خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامتی و پوست و مو

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، تا به امروز، بیشتر از 1500 مطالعه صورت گرفته نشان می دهد که روغن نارگیل یکی از سالم ترین مواد غذایی کره زمین است. روغن نارگیل خوراکی به علت مقادیر بالای مواد مغذی که دارد باعث لاغری و کاهش وزن شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و آلزایمر را از بین می برد. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با خواص روغن نارگیل برای سلامتی و برطرف مسائل پوست و مو آشنا کنیم.

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامتی و پوست و مو روغن نارگیل یکی از قدیمی ترین، برترین و پرخاصیت ترین روغن های طبیعی و سنتی است، که خواص آن به خصوص برای پوست و مو معجزه می نماید. شما می توانید با استفاده از این روغن بسیاری از مسائل و عارضه های مو و پوست خود را برطرف کنید ضمن اینکه مصرف خوراکی این روغن علاوه بر ارزش غذایی بالا و تامین نیازهای بدن، از ابتلا به بسیاری بیماری ها نظیر چربی خون، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از بیماری های قلبی مفید است. امروزه نیز از این روغن در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده فراوان می گردد.

بعضی از مهمترین خواص درمانی روغن نارگیل به توضیح زیر میباشد:

خواص روغن نارگیل برای پوستشما میتوانید به جای خرید محصولات زیبایی و آرایشی شیمیایی که انواع آلرژی و حساسیت ها را در بدن باعث میگردد، از روغن نارگیل به عنوان یکی از برترین داروهای طبیعی برای پوست بهره ببرید. اگر به درستی از روغن نارگیل و از نوع مرغوب آن بهره ببرید، ظرف مدت کوتاهی شاهد اثرات منحصر بفرد آن بر پوست خود خواهید بود. بعضی از مهمترین خواص درمانی روغن نارگیل برای پوست عبارت است از:

پیشگیری و یاری به برطرف چین و چروک پوست

کاهش فرایند پیری پوست

مرطوب نماینده عالی برای تمام پوست ها به خصوص پوست های خشک

یاری به درمان بسیاری از مسائلپوستی مثل پسوریازیس،آماس پوست، اگزما

برترین پاک نماینده طبیعی آرایش صورت به ویژه برای پوستهای خشک

استفاده از روغن نارگیل به عنوان کرم شب به منظور آبرسانی و تغذیه پوست

درمانی مناسب برای آکنه و مسائل پوستی

برطرف خشکی پوست دست، آرنج و زانوها

ضدآفتاب طبیعی

پیشگیری از کشیدگی پوست و یاری به برطرف کردن ترکهای پوستی در دوران بارداری

یاری به درمان سوختگی پوست پای کودک ناشی از پوشک

درمان پوسته پوسته شدن اطراف ناخن

یاری به استحکام و تسریع رشد ناخن

درمان خشکی و ترک پا

برطرف خشکی و پوسته پوسته شدن لب

خواص روغن نارگیل برای موروغن طبیعی و قوی نارگیل به خوبی جذب موها می گردد و آنها را به طور عمقی نرم می نماید. شما می توانید مقداری از این روغن را به موهایتان بمالید و اجازه دهید یک شب روی سرتان بماند تا تاثیر آن را به وضوح مشاهده کنید. بعضی از مهمترین فواید روغن نارگیل برا موها عبارت است از:

تغذیه و تقویت موها

پیشگیری و درمان ریزش مو

ترمیم موهای خشک و آسیب دیده ناشی از گرما و سرمای شدید

نرم و براق نمودن موها

خواص روغن نارگیل برای دستگاه گوارشاستفاده از روغن نارگیل در اشپزی نیز بسیار مفید است و مصرف آن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و در نتیجه پیشگیری از بسیاری مسائل و ناراحتی های معده یاری می نماید. چربی های اشباع موجود در روغن نارگیل خواص ضدمیکروبی دارند و به مقابله با باکتری های مختلف، قارچ ها، انگل ها و امثال آن که موجب بدگواری می شوند، یاری می نمایند.

یاری به جذب بهتر موادمغذی مثل ویتامین ها، موادمعدنی و آمینواسیدها

پیشگیری از بسیاری مسائل و ناراحتی های معده و روده از جمله سندرم روده آسیب پذیر

مقابله با باکتری های مختلف، قارچ ها و انگل های دستگاه گوارش

خاصیت ضد میکروبی

سایر خواص درمانی روغن نارگیلمصرف روغن نارگیل در جلوگیری از تصلب شرایین موثر است و از مسائل مختلف مانندکلسترول وفشار خون بالاپیشگیری میکند، از این رو مصرف متعادل آن برای بیماران قلبی عروقی مفید است.

استفاده از روغن نارگیل به لاغری و کاهش وزن به ویژه کاهش چاقی شکمی در زنان یاری می نماید. بعلاوه مصرف این روغن در پخت غذاها، هضم را آسانتر نموده و به عملکرد بهتر تیروئید و غدد درون ریز یاری می نماید.

استفاده از روغن نارگیل یک درمان گیاهی موثر برای بیماری بواسیر است.

تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عفونت ها، پیشگیری از سرطان ها، پیشگیری از پوکی استخوان در زنان و پیشگیری و درمان دیابت از دیگر خواص روغن نارگیل برای سلامتی می باشند. بنابراین توصیه می گردد از این روغن و فرآورده های آن به صورت خوراکی و یا موضعی بهره ببرید

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامتی و پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامتی و پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید