شود. کنیایی ها بر این باورند که هر چه گردن زن بلندتر باشد، دوست داشتنی تر است. زنان کایان از سن پنج سالگی با استفاده از حلقه های گردن آشنا هستند. آنها با افزایش سن، سیم پیچ های برنجی بیشتری جمع می کنند. طبق حساب ها، آنها هر دو سال یک کویل نو اضافه می کنند.

قبیله کایان از میانمار سرچشمه گرفتند. در جریان نبرد بین ارتش میانمار و گروه های شورشی در اواخر دهه 1980، آنها به مرزهای تایلند گریختند. در طول این مدت، آنها در کمپ های پناهندگان در امتداد مرزهای تایلند محبوس بودند و در آنجا در پی امنیت بودند.

زنان کایان در مدت کوتاهی توجه بسیاری را به خود جلب کردند. زمانی که در تایلند بودند، از زمانی که گردشگران به ظاهر آنها علاقه مند شدند، آنها را متمایز کرد. گردشگران مجذوب کلاف های گردن و سایر بخش های فرهنگ خود بودند.

بازدیدکنندگان چه در آن زمان و چه در حال حاضر به سرعت در پی عکس با زنان کایان با ظاهری عجیب و غریب هستند. در واقع، اعتقاد بر این است که سالانه بیش از 40000 نفر در مرزهای تپه ای توقف می کنند تا این زنان را ببینند یا با آنها عکس بگیرند. این کلاف ها از طریق خانم ها در تمام طول سال از جمله هنگام خواب استفاده می شود.

اگرچه هیچ عشیره کایان نتوانسته توضیح روشنی برای پذیرش این آیین دیرینه ارائه دهد، اما دلایل مختلفی برای استفاده و ادامه حیات آن به آن نسبت داده شده است.

در حالی که برخی از مردم بومی ادعا می کنند که حلقه های برنجی از زنان در برابر آدم ربایی از طریق قبایل همسایه محافظت می کند، برخی دیگر ادعا می کنند که آنها را از حمله ببرها به گردن محافظت می کند.

دلیل غالب امروزه این است که کلاف های گردن برای حفظ فرهنگ استفاده می شود. جدا از محافظت، به نظر می رسد که حلقه های گردن برای اهداف آرایشی نیز هستند. زنان کایان به دلیل گردن بلندشان به زنان زرافه معروف هستند. پاداونگ نام دیگری برای حلقه های گردن آنها است.

نگرانی هایی در مورد استفاده مداوم از حلقه های گردن و خطرات سلامتی قابل توجهی که باعث فروپاشی مهره های ستون فقرات می شوند، مطرح شده است.

حلقه های گردن می توانند در مواقعی نزدیک به 20 کیلوگرم وزن داشته باشند. در نتیجه، اعمال آن بر روی گردن ظریف هر فردی سخت، سنگین و ناراحت کننده است. وزن سیم پیچ های فلزی استخوان ترقوه را به جلو می راند و قفسه سینه را له می کند. طول گردن همیشه منبسط نمی شود، اما انحراف ترقوه این تصور را ایجاد می کند که منبسط می شود.

زنان کایان نیز مجبورند با کلاف های برنجی به دور گردن خود بخوابند. آنها از برگ ها برای محافظت از گردن خود در هنگام خواب استفاده می کنند تا از ایجاد تاول و پف کردن جلوگیری کنند.

زنان نیز از بحث در مورد مسائل خود با خارجی ها منع می شوند. اگر این کار را بکنند حقوقشان کم می شود. آنها همچنین می توانند به دلیل درگیر شدن در فعالیت های مدرن مانند استفاده از رایانه یا تلفن همراه مجازات شوند.

اگرچه برخی از افراد بر این باورند که کایان ها مجاز به حفظ فرهنگ خود هستند، برخی دیگر معتقدند که بی تابعیتی آنها مورد سوء استفاده قرار می گیرد. تایلند در سال های اخیر در نتیجه سنت کایان معروفیت و توجه پیدا کرده است. این کشور پول نقد بیشتری از گردشگران دریافت کرده است که به نفع بسیاری از تجار محلی بوده است.

با این وجود، برخی از زنان کایان تصمیم گرفته اند از حلقه های گردن خودداری کنند، زیرا معتقدند این یک آیین آزاردهنده است که با واقعیت های کنونی همخوانی ندارد. این زنان آن را یک عادت باستانی می دانند که در دوران مدرن نباید انجام شود و سخت تلاش می کنند تا جلوی آن را بگیرند. از سوی دیگر، برخی از زنان همچنان به استفاده از حلقه های برنجی به عنوان نمادی از باورهای فرهنگی خود ادامه می دهند.

منبع: هیستوری آف یستردی

منبع: فرارو

به "راز زنان زرافه ای کایان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز زنان زرافه ای کایان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید