5 روش برای برطرف تیرگی و سیاهی زیر بغل

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، برطرف تیرگی و سیاهی زیر بغل با استفاده از تغییر در رژیم غذایی (محدود کردن مصرف نشاسته و شکر)، عدم استفاده از قرص های بارداری، مصرف کرم های مورد تایید سازمان بهداشت و... امکان پذیر است. گاهی تیرگی زیر بغل ناشی از بیماری است که بایستی تحت نظر پزشک درمان انجام شود.

5 روش برای برطرف تیرگی و سیاهی زیر بغل

اما اگر شما از آن دسته افراد هستید که به درمان های طبیعی و خانگی علاقه ندارید و یا نتیجه مطلوبی از آن ها نگرفته اید و شاید به دلیل ابتلا به بیماری خاصی با این مشکل روبرو شده اید، بهتر است از روش های درمانی پزشکی برای برطرف سیاهی زیر بغل بهره ببرید. این مطلب شما را هدایت خواهد نمود.

1. به یک متخصص مراجعه کنید

برخی مواقع درمان های خانگی برای برطرف اختلالات پوستی مناسب نیستند. اگر مشکل شما از نوع بیماری اکانتوزیس نیگریکانس Acanthosis Nigricans (یک بیماری پوستی که منجر به مخملی شدن ناحیه زیر بغل و تغییر رنگ آن به قهوه ای یا سیاه می گردد) باشد، درمان های طبیعی به احتمال زیاد موثر نخواهد بود.

  • این مشکل ممکن است به دلیل چاقی و یا اختلال غدد درون ریز پیش بیاید. بروز این مشکل در بیماران دیابتی و افرادی که مستعد به دیابت هستند شایع تر است.
  • یکی دیگر از دلایل ایجاد سیاهی زیر بغل بیماری آدیسون می باشد. (این بیماری زمانی اتفاق می افتد که غدد فوق کلیوی به اندازه کافی هورمون فراوری ننمایند.) همینطور اختلال در غده هیپوفیز، کم کاری تیروئید و یا استفاده از قرص های ضد بارداری نیز باعث ایجاد این اختلال پوستی می شوند.

مطالب مرتبط: برطرف سیاهی زیر بغل با مواد طبیعی

2. رژیم غدایی خود را تغییر دهید

اگر به دیابت مبتلا هستید بهتر است ژریم غذایی مخصوص داشته باشید و به عنوان مثال مصرف نشاسته و شکر را محدود کنید.

3. برای مدتی قرص های ضد بارداری را کنار بگذارید

اگر از قرص های ضدبارداری استفاده می کنید برای مدتی استفاده از آن ها را متوقف کنید و از روش های دیگری برای جلوگیری از بارداری بهره ببرید. در این مدت به شرایط بدن خود توجه کنید تا ببینید مشکل سیاهی زیر بغل به خاطر مصرف قرص های ضد بارداری بوده است یا نه؟

حتما بخوانید: بهترین روش اورژانسی برای جلوگیری از بارداری چیست؟

4. در صورت احتیاج دارو مصرف کنید

داروهایی که برای برطرف سیاهی زیر بغل تجویز می شوند شامل: رتین- آ، اوره 20%، آلفا هیدروکسی اسید و سالیسیک اسید هستند اما این داروها تاثیر زیادی نخواهند داشت.

  • یکی از داروهایی که به طور گسترده برای برطرف سیاهی زیر بغل و روشن شدن پوست در آمریکا استفاده می گردد هیدروکینون است. در صورت لزوم، پزشک متخصص پوست برای شما داروی هیدروکینون 4% تجویز خواهد نمود. بیشتر داروهایی که در این زمینه به فروش می رسند بیش از 2% هیدروکینون ندارند. حتما قبل از استفاده از داروهای حاوی هیدروکینون با متخصص مشورت کنید و بدون تجویز دکتر از آن ها استفاده نکنید.

مطالب خواندنی:

  • 4 روش درمان کک مک پوست صورت
  • برطرف تیرگی واژن (شفافیت ناحیه تناسلی) با روش های مختلف
  • معرفی انواع کرم برای از بین بردن جای جوش
  • از کرم های روشن نماینده برندهای معروف بهره ببرید. با اینکه سازمان FDA ، استفاده از جیوه را در فراوری محصولات آرایشی ممنوع نموده است اما هنوز در برخی کشورها برای ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی از جیوه استفاده می گردد. بنابراین به دقت برچسب محصولات را خوانده و از برندهای معتبر و شناخته شده خرید کنید.

5. از انجام الکترولیز برای برطرف موهای زاید خودداری کنید

بیشتر بانوانی که برای ازبین بردن موهای زاید بدن خود از روش الکترولیز استفاده می نمایند، بعد از قطع درمان با تیرگی و سیاهی پوست روبرو می شوند. اگر تا به حال از روش الکترولیز استفاده می کردید، این روش را کنار بگذارید تا از تیره شدن بیشتر پوست خود هرچه زودتر جلوگیری کنید.

منبع: setare.com

به "5 روش برای برطرف تیرگی و سیاهی زیر بغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش برای برطرف تیرگی و سیاهی زیر بغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید