شبکه نسل 5 مصرف محتوای دیجیتال را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، تجربه اپراتورهایی که شبکه نسل پنج را توسعه و در اختیار مشترکان خود قرار داده اند، نشان از تغییر رفتار مشترکان و افزایش جهشی در مصرف محتوای دیجیتال دارد.

شبکه نسل 5 مصرف محتوای دیجیتال را افزایش می دهد

به گزارش آی تی بررسی تانافون ماناووتیوث (Tanaphon Manavutiveth) مدیر ارشد بازرگانی اپراتور تایلندی True و یکی از سخنرانان مجمع جهانی پهن باند موبایل که اخیرا و به میزبانی شرکت هواوی برگزار گردید، در ارایه خود به تغییر رفتار مشترکان پس از استفاده از شبکه نسل 5 موبایل از سوی این اپراتور پرداخت و گفت: ارتقاء شبکه ما به 5G باعث تغییرات کاملا محسوس در رفتار مشترکان تایلندی شد و مصرف محتوای دیجیتال را به شکل فزاینده ای افزایش داد. به نحوی که مشاهده زنده ویدیوهای HD با 57درصد، بازی های ابری 37درصد، موسیقی HD با 34درصد، اپلیکیشن های VR با 30درصد و اپلیکیشن های AR با 26درصد افزایش کاربری روبرو شدند.

آقای ماناووتیوث در مورد اهمیت توسعه متوازن زیست بوم شبکه نسل 5 نیز گفت: ما کوشش می کنیم تا با ایجاد کامل زیست بوم 5G احتیاج تمامی مصرف کنندگان، کسب و کارها و بخش های مختلف و ذینفع در این فناوری را مد نظر قرار دهیم و در این زیست بوم تازه باید به طور همزمان توسعه شبکه ها، ابزارها، کاربردها، مشارکت ها و مقررات گذاری های مرتبط با این بخش ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از ارایه خود به تاثیر استفاده از فناوری نسل پنج بر صنایع مختلف پرداخت و گفت: فناوری 5G به دلیل پهنای باند به مراتب بالاتر و تاخیرهای به مراتب کمتر در دسترسی به اطلاعات و داده ها، باعث ارتقای فناوری های مرتبط با پخش زنده، نظارت آنلاین، خودران ها، کنترل و خدمات از راه دور، تبلیغات و ... شده که همین امر عامل تحول و پیشران در صنایعی نظیر پزشکی، کشاورزی، آموزش، حمل و نقل، فراوری، شهرهای هوشمند و ... شده است.

وی با اشاره به اینکه مزایای انتقال مشتریان از 4G به 5G شامل اتصالات داده سریعتر و مطمئن تر، اتوماسیون چابک و کارا است بر اهمیت ایجاد یک زیست بوم بالغ تأکید کرد و گفت: عامل کلیدی موفقیت برای ما در تایلند این است که زیست بوم آماده است و عوامل زیادی مانند کارایی هزینه و حمایت تنظیم کننده ها و به طور کلی دولت تایلند در این زیست بوم تازه نقش مهمی دارند.

به گفته ماناووتیوث منطقه کشورهای جنوب شرقی آسیا در حال حاضر یکی از پذیرندگان پیشرو در جذب و به کارگیری فناوری نسل 5 است و تا به امروز ضریب نفوذ 5G در این منطقه به 9.2 درصد رسیده که بعد از سنگاپور با ضریب نفوذ 13.9 درصدی، کشورهای این منطقه را در رتبه دوم قرار داده است.

مدیر ارشد این اپراتور تایلندی با بیان اینکه این شرکت مشتاق همکاری و کار روی موارد استفاده از 5G است گفت: با توجه به کاربردهای مختلف و تحول ساز، ما در پی یاری به توسعه 5G برای رشد هرچه سریع تر هستیم.

رونمایی از 400 سایت 5G در دهه فجر

توسعه شتابان نسل 5 برای بهره گیری از مزایای متنوع و مالی آن و زیرساخت های ایجاد شده از سوی اپراتورهای کشور، نشان از آن دارد که این فرصت برای توسعه 5G در ایران نیز فراهم است و وزارت ارتباطات باید با برطرف موانع، زمینه رشد شتابان این فناوری تحول ساز در عرصه های مختلف را ایجاد کند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات برای مقطع تابستان سال 1401، اپراتورهای موبایل ایران در مجموع بیش از 90 میلیون اشتراک مبتنی بر نسل 4 را در کشور تحت پوشش دارند که از این مقدار همراه اول به عنوان پیشران صنعت ارتباطات ایران، به تنهایی بیش از 47 میلیون اشتراک از سهم بازار را در اختیار دارد.

این در حالیست که اشتراک 3G مجموع اپراتورهای کشور نزدیک به 11 میلیون اشتراک در قیاس با بیش از 90 میلیون اشتراک مبتنی بر 4G است که این مهم گویای آمادگی زیرساخت های کشور برای خداحافظی با نسل 3 و اختصاص فرکانس های آزاد شده به نسل 5 را دارد.

منبع: انتخاب

به "شبکه نسل 5 مصرف محتوای دیجیتال را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه نسل 5 مصرف محتوای دیجیتال را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید