صنایع دستی

مشکل در لغو ویزای گروهی روسیه برای ایرانی ها

مدیر یکی از آژانس های روسیه که دفترش در شهر سن پترزبورگ است و در بخش تورهای ورودی به این کشور فعالیت می کند،، اظهار کرد: یکسری از آژانس های تاییدشده از طرف دولت های روسیه و ایران هستند که برای گروه های از 5 نفر به بالا، می توانند سفر بدون ویزا به روسیه را...

30 بهمن 1402

صنایع دستی می تواند اتصال دهنده فرهنگ و سیاست و اجتماع باشد

ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، صنایع دستی می تواند اتصال دهنده فرهنگ و سیاست و اجتماع باشد.

30 آذر 1402

خانه مادری هوشنگ ابتهاج بالاخره تخریب شد

دبیرکل میراث فرهنگی استان گیلان درباره دلیل تخریب خانه مادری سایه یا هوشنگ ابتهاج شرح داد و یکی از مسائل را عقاید سیاسی این شاعر عنوان نمود. شهرود امیرانتخابی، درباره دلیل تخریب خانه مادری سایه (هـ. ا. سایه) در شهر رشت اظهار کرد: اولا که این خانه در سال...

9 بهمن 1401

شرایط اضطراریِ تپه داودآباد قرچک

همزمان با بازدید رییس پژوهشکده باستان شناسی از تپه داودآباد قرچک، شرایط این تپه پیش از تاریخ وخیم گزارش شد. بعلاوه به اداره کل میراث فرهنگی این هشدار داده شد که برای معین عرصه و حفاظت از آن اقدام کند.

14 آذر 1401

بسیاری از مسائل حوزه میراث فرهنگی را می توانیم با استفاده از ظرفیت محلی حل کنیم

میراث آریا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، بسیاری از مسائل حوزه میراث فرهنگی را می توانیم با استفاده از ظرفیت محلی حل کنیم.

25 مرداد 1401

آبشار لونک گیلان، تکه ای جامانده از بهشت

با هم به استان همواره سبز گیلان می رویم تا یک تکه از بهشت را کشف کنیم. آبشار لونک که در جادۀ سیاهکل به سمت دیلمان جا خوش نموده، یکی از همین منطقه ها بهشتی ایران است. آماده شوید تا با هم راهی گیلان و سیاهکل شویم و نظاره گر این آبشار رؤیایی و جنگل سبز آن باشیم.

11 مرداد 1401

کتاب های ایران شناسی به توسعه فرهنگ ایران زمین یاری می نماید، معرفی جامع جاذبه های گردشگری ایران

خبرنگاران- طاهره مهری مالفجانی: دیباچه و راهنمای کتاب ایران زیبا با تمدنی چند هزار ساله و فرهنگ عمیق مردمان آن، شایسته شناخت و تماشا است. ایران با بیش از یک میلیون جاذبه گردشگری جایگاهی ویژه در میراث جهانی دارد و پرداختن به این موضوع در یک کتاب و شاید...

28 خرداد 1401

سوغات هراکلیون؛ یادگاری از کرت

هراکلیون در استان کرت در یونان قرار گرفته است. این شهر به خاطر تاریخچه طولانی و فرهنگ ها و سنت های غنی، سوغاتی های متنوعی دارد.

17 خرداد 1401

برگزاری تور رایگان بازدید از اماکن تاریخی مراغه

خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از برگزاری تور رایگان بازدید اماکن تاریخی مراغه اطلاع داد.

11 خرداد 1401

شرایط سفر در اولین نوروز قرن

خبرگزاری مهر/ این خبر پیرامون شرایط سفر در اولین نوروز قرن برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

4 خرداد 1401

ایجاد خط مستقیم کشتیرانی به تسهیل روابط تجاری ایران و بنگلادش یاری می نماید

رئیس اتاق تبریز با اشاره به لزوم افزایش تجارت دوجانبه میان استان آذربایجان شرقی و بنگلادش در تهران گفت: حجم تجارت میان این دو کشور در حال حاضر پایین است که باید در این راستا به یاری یکدیگر، شاهد بالا رفتن این مقدار باشیم.

27 فروردین 1401

اعلام آمادگی سفیر آلمان برای همکاری بیشتر برای حفاظت از میراث باشکوه ایران

سفیر آلمان در تهران در مراسم پرده برداری از پروژه مستندسازی و بازسازی چهارسوق بزرگ بازار تهران، از حفاظت میراث با شکوه فرهنگ ایران زمین ابراز امیدواری کرد.

7 اسفند 1400

حفظ مسجد تاریخی امام زین العابدین(ع) در قم دغدغه مردم است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: مردم شریف محله سجادیه با امضای طومار و نامه های مکرر به طرح تخریب مسجد امام زین العابدین(ع) و احداث خیابان شهیدان برقعی در قلب بافت تاریخی به وسیله شهرداری اعتراض و خواهان حفظ مسجد شدند.

8 شهریور 1400

افتتاح کارگاه زیلوبافی در یک اقامتگاه سنتی کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از افتتاح کارگاه زیلوبافی در اقامتگاه سنتی کاشانه روشن در این شهرستان همزمان با شروع هفته صنایع دستی اطلاع داد.

22 تیر 1400

ثبت جهانی کریدور راه آهن و هورامان تیرماه آنالیز می گردد، ارسال پرونده کاروانسراهای ایران در سال آینده

محمد حسن طالبیان پیش از ظهر امروز سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی میراث فرهنگی و هم زمان با بازگشایی باب عالی کاخ گلستان در محل مجموعه جهانی کاخ گلستان و در فضای باز، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار...

26 خرداد 1400

اعلام تبدیل یزد به شهر ملی زیورآلات سنتی

ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، تبدیل یزد به شهر ملی زیورآلات سنتی صورت گرفت.

24 بهمن 1399

ایام کرونا فرصت خوبی برای مطالعه آثار مخازن موزه&zwnjها برای پژوهشگران فراهم کرد

خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شیوع کرونا و ایجاد شرایطی خاص در کشور و استان فرصت خوبی را برای محققان و پژوهشگران این حوزه ایجاد کرد تا به مطالعه آثار مخزن بپردازند.

18 دی 1399

اعلام ثبت 9 خانه تاریخی شیراز در فهرست ملی

ایسنا/ براساس سخنان مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس، ثبت 9 خانه تاریخی شیراز در فهرست ملی صورت گرفت.

6 دی 1399

تسهیلات بلاعوض برای تجاری سازی ایده های نو سمّ مهلک است

خبرنگاران/خراسان رضوی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هرچند در صورت احتیاج و تشخیص مسئولان اگر منابع اقتصادی برای ایده های خلاقانه و تجاری سازی آن ها احتیاج باشد، تخصیص می یابد اما باید به یاد داشت که تسهیلات بلاعوض...

10 بهمن 1398

مردم کشورهای دیگر چقدر عوارض خروج می دهند؟

حسن روحانی، رئیس جمهور لایحه بودجه هزار و 194 هزار میلیارد تومانی سال 1397 را تقدیم مجلس کرد؛ بودجه ای که او آن را فراتر از سند دخل وخرج کشور، بلکه برشی از برنامه چهار ساله دولت دانست.

3 بهمن 1398
تعداد: (21)