برای ورود به رشته پدیکور و پارافین تراپی به چه ابزارهایی احتیاج داریم؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، پدیکور و پارافین تراپی یکی از دوره های محبوب آموزش آرایشگری است که هنرجویان زیادی را به سمت خود جذب نموده است.

برای ورود به رشته پدیکور و پارافین تراپی به چه ابزارهایی احتیاج داریم؟

این رشته می تواند به شما یاری کند تا ناخن و پوست پاهای شما زیبا و سالم تر از همواره به نظر برسند. از آنجایی که این روزها رسیدگی به پوست و ناخن ها از اهمیت زیادی برخوردار است، یادگیری و کسب مهارت در این رشته می تواند شما را به درآمدهای بالا برساند. اما سوالی که ممکن است ذهن بعضی از هنرجویان را به خود مشغول کند، این است که برای آموزش پدیکور و پارافین تراپی و آغاز کار به چه ابزار و وسایلی احتیاج داریم. برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید. ما در این مقاله درباره این رشته پرطرفدار و محبوب صحبت می کنیم و تمام ابزار و وسایل لازم در این رشته را آنالیز می کنیم.

در دوره آموزش پدیکور و پارافین تراپی چه مواردی آموزش داده می گردد؟

در این رشته از آموزش آرایشگری ابتدا با آناتومی پا، ناخن و ابزار کار آشنا خواهید شد. سپس نحوه انجام دورگیری ناخن، کف سابی، لایه برداری، پارافین تراپی و ماساژ پا و همچنین انواع روش های پدیکور را آموزش خواهید دید. کسانی که فرصت رسیدگی به پا و ناخن های پای خود را ندارند، ناخن پای آن ها دفرمه شده است، یا از خشکی و زمخت شدن پوست پای خود رنج می برند از این طریق می توانند زیبایی و سلامتی خود را مجدد به دست آورند. همچنین شما می توانید با پارافین تراپی اکسیژن رسانی به پوست را بیشتر نموده و باعث روشن تر شدن آن شوید. به همین دلیل از این روش علاوه بر پا برای روشن شدن پوست صورت، دست، آرنج، زانو، و زیربغل نیز استفاده می گردد.

ابزار مورد احتیاج در پدیکور و پارافین تراپی

اگر شما نیز به این رشته علاقه مند هستید و قصد آغاز آن را دارید، ضروری است در گام اول با لوازم و ابزار مورد احتیاج آن آشنا شوید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

1.ناخن گیر

همانگونه که می دانید امکان رشد باکتری و قارچ در زیر ناخن ها، بخصوص ناخن های پا، بسیار زیاد است. بنابراین کوتاه کردن آن ها برای رعایت بهداشت فردی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای این کار از ناخنگیر استفاده می گردد. البته توجه داشته باشید که نباید ناخن ها را بیش از اندازه کوتاه کنید. کوتاهی باید به اندازه ای باشد که پوست پا در معرض دید و آلودگی قرار نگیرد.

2.پوشر

اطراف ناخن باید آزاد باشد تا اکسیژن به خوبی به زیر ناخن و کوتیکول ها برسد. از همین رو از پوشر برای عقب راندن پوست و گوشت اضافی ناخن استفاده می گردد. پوشرها در دو نوع استیل و چوبی ساخته می شوند. از پوشرهای استیل برای پوستهای سخت و از پوشرهای چوبی برای پوست های نرم استفاده مب گردد. اگر پوست شما خشک است، حتما باید پس از استحمام یا قرار دادن آن در آب گرم به مدت چند دقیقه این کار را انجام دهید.

3.نیپر

از نیپر برای چیدن پوست های اضافی و کوتیکول ها استفاده می گردد. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از نیپر، حتما آن را ضدعفونی کنید.

4.بافر

در دوره آموزش پدیکور از بافر برای صاف کردن سطح ناخن استفاده می گردد. با این ابزار می توان تمام ناهمواری های روی ناخن را از بین برد. همچنین به یاری این وسیله می توان چربی های روی ناخن را نیز به خوبی تمیز کرد.

5.سوهان

از دیگر وسایل مورد احتیاج در رشته پدیکور، سوهان است که به یاری آن می توان لبه های تیز ناخن را صاف و هموار کرد. قبل از اینکه از این وسیله بهره ببرید، باید ناخن ها کاملا خشک باشند.

6.برس ناخن

از برس ناخن برای تمیز کردن سطح ناخن و اطراف آن استفاده می گردد. برای استفاده از این ابزار باید ابتدا آن را در آب گرم خیس کنید و آن را به صابون ضد باکتری آغشته کنید. سپس برس را روی ناخن بکشید تا به طور کامل تمیز گردد.

7.پد لا انگشتی

این وسیله برای ثابت نگه داشتن انگشتان پا برای لاک زدن و طراحی ناخن بکار می رود.

8.سنگ پا

در حال حاضر از سنگ پا برای جدا کردن سلول های مرده پاشنه پا استفاده می گردد. این ابزار پوست سخت ایجاد شده در کف پا و پوسته پوسته های جدا شده و زبر این ناحیه را از بین می برد.

9.رنده کف پا

از این وسیله زمانی استفاده می گردد که پوست کف پا بیش از اندازه زبر و ضخیم شده باشد. این وسیله می تواند لایه های مرده و ضخیم پوست را جدا کند تا پوست نرم و لطیفی داشته باشید.

10.پارافین و دستگاه پارافین تراپی

از پارافین برای نرم و لطیف کردن پوست، روشن کردن پوست و آبرسانی به آن استفاده می گردد. برای استفاده از پارافین برای دست و پا به دستگاه پارافین تراپی احتیاج است. این دستگاه می تواند پارافین جامد را ذوب نموده و در خود نگه دارد.

سایر ابزار و وسایل مورد احتیاج برای پدیکور و پارافین تراپی عبارتند از:

· کاسه پدیکور

· روغن کوتیکول

· اسکراب یا کرم های لایه بردار

· کرم مرطوب کننده کف پا

آشنایی با آکادمی رز سرخ

رشته پدیکور و پارافین تراپی نیز مانند سایر رشته های آرایشگری به آموزش حرفه ای احتیاج دارد. زیرا شما باید با ابزار و لوازم این حرفه آشنا شوید و طرز کار هریک را به درستی یاد بگیرید. برای یادگیری بهتر و کسب مهارت در این رشته ضروری است در انتخاب آکادمی آرایشگری نهایت دقت را به خرج دهید. زیرا آکادمی تاثیر بسزایی در میزان و کیفیت یادگیری و مهارت شما خواهد داشت. آکادمی رز سرخ از جمله آکادمی هایی است که به راحتی و با بالاترین سطح کیفی می تواند شما را به هدف خود برساند. این آکادمی تمام دوره های آموزش آرایشگری، از جمله آموزش مانیکور و پدیکور، آموزش میکروبلیدینگ، آموزش شینیون و ... را با بهترین و بالاترین کیفیت برگزار می نماید. از جمله ویژگی های مثبت این آکادمی که آن را از سایر آکادمی ها متمایز می نماید، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· همکاری با اساتید حرفه ای و باتجربه

· برگزاری دوره های آموزشی به صورت کاملا عملی

· فراهم کردن فرصت تمرین و تکرار و برطرف اشکال تحت نظارت مربی

· ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای

· استفاده از ابزار و وسایل به روز و باکیفیت

· برگزاری کلاس ها در روزهای تعطیل

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت رزسرخ به آدرس rosesorkh.com اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آکادمی با شماره تلفن 02188047162 برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.

منبع: جام جم آنلاین

به "برای ورود به رشته پدیکور و پارافین تراپی به چه ابزارهایی احتیاج داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ورود به رشته پدیکور و پارافین تراپی به چه ابزارهایی احتیاج داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید