ایجاد خط مستقیم کشتیرانی به تسهیل روابط تجاری ایران و بنگلادش یاری می نماید

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، رئیس اتاق تبریز با اشاره به لزوم افزایش تجارت دوجانبه میان استان آذربایجان شرقی و بنگلادش در تهران گفت: حجم تجارت میان این دو کشور در حال حاضر پایین است که باید در این راستا به یاری یکدیگر، شاهد بالا رفتن این مقدار باشیم.

ایجاد خط مستقیم کشتیرانی به تسهیل روابط تجاری ایران و بنگلادش یاری می نماید

یونس ژائله ظهر در ملاقات با سفیر بنگلادش در تهران ادامه داد: در کنار افزایش تجارت میان دو کشور، بحث مشارکت در فراوری بسیار اهمیت دارد. تبریز دارای پتانسیل بالایی در صنایع مختلف است که از جمله آن می توان به فولاد، صنایع دستی، خشکبار، کفش و چرم، نساجی، صنایع غذایی و شیرینی و شکلات و دیگر صنایع پیشرفته این شهر اشاره داشت.

ژائله با اشاره به وجود کارخانه پتروشیمی در تبریز گفت: این کارخانه توان فراوری محصولات پتروشیمی مورد احتیاج کشور بنگلادش را دارد. از سوی دیگر سرمایه گذاری مشترک در حوزه نساجی و چرم نیز می تواند مورد توجه دو کشور باشد.

رئیس اتاق تبریز با تأکید بر امکان تبادل هیات های تجاری و برگزاری نشست های دوجانبه تجاری گفت: کشور بنگلادش می تواند احتیاجمندی های سرمایه گذاری خود را اعلام کند تا ما نیز در شهر تبریز به صنعتگران و فراوریکنندگان خود، این احتیاجمندی ها را معرفی کنیم.

او بعلاوه بر لزوم مکاتبه با وزارت امور خارجه برای ایجاد مسیرهای حمل ونقلی بهتر به منظور برقراری ارتباطات تجاری دو سویه تأکید کرد و گفت: خط مستقیم کشتیرانی ایران - بنگلادش می تواند هزینه های حمل ونقل کالا بین دو کشور را کاهش داده و زمینه های ارتباطی این دو کشور را تسهیل کند.

وجود ظرفیت لازم برای فراوری مشترک میان دو کشور

سفیر بنگلادش در تهران نیز در این ملاقات با اشاره به وجود ظرفیت لازم برای فراوری مشترک میان دو کشور گفت: امکان فراوری در بنگلادش و صادرات مجدد موجود بوده و با توجه به تعرفه صفر صادرات به اروپا، این کشور در زمینه صادرات به اروپا دارای مزیت است.

گوسال اعظم سارکر با اشاره به پتانسیل های ویژه کشور بنگلادش گفت: بنگلادش دارای زمین های حاصل خیز بوده و تقریباً همه چیز در آن می روید چون هم خاک مناسب و هم آب کافی در این سرزمین داریم.

او ادامه داد: از جمله مزیت های مهم سرمایه گذاری در بنگلادش را می توان دستمزد بسیار پایین و کیفیت بالای کالاهای فراوریی در آن دانست.

سفیر بنگلادش بعلاوه از شناخته شدن فرش تبریز در کشور بنگلادش سخن به میان آورده و خواهان افزایش ارتباطات تجاری بین استان آذربایجان شرقی و کشور بنگلادش شد.

بعلاوه در این جلسه، ابراهیمی، نائب رئیس اتاق تبریز و پروینی، رئیس انجمن نساجی آذربایجان شرقی به بیان نکته نظرات خود پیرامون افزایش ارتباطات دوجانبه پرداختند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ایجاد خط مستقیم کشتیرانی به تسهیل روابط تجاری ایران و بنگلادش یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد خط مستقیم کشتیرانی به تسهیل روابط تجاری ایران و بنگلادش یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید