رسیدن به هزار سالن سینما زودتر از وعده دولت

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، سیاست مدرن سازی سینماهای کشور در کنار نهضت سالن سازی که برای شهرهای بالای 50 هزار نفر در نظر گرفته شده است، می تواند برگ برنده دولت سیزدهم در حوزه لجستیک و سخت افزاری سینما به شمار برود.

رسیدن به هزار سالن سینما زودتر از وعده دولت

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، یکی از اقداماتی که دولت سیزدهم در کوشش است تا در حوزه سینما از آن رونمایی کند، مدرن سازی سینماها و بهره مندی شهرهای بالای 50 هزار نفر از این نعمت است. اقدامی که طی روزهای گذشته به وسیله معاون فناوری و مطالعات سازمان سینمایی نیز تائید شد تا نهضت سالن سازی این بار در شهرهای بالای 50 هزار نفر اجرایی گردد.

طبق آنالیز ها ، تعداد شهرهایی که بالای 50 هزار نفر جمعیت دارند و از نعمت سینما محروم هستند، 73 شهر است و اگر این شهرها، تا انتها سال آینده، دارای سینما شوند، اتفاق بسیار خوبی در حوزه سخت افزاری سینما رخ خواهد داد.

  • 5 راه حل طلایی برای نجات گیشه سینمای ایران
  • خاطره بازی با زرد قناری و مادر روی آنتن آخر هفته | تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می نماید؟

البته که دولت سیزدهم، اهتمام ویژه ای در حوزه ساخت سالن از خود نشان داده است به طوری که از تیرماه سال گذشته تا به امروز، تعداد 106 سالن نو به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر نیز 300 سالن دیگر هم در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که از این تعداد، 80 سالن آماده افتتاح هستند یا در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارند.

در حال حاضر، 300 سالن در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که از این تعداد، 80 سالن آماده افتتاح هستند یا در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارند. نکته مهمی که باید در حوزه ساخت سالن مورد توجه قرار بگیرد آن که، همان گونه که ساخت سالن های نو، اتفاق مبارکی در سینمای ایران به شمار میرود، اما ضرورت مهم تر در این حوزه، ترمیم سالن های کهنه و قدیمی و عدم اجازه برای خارج شدن این سینماها از ناوگان سینمایی کشور است.

بسیاری از این سینماها، به لحاظ جغرافیایی در نقاط استراتژیکی قرار دارند و به لحاظ نوستالژیک، یادآور خاطرات خوبی برای مردم هستند بنابراین اگر سیاست به این منوال باشد که این سینماها از چرخه خارج شوند و سینماهای نو به ناوگان افزوده شوند، در عمل، اتفاق چندانی در سینما رخ نداده است و تدبیر آن جایی است که در کنار حفظ این سینماها، به فکر تقویت ناوگان سینمایی کشور و افزایش کمی آن بود.

در حال حاضر در کشور 350 سینما با 682 سالن وجود دارد؛ بعلاوه 15 پروژه با 44 سالن نمایش در حال بازسازی است که با توجه به سرعت مناسب بازسازی، پیش بینی می گردد که این سینماها تا انتها سال 1401 به سالن های فعال کشور اضافه شوند.

اگر این برآوردها به درستی عینی شوند، قول سینمایی دولت سیزدهم در رساندن تعداد سالن های کشور به 1000 سالن، قبل از آن که عمر این دولت به نیمه برسد، محقق شده و این اتفاق می تواند دست سینمای ایران را در افزایش فراوری و اکران فیلم ها، تا حدود قابل توجهی باز بگذارد.

فارغ از این امکان، 1000 سالن، عدالت بیشتری را در آمایش سرزمینی ایفا می نماید و طی آن، مردم نواحی مختلفی از کشور، از نعمت تماشای هم زمان فیلم برخوردار می شوند.

این اتفاق، با تمام برکاتی که با خود به همراه دارد، سینمای ایران را یک قدم در راستا صنعتی شدن به جلو پیش برده و استانداردهای حرفه ای آن را ارتقا می بخشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "رسیدن به هزار سالن سینما زودتر از وعده دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدن به هزار سالن سینما زودتر از وعده دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید