کالری های موجود در هلو

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، هلو متعلق به خانواده رزاسه یا گُل سرخیان بوده که این خانواده بعلاوه آلو و گیلاس را شامل می گردد. مقاله پیش رو اطلاعاتی را در مورد ارزش غذایی و فوائد این میوه آب دار در سلامت فراهم ساخته است.

کالری های موجود در هلو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

هلو متعلق به خانواده رزاسه یا گُل سرخیان بوده که این خانواده بعلاوه آلو و گیلاس را شامل می گردد. مقاله پیش رو اطلاعاتی را در مورد ارزش غذایی و فوائد این میوه آب دار در سلامت فراهم ساخته است.

نام گیاه شناسی هلو، پرونوس پرسیکا بوده و اعتقاد بر این است خاستگاه این میوه در واقع چین یعنی کشوری بوده که 2000 سال پیش از کشف آن به وسیله رومیان باستانی و بردن آن به ایران، پرورش داده می شد. این میوه آبدار به خانواده گیلاس و آلو تعلق دارد.

هلو عمدتاً در آب و هوای مدیترانه ای رشد نموده و بعلاوه تحت عناوین میوه سنگی و یا شِفت (میوه آلویی) نامیده می گردد. این میوه عمدتاً در چین، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، یونان و اسپانیا پرورش داده می گردد. هلوهایی که گوشت آنها سفید است شیرین بوده در حالی که انواع زرد آن تند مزه می باشند.

این میوه سنگی سرشار از کالری بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. در ذیل فهرستی از محتوای مواد مغذی آن به تفصیل آورده شده است:

ارزش غذایی

1 عدد هلو تازه

کالری

54 کیلوکالری

پروتئین

91ر0 گرم

چربی

25ر0 گرم

کربوهیدرات

54ر9 گرم

قند

39ر8 گرم

کلسیم

6 میلی گرم

پتاسیم

190 میلی گرم

روی

17ر0 میلی گرم

آهن

25ر0 میلی گرم

سلنیوم

1ر0 میکروگرم

ویتامین C

6ر6 میلی گرم

فواید هلو در سلامت

مصرف این میوه سنگی، پوست شما را سالم و درخشان ساخته و از برنزه شدن پوست جلوگیری می نماید.

آب آن کرم های معده را درمان می سازد.

این میوه حاوی 80% آب بوده و منبعی بسیار عالی از فیبر خوراکی است. وارد نمودن این میوه به رژیم غذایی روزانه خود، اجابت مزاج منظم را تضمین می سازد.

به علت آنکه منبعی عالی از آنتی اکسیدان می باشد، می تواند خطر آسیب های وارده به وسیله رادیکال های آزاد را کاهش دهد.

این میوه می تواند برای افراد مبتلا به ورم مفاصل و نقرس مفید باشد.

هومیوپاتی (نوعی درمان خاص) نشان می دهد که تزریق گیاهی تهیه شده از گل های این میوه دارای خواص آرام بخش بوده و برای بچه ها بی قرار مفید است.

یک عدد هلو میانه دارای 54 کالری است. این کالری چربی های اشباع نشده بوده که به اسم کالری های خوب در نظر گرفته شده به طوریکه از آن میان وعده یا دسری عالی می سازد.

بعلاوه منبعی غنی از ویتامین A، ویتامین C و ویتامین Eاست.

خوردن این میوه سنگی به طور روزانه بعلاوه از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید محافظت می نماید. بعلاوه بخشی از رژیم غذایی 5 روزه میوه و سبزیجات جهت کاهش وزن بوده که به وسیله متخصصین تغذیه توصیه می گردد.

مصرف آن بعلاوه به منظور کاهش کلسترول در خون توصیه می گردد.

مصرف چای تهیه شده از این میوه برای بیمارانی که اغلب دچار سرفه خشک می باشند، توصیه می گردد. این چای یک نوشیدنی محبوب در ژاپن بوده به گونه ای که پس از هر وعده غذایی مصرف می گردد.

این میوه به اسم داروی طبیعی خستگی های مکرر و افسردگی در نظر گرفته می گردد.

از آنجا که این میوه غنی از قند و کربوهیدرات است، منبعی عالی از انرژی برای افرادی که فعالیت های ورزشی انجام می دهند، محسوب می گردد.

به علت غنی بودن از فسفر، برای افرادی که دچار کمبود کلسیم می باشند، توصیه می گردد.

قسمت گوشت آن را می توان با یک قاشق چای خوری روغن بادام شیرین مخلوط نموده و از آن ماسک صورت برای پوست خشک و چرب تهیه کرد.

این میوه دارای خواص دارویی است و با این وجود طعم بسیار خوبی هم دارد.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و به هیچ وجه قصد جایگزینی توصیه های کارشناس و متخصص در این امر را ندارد.

منبع: راسخون

به "کالری های موجود در هلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری های موجود در هلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید