7 قلعه معروف فرانسه که باید دید

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، فرانسه کشوری فراتر از پاریس و برج ایفل است و با داشتن کاخ ها و قصرهای بی نظیر، دامنه گسترده ای از جاذبه های گردشگری را شامل می گردد که می تواند پیشنهاد ویژه ای برای علاقه مندان باشد.

7 قلعه معروف فرانسه که باید دید

فرانسه یکی از کشورهای مطرح دنیا در قطب گردشگری است و سالانه هزاران نفر برای بازدید از تماشای های خاص و منحصربه فردش به آنجا سفر می نمایند، اما این کشور تنها در پاریس و برج ایفل و سایر تماشای های این شهر خلاصه نمی گردد، بلکه در بخش های مختلف آن کاخ ها و قصرهایی دارد که یک انتخاب عالی برای ماجراجویان و علاقه مندان است. با قدم زدن در دشت های این منطقه ها و تماشا بخش های مختلف قصرها، تصور اینکه پادشاهان و ملکه های آنان چگونه زندگی می کردند را در فکر تداعی می نماید. در این مقاله قصد داریم به معرفی 7 قلعه تاریخی و تماشای در دره لوئر (Loire Valley) فرانسه بپردازیم که بیشترین تعداد قلعه های فرانسه در این محل قرار گرفته است.

قلعه چمبورد (Chambord)

این قلعه یکی از زیباترین قلعه های دنیا و فرانسه است که دارای نمایی باشکوه، دکوراسیون پیچیده و باغ های بزرگ و پرگل است. این کاخ زیبا در سال 1519 به عنوان یک شاهکار به وسیله فرانسیس اول ساخته شد، اما او در سال 1547 در گذشت و به همین منظور قلعه نیمه تمام باقی ماند.

این قلعه نزدیک به 80 سال خراب بود تا دوباره در سال 1639 بازسازی شد. سنگ تراشی و ساختار کلی قلعه هر بیننده ای را به وجد می آورد و قدم زدن در باغ آن، دل کندن از این قلعه زیبا را سخت می نماید.

شاید مهیج ترین و مجذوب کننده ترین بخش این قلعه، پله های مارپیچی باشد که لئوناردو داوینچی طراحی نموده است. تور صوتی برای علاقه مندان در این قلعه وجود دارد که بتوانند با جزیئات بیشتر این کاخ آشنا شوند.

ویلاندری (Villandry)

قلعه ویلاندری بیشتر به خاطر باغ های پیچ در پیچ و بی نظیرش معروفیت دارد. این قلعه در کنار یک تپه در قرن 14 ساخته شده است که در ابتدا تنها یک برج باشکوه بود.

در قرن نوزدهم ناپلئون این قلعه را به برادرش داد و بعدها در سال 1906، خانواده کاروالو (صاحبان امروزی این قلعه) آن را خریداری کردند. طراحی داخل قلعه بسیار زیبا و ساده است، اما محوطه اصلی این قلعه باغ معروف رنسانس که شامل باغ آب، باغ گل زینتی، و باغ های سبزی می گردد، فوق العاده است.

طراحی باغ از ساختار هندسی پیروی می نماید که زیبایی آن را دوچندان نموده است. در این باغ می توانید مدت ها بنشینید و بدون هیچ دغدغه ای به هر چیزی که دوست دارید، فکر کنید.

قلعه بلوا (blois)

اگر برای بازدید از قلعه چمبورد به شهر بلویس رفتید، به راحتی می توانید قلعه زیبای این شهر را نیز ببینید. این قلعه در حقیقت یک قلعه باستانی است که در قرن نهم ساخته شده است و در سال 1498 به وسیله لویی دوازدهم به یک کاخ گوتیک مبدل شد. این کاخ برای قرن ها مرکز قدرت در فرانسه بود.

این قلعه زیبا شاید نسبت به دو مورد قبلی کمی کوچک تر باشد، اما سالن پایکوبی و پله های مدرن و معماری جالب آن قطعا برای هر بیننده ای جالب و مجذوب کننده است. گردشگران در این قصر علاوه بر زیبایی های آن می توانند از منظره ها شهر و رودخانه کنار قصر نیز لذت ببرند.

قلعه دامبواز (dAmboise)

شاید این قلعه همچون قلعه های دیگر بزرگ و باشکوه نباشد، اما کوچک بودن در کنار طراحی و معماری که دارد، آن را همچون قلعه های داستان های افسانه ای نموده است و وجود باغی سرسبز در اطرافش و قرار گرفتن در کنار رودخانه آن را به یک محیط آرام و رویایی تبدیل نموده است و هر فردی با تماشاش عاشق آن می گردد.

این قلعه طی انقلاب فرانسه آسیب هایی بسیاری دید که پس از آن در قرن 19 بازسازی شد. این کاخ زیبا ترکیبی از معماری های مختلف است و شما می توانید معماری گوتیک با سقف های طاقی شکل و اتاق خواب هایی به سبک رنسانس را مشاهده کنید.

بعلاوه راستا ارتباطی شهر و قلعه بسیار زیبا است و با حضور درختان بلوط و پیچ های شیب دار این فضا را رویایی تر می نماید.

قلعه کلو لوس (Clos Luce)

عمده معروفیت این قلعه زیبا که در قرن 15 ساخته شده است، به علت زندگی لئوناردو داوینچی از سال 1516 تا 1519 است که به گونه ای وصیت نامه ای از وی محسوب می گردد که اتاق های بازسازی شده و زیرزمینی پر از کپی اختراعات مشهور او را به نمایش می گذارد.

علاوه بر خود قلعه، نمای بیرونی آن بسیار تاثیرگذار است که معین است از آثار ایتالیایی الهام گرفته است. فضای دلپذیر قلعه با غازهایی که روی رودخانه شناور هستند، فضایی تامل برانگیز را به وجود می آورند که می توان تصور کرد داوینچی در آنجا قدم می زده و در پی الهامات خود بوده است.

قلعه آزای لو قیدو (Azay Le Rideau)

یکی از قلعه های فرانسه است که در قرن 12 ساخته شده بود و در سال 1418 به وسیله چارلز هفتم سوزانده شد و تا سال 1518 تنها خرابه هایی از آن باقی ماند که دوباره بازسازی شد.

این قلعه در سال 1535 به وسیله فرانسیس اول مصادره شد و او آن را یکی از شوالیه هایش هدیه داد. قلعه ناتمام در سال 1820 به وسیله صاحب جدیدش بازسازی شد و به شکل باشکوه امروزی عایدی.

داخل این قصر بسیار ساده و فاقد تزیینات خاص است، ولی با علائم و نوشته ها در خصوص بخش های مختلف شرح داده شده است. یکی از مجذوب کننده ترین بخش های این قلعه تماشا منظره اطراف آن از بالای برج ها است.

قلعه شنون سو (Chenonceau)

این قلعه یکی از شناخته شده ترین کاخ های Loire Valley است که در سال 1514 ساخته شده است. در سال 1547 هنری دوم این قلعه را به عنوان هدیه به معشوقه خود دیانا دوائیتس (Diane de Poitiers)، یکی از معروف ترین زنان در تاریخ فرانسه داد.

گفته می گردد در سال 1560 اولین نمایش آتش بازی در فرانسه در این کاخ اتفاق افتاده است! اتاق های این قلعه تقریبا کوچک است؛ به همین علت اغلب شلوغ است. در این قلعه می توانید از گالری که در آن است و بعلاوه رودخانه زیبایی که قلعه روی آن قرار گرفته است، تماشا کنید.

در این مقاله سعی شد با دیگر زیبایی ها و جاذبه های فرانسه آشنا شوید و در سفر به این کشور زیبا توجه ویژه تری به کاخ ها و قلعه های آن داشته باشید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com

به "7 قلعه معروف فرانسه که باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 قلعه معروف فرانسه که باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید