چاپ سه بعدی قلب انسان در آزمایشگاه

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، دیجیاتو نوشت: دانشمندان دانشگاه استنفورد آمریکا یک قرارداد فدرال 26.3 میلیون دلاری را امضا نموده اند تا به چاپ سه بعدی قلب انسان از سلول های بنیادی و پیوند آن به خوک های زنده بپردازند.

چاپ سه بعدی قلب انسان در آزمایشگاه

پیوند عضو می تواند جان انسان ها را نجات دهد، اما فهرست های انتظار طولانی و احتمال ردشدن آن ها موضوعی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. دانشمندان استنفورد در حرکتی روبه جلو برای حل این مشکل، در کوشش هستند بعضی اندام ها را با چاپگر سه بعدی توسعه دهند و ابتدا این اندام های پیشرفته با سلول های بنیادی را روی حیوانات آنالیز نمایند. به همین دلیل، محققان استنفورد قراردادی برای کاشت قلب انسان در خوک های زنده امضا نموده اند و برای انجام این آزمایش یاری مالی نیز دریافت می نمایند.

وقتی اندام های بیمار آغاز به ازکارافتادن می نمایند، اغلب تنها گزینه به جای مانده پیوند عضو است. اما معضل اصلی کمبود عضو است و بسیاری از بیماران در فهرست انتظار، جان خود را از دست می دهند.

حتی اگر بیمار خوش شانس باشد و به موقع بتواند عضوی را که به آن احتیاج دارد، دریافت کند گاهی اوقات نیز امکان پیوند وجود ندارد و بیمار نمی تواند عضو پیوندی را دریافت کند. اما اگر بتوان با یاری سلول های بنیادی و چاپگر سه بعدی، اندام و عضو موردنظر برای بیمار را توسعه داد، مشکل رفع می گردد.

طی سال های گذشته، محققان آزمایش های بسیاری در این زمینه انجام داده اند و این موضوع جدیدی نیست. حالا در گامی بزرگ تر، تیمی از دانشمندان استنفورد قراردادی فدرال را با آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته برای سلامت موسوم به ARPA-H به ارزش 26.3 میلیون دلار امضا نموده اند تا بتوانند قلب انسان را با چاپگر سه بعدی توسعه داده و روی خوک های زنده آزمایش نمایند.

توسعه اندامی پیچیده و مهم همانند قلب با چاپگر سه بعدی، موضوع مهمی است و اگر محققان استنفورد بتوانند این پروژه را به خاتمه برسانند، تحولی بزرگ در پیوند اعضا به نام آن ها به ثبت می رسد. در صورت موفقیت این پروژه، وارد دوره جدیدی از توسعه بیولوژیک اندام های پیوندی می شویم.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چاپ سه بعدی قلب انسان در آزمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سه بعدی قلب انسان در آزمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید