زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان، تصاویر

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، شهرهای زیبای آلمان کم نیستند و هرکدام با مشخصه های دلفریب خود گردشگران را جادو می نمایند. اگر شما هم شیفته این هستید که با شهرهای رویایی کشور آلمان آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که شاید روزی بخت با شما یار شد و با خرید بلیط هواپیما فرانکفورت به کشور آلمان و این سرزمین جذاب پا گذاشتید.

زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان، تصاویر

زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

کلن (Cologne)

شاید نام شهر کلن آلمان به گوشتان خورده باشد. شهری دل انگیز و سرسبز که به عنوان قطب صنعتی و فرهنگی این کشور شناخته می گردد و جوش و خروش خاصی در آن جریان دارد. کلن در سال 38 قبل از میلاد مسیح در کنار رود کلن توسط رومیان ساخته شد و در ابتدا قرار بود محلی برای زندگی آن ها باشد.

نام این شهر دلربا از کولنیا کلائودیا آرا آگریپیننسیوم امپراطور وقت روم گرفته شده است و به دلیل قرار دریافت در جهت تجارت نقش مهمی در معاملات قاره اروپا داشته است. کلن در طول تاریخ حوادث زیادی را به خود دیده است؛ بمباران جنگ دنیای دوم یکی از آن حوادث بود که چهره شهر را دگرگون کرد.

شهر کلن آلمان امروزه میعادگاه موزه ها، نمایشگاه های تجاری، گالری ها، کلیساها و بناهای باشکوهی است که همگی نشان از قدمت و اصالت این شهر دارند و هوش از سر هر گردشگری می برند. شاید وجود همین سازه های خارق العاده باعث شد تا کلن به عنوان شهری زیبا در المان شناخته گردد و گردشگران بسیاری را از راه دور و نزدیک به سمت خود بکشاند.

هایدلبرگ (Heidelberg)

آسمانی آبی و دلربا، خانه هایی عظیم و کوچک با سقف های شیروانی، قلعه های سنگی جادویی و خیابان های سنگ فرش تنها گوشه ای از زیبایی های شهر هایدلبرگ است که ماجراجویان را شیفته خود می نماید.

با قدم زدن در این شهر افسانه ای گویی که به سرزمین قصه ها پا گذاشته اید و هر گوشه شهر داستانی مهیج را برایتان روایت می نماید. اگر شیفته عکاسی از پل های رنگارنگ و یا ماجراجویی در دل قلعه های باشکوه و وسیع هستید، هایدلبرگ می تواند انتخابی عالی باشد و حسابی شما را محو تماشای خود کند.

همچنین وجود کافه های دنج با میز و جایگاه های چوبی باعث شده تا مسافران آنجا را مثل شهر مادری خود دوست داشته باشند و احساس آرامش نمایند. از جذاب ترین دیدنی های آلمان در شهر هایدلبرگ می توان به قلعه هایدلبرگ، پل کارل تئودور، قلعه شوئتزینگن و باغ وحش هایدلبرگ اشاره نمود که آنجا را به شهری زیبا در آلمان تبدیل نموده است و گردشگران را عاشق خود می نماید. مگر می گردد به آلمان سفر کرد و از شهر نه چندان عظیم ولی منحصر به فرد هایدلبرگ دیدن نکرد؟!

درسدن (Dresden)

یکی دیگر از شهرهای زیبای آلمان درسدن نام دارد که بعد از آسیب هایی که در جنگ دنیای دوم دید، به خوبی بازسازی شد و امروزه به عنوان یک مقصد تاریخی جذاب شناخته می گردد. درسدن که در حاشیه رود آلبه قرار گرفته است، چشم انداز معرکه ای دارد و قدم زدن در آنجا می تواند یک تجربه رویایی و منحصر به فرد باشد.

این شهر نیز مانند دیگر شهرهای آلمان به عنوان قطب صنعتی شناخته می گردد، ولی وجود جاذبه های گوناگون و آب و هوای معتدل باعث شده است تا در بین گردشگران نیز محبوب باشد و هرساله افراد زیادی را به سمت خود بکشاند.

کلیسا فرائن، میدان تئاتر، کلیسا جامع درسدن، ایوان برول، قلعه درسدن وباغ عظیم از جمله جذاب ترین جاذبه های گردشگری درسدن است که مسافران بسیاری از آن دیدن می نمایند.

نورنبرگ (Nuremberg)

مگر می گردد درباره شهرهای زیبای آلمان حرف زد و نام نورنبرگ در میان نباشد؟ خوب است بدانید این شهر دوست داشتنی که به عنوان یک مرکز فرهنگی هنری قلمداد می گردد، زادگاه اولین ماشین چاپ در اروپا است.

به همین دلیل موزه هایی نیز با موضوع چاپ دستی در آنجا وجود دارد که بسیار دیدنی اند. همچنین وجود ساختمان های قرون وسطایی باشکوه در آن باعث شده تا جایی جالب و دل انگیز برای مسافران باشد و حسابی آن ها را سر ذوق آورد. با قدم زدن در کوچه پس کوچه های نورنبرگ گویی که به سرزمین افسانه ها پا گذاشته اید و کلیساهای شهر داستان های زیادی از کتاب مقدس و پریان برایتان روایت می نمایند.

بناهای سنگی، بازارچه های رنگارنگ، موزه های مهیج و کافه های دنج همگی از جمله زیبایی های نورنبرگ شناخته می شوند و جادویتان می نمایند. از قلم نیاندازید که یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپا نیز در این دیار قرار گرفته است و با بیش از 2000 گونه حیوان جایی جذاب و خاطره انگیز برای اقشار مختلف شمرده می گردد.

پاساو (Passau)

پاساو نیز به عنوان یک شهر زیبا در المان شناخته می گردد که با وجود کوچک بودن آن حسابی آرامبخش و دوست داشتنی است. این شهر رویایی در جوار رودخانه های دانوب، این و ایلز قرار گرفته است و با آب و هوای مطلوب خود جان می دهد برای سپری کردن یک تعطیلات تکرارنشدنی.

شهر پاساو با داشتن قلعه های باشکوه، مناظر خارق العاده و جهتهای پیاده روی جذاب به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای آلمان محسوب می گردد که هر ماجراجویی را شیفته خود می نماید.

اگر به معماری علاقه دارید، بد نیست بدانید که این شهر با ساختمان های متنوع و معماری خاص خود الهام بخش مهندسان بسیاری در سراسر دنیا است و می تواند الگو خوبی برای طراحی بناها باشد.

شورین (Schwerin)

آیا به تاریخ علاقه دارید؟ پس شورین را از دست ندهید. این شهر جادویی در دل یک دریاچه قرار گرفته است و برای فرار از هیاهوی شهرهای عظیم جایی خارق العاده است. این شهر زیبا چشم اندازی رویایی دارد و از بودن در آنجا سیر نمی شوید.

همچنین موزه ایالتی این شهر کوچک پر از نقاشی ها و آثار باستانی به دست آمده از حومه است که برای هر مسافری جالب و خاطره انگیز محسوب می گردد. ناگفته نماند که گردشگران در بازدید از شورین مجلس ایالتی را نیز می بینند که با معماری جذاب خود برای عکاسی جایی قشنگ شمرده می گردد و خاطره ای ناب را برای افراد رقم می زند.

کلام آخر

شهرهای زیبای آلمان کم نیستند و از میان آن ها می توان به رگنسبورگ، بامبرگ، وورتسبورگ، ورتهایم، کوبلنتس، گارمیش ، مونیخ و غیره اشاره نمود که هرکدام با وِیژگی های منحصر به فرد خود جایی عالی برای ماجراجویی، تفریح، ریلکس کردن و عکاسی شناخته می شوند.

باید بدانید که آلمان مهد قلعه های مرموز و آبراه های نفس گیر است که با جذابیت های خاص خود هوش از سر هر گردشگری می برند. لذا آشنایی با آن ها می تواند دری به دنیای رویایی و رنگارنگ به روی شما باز کند. برای دیدن این زیبایی ها تنها کافیست بلیط هواپیما تهیه نموده و به راحتی خود را به آلمان برسانید.

منبع: گردشبان

به "زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید