بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

از کی عمارت فیروزه ای رشت معروف شد؟

عمارت مفخم السلطنه، یا پورهمتی (نامی که در فهرست آثار ملی ثبت شده) شاخص ترین بنای تاریخی محله ساغریسازان و از جمله خانه های تاریخی به جامانده از خاندان سمیعی است.

30 دی 1402

عکس پرچمداران شیائومی لو رفت، عکس

گجت نیوز نوشت: در این تصاویر، رنگ های مختلف شیائومی 13 تی و 13 تی پرو - Xiaomi 13T Pro را ببینید؛ گوشی هایی که نسخه چرمی هم دارند و قیمت گران ترین آن ها، زیر 1000 یورو است.

22 شهریور 1402

پردیس یکی از شهرستان های دیدنی استان تهران به شمار می رود

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پردیس یکی از شهرستان های دیدنی استان تهران به شمار می رود.

18 فروردین 1402

بازسازی بینایی در موش های مبتلا به رتینیت پیگمنتوزا با استفاده از شیوه CRISPR

حدود هفت سال از زمانی که محققان از سیستم ویرایش ژن CRISPER برای معکوس کردن شرایط نابینایی به نام رتینیت پیگمانتوزا در سلول های بنیادی خارج از بدن استفاده کردند می گذرد.

28 اسفند 1401

شورولت کامارو 1969؛ یک هیولای غیر قابل کنترل!

فنیکس، یک کاماور با پیشرانه سوپرشارژ 427 ال اس 7 است که این 8 سیلندر با جعبه دنده 6 سرعته Tremec T56 هماهنگ شده است. این ترکیب برنده یعنی 1180 اسب بخار خروجی در قلب شورولتی از 1969 میلادی.

20 بهمن 1401

کاخ آپادانای شوش؛ قصر زمستانی شاهان هخامنشی و کاخ اصلی داریوش یکم

آپادانا گونه ای تالار ستون دار در ایران باستان است. برترین نمونه های آپاداناها در تخت جمشید و شوش به جا مانده است. درواقع دو کاخ آپادانای تاریخی و ارزشمند در ایران وجود داشته است، کاخ آپادانای شوش و کاخ آپادانای تخت جمشید. این دو را با هم اشتباه نگیرید....

14 بهمن 1401

خوشگذرانی در شانگهای ، 10 مورد از بهترین جاهای دیدنی شانگهای

شانگهای نه تنها یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا است بلکه قلب تپنده فرهنگ نیز به شمار می رود. با ما همراه شوید تا در ادامه این پست با 10 مورد از بهترین فعالیت ها و جاهای دیدنی شانگهای بیشتر آشنا شویم.پکن و هنگ کنگ را فراموش کنید؛ شانگهای نه تنها یکی از محبوب...

21 دی 1401

خانه کاسا باتلو ، آپارتمان جادوگرها

به کاسا باتلو خانه ای جادوی می رویم، خانه ای که برای شکل گیری سقف آن، از استخوان های اژدها استفاده شده و برای اینکه شبیه به استخوان های بدن انسان باشد، هیچ گوشه و زاویه ای در آن دیده نمی گردد، پر از منحنی های زیباست و با کاشی ها آبی رنگ تزئین شده. انگار...

18 دی 1401

صادرات میگوی گواتر به چین و جنوب شرق آسیا

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تقاضا برای صادرات میگوی گواتر افزایش یافته و از همین حالا بخش مهمی از محصول به وسیله خریداران خارجی پیش خرید شده و تا خاتمه برداشت آماده صادرات به چین و جنوب شرق آسیا می گردد.

24 شهریور 1401

رسیدن به هزار سالن سینما زودتر از وعده دولت

سیاست مدرن سازی سینماهای کشور در کنار نهضت سالن سازی که برای شهرهای بالای 50 هزار نفر در نظر گرفته شده است، می تواند برگ برنده دولت سیزدهم در حوزه لجستیک و سخت افزاری سینما به شمار برود.

11 شهریور 1401

خانه سوکیاس ؛ عمارت تاریخی جلفای اصفهان

اصفهان را مرکز فرهنگی دنیا اسلام نامیده اند. شهری که بیشتر شبیه به یک موزه است که صدها جاذبه دیدنی را در خودش جای داده. کسانی که به اصفهان سفر نموده اند، می دانند که معروف ترین خانه ها و زیباترین عمارت ها در این استان قرار دارند. عمارت هایی باشکوه، تاریخی...

13 مرداد 1401

صدرنشینی اسنایپر الیت 5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا

طبق آخرین آمار منتشر شده، بازی اسنایپر الیت 5 از استودیوی ربلیون (Rebellion) پیروز شده در هفته اول عرضه به صدر جدول فروش هفتگی بازی ها در بریتانیا دست پیدا کند.

18 تیر 1401

5 فیلم کلاسیک کالت برتر دهه 70 میلادی

دهه 1970 اساسا مفهومی به نام کلاسیک کالت را به دنیای سینما معرفی کرد. این دهه اغلب به عنوان دوران مشخص نماینده سینمای مدرن در نظر گرفته می گردد، دوره ای که فیلم کلاسیک به فیلم مدرن تبدیل شد. بین اکران فیلم های کلاسیک مانند پدرخوانده (The Godfather)، بعد از ظهر...

23 خرداد 1401

نارسایی های پیشرفته قلبی چگونه می تواند به یاری سلول های بنیادی درمان گردد؟

نارسایی پیشرفته قلبی به علت شیوع بالا و عدم روش های درمانی مطمئن، سبب شده تا پژوهشگران برای مقابله با آن، به سراغ سلول های بنیادی بروند.

19 اردیبهشت 1401

شیلی؛ خانه های رنگین کمانی چوبی روی آب

خانه های رنگین کمانی، در جزیره ای در شیلی، بسیار چشم نواز هستند. تصاویر زیبای این خانه ها را در ادامه ببینید.

17 اردیبهشت 1401

مجلل ترین لابی های هتل در سراسر دنیا را بشناسید

قطعا هتل های مجلل با لوسترهای بزرگ و زیبا، سقف های بلند و طراحی شده، تصویری به یادماندنی در فکر به جا می گذارند. در ادامه می توانید با برترین لابی های هتل در سراسر دنیا، از قلب لندن گرفته تا توکیو و طبیعت کنیا، آشنا شوید.

2 اردیبهشت 1401

بهسازی و لکه گیری جاده های دسترسی شهرستان زرآباد

خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرآباد از بهسازی و لکه گیری جاده دسترسی این شهرستان خبر داد.

26 فروردین 1401

بازدید سفیر فنلاند از آثار تاریخی قزوین

میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، بازدید سفیر فنلاند از آثار تاریخی قزوین صورت گرفت.

13 اسفند 1400

بروژ، شهر مینیاتوری بلژیک!

شهر بروژ در بلژیک یکی از زیباترین شهرهای این کشور اروپایی است که نه تنها گردشگران خارجی بسیاری را به سمت خود می کشاند بلکه، منبع الهام بسیاری از فیلم سازان و ایده پردازان هنری هم هست زیرا معماری و فضای این شهر به قدری رمانتیک و شاعرانه است که تا خودتان...

12 اسفند 1400

اعلام آمادگی سفیر آلمان برای همکاری بیشتر برای حفاظت از میراث باشکوه ایران

سفیر آلمان در تهران در مراسم پرده برداری از پروژه مستندسازی و بازسازی چهارسوق بزرگ بازار تهران، از حفاظت میراث با شکوه فرهنگ ایران زمین ابراز امیدواری کرد.

7 اسفند 1400
تعداد: (36)