چگونه دیابت را به طور طبیعی کنترل کنیم

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، هر چند بسیاری از پزشک ها به سادگی می گویند که دیابت هیچ درمانی ندارد، اما راه های فراوانی وجود دارد که شما می توانید به صورت طبیعی دیابت را کنترل کنید و به زندگی سالم خود ادامه دهید. برخی از نکاتی که به شما در پیشگیری

چگونه دیابت را به طور طبیعی کنترل کنیم

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

هر چند بسکمک از پزشک ها به سادگی می گویند که دیابت هیچ درمانی ندارد، اما راه های فراوانی وجود دارد که شما می توانید به صورت طبیعی دیابت را کنترل کنید و به زندگی سالم خود ادامه دهید. برخی از نکاتی که به شما در پیشگیری از دیابت به صورت طبیعی و امن کمک خواهد کرد نگاه کنید.

دیابت اگر یکبار تشخیص داده شود در زندگی باقی خواهد ماند. شما ممکن است یک شخص قوی باشید اما این بیماری نظم و انضباط می طلبد و در طول زندگی هم می تواند شما را تحت فشار قرار دهد. با وجود این، پیشرفت ها هنوز نتوانسته به صورت کلی علل و پیچیدگی ها و درمان دیابت را شرح دهد. پزشک ها باید در طول درمان در کنار بیماران باشند تا بتوانند بر بیماری خود چیره شوند. اما خیلی بیشتر از این ها باید باشد. دیابت که به دلیل فقدان انسولین رخ می دهد منجر به ناهنجاری هایمتابولیک می شود، در نتیجه باعث افزایش ذرات کتونی در جاهایی که به شدت فاقد انسولین در خون است می شود. حال، چون بدن نمی تواند به اندازه کافی انسولین تولید کند، باعث ناتوانی آن در تبدیل قند به انرژی مورد نیاز خود می شود. در نتیجه قندی که در خون باقی می ماند باعث می شود کلیه ها بیشتر از حالت طبیعی کار کنند که منجر به تکرر ادرار، که شایع ترین علامت بیماری دیابت است می شود. و به این دلیل دیابت می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش و منجر به سکته شود. به همین دلیل باید یاد بگیرید که چگونه آن را کنترل کنید، به طور طبیعی، دیابت را می توان با کمک یک چرخه زندگی بدون عارضه تنظیم کرد. با روش درمان زیر بسکمک از دیابتی ها احساس کردند که بیماری آنها در حال بهبود است، آنها شیوه زندگی خود را بهتر کردند، در نتیجه از شروع بیماری دیابت جلوگیری کردند. شما هم می توانید این ها را انجام دهید، نکات زیر برای درمان دیابت به طور طبیعی برای شما فراهم شده است.

توجه داشته باشید که دیابت دو نوع است، دیابت نوع اول که یک نقص ژنتیکی است و می تواند از طریق داروی تجویز شده از طریق پزشک متخصص درمان شود، و دیابت نوع دوم که می تواند از طریق پیگیری یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم درمان شود. به این منظور، برای کنترل طبیعی بیماری، سه نکته بسیار مهم در فکر خود نگه دارید.

تلخ بهتر است.

محققان مدعی هستند، هرچیزی که تلخ تر است برای درمان دیابت بسیار خوب است. برای مثال خربزه تلخ برای پایین آوردن قند خون یک درمان شناخته شده است.. هر روز یک خربزه تلخ را خرد کنید و آب آن را بکشید و صبح با معده خالی بنوشید. یکی دیگر از روش های مصرف خربزه تلخ (که واقعا تلخ است) جوشاندن و سپس خوردن روزانه آن است. از سوی دیگر، برگ چیریش هم به اندازه ای تلخ است که برای دیابت، یک درمان عالی است. آن را سرخ کنید یا له کنید و آّب آن را بکشید- برگ چیریش در هر صورت مفید است. یکی دیگر از روش های پرکاربرد مصرف برگ چیریش در صورتی که زیادی تلخ نباشد نگه داشتن آن تا زمانی که خشک شود و سپس کوبیدن و ساختن پودر از آن است. شما می توانید یک قاشق سوپ خوری از این پودر را با آب گرم مخلوط کرده و هر روز بنوشید.

رژیم غذایی سالم مصرف کنید

شما می دانید در صورتی که سیستم ایمنی بدن به اندازه کافی قوی نباشد، مبارزه یا کنترل دیابت یک امر غیرممکن است. از این رو، کنترل دیابت از راه طبیعی با اهمیت است، مراقب باشید که چه چیزی می خورید. برای شروع به کربوهیدرات و نشاسته باید نه گفت. چربی ها دو نوع هستند: چربی های خوب و چربی های بد. درحالی که چربی های بد مثل چیپس سیب زمینی، همبرگرها، پیتزاها و ... حاوی چربی های اشباع شده هستند و برای سلامتی مضر می باشند، چربی های خوب مثل غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا-3 حاوی چربی های خوب هستند و باید زیاد مصرف شوند. هرچیزی که زیر خاک رشد می کند مثل سیب زمینی و دیگر سبزی هایی که ریشه دارند باید در مقادیر کمی مصرف شوند. سبزیجات خام بخورید و مصرف غذای بی ارزش و شیرینی را فراموش کنید و ترک سیگار را جدی بگیرید. میوه ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود جا دهید. غذاهای سرشار از کروم، مهمیم، کلسیم و روی را در رژیم غذایی بگنجانید، زیرا نه تنها سطح قند خون را کنترل می کنند بلکه به سلول های بدن در پاسخ به انسولین کمک می کنند.

بر روی اینها کار کنید

ورزش، بویژه پیاده روی و شنا، باعث می شود عضلات بخاطر انرژی، گلوکز جذب کنند و باعث پایین آمدن سطح قند خون می شود و در نتیجه دیابت به طور طبیعی درمان می شود. با این حال در اغلب اوقات، در بسکمک از بیماران دیابتی، ورزش اثرات معکوسی دارد و به جای پایین آوردن گلوکز خون، آن را بالا می برد و باعث آسیب جدی می شود. در نتیجه، همیشه توصیه می شود تا با پزشک خود مشورت کنید و بدانید که چه نوع ورزش برای شما مناسب است و برای سلامتی شما مضر نیست. پیاده روی، بویژه پیاده روی سریع یکی از بهترین ورزش هایی است که به طور طبیعی دیابت را کنترل می کند. پیاده روی سریع نه تنها دیابت را کنترل می کند بلکه باعث کاهش وزن می شود. در حالی که دیابت نوع دوم به کاهش حساسیت بدن به انسولین نسبت داده می شود، ورزش فرایند تولید انسولین در بدن را بهبود می بخشد. بسکمک از بیماران که افزایش وزن داشتند، این روش طبیعی را برای کنترل دیابت به کار بردند و نه تنها وزن اضافی را از دست دادند بلکه علایم دیابت را هم متوقف کردند.

چنانچه خودتان را غرق در این بیماری ببینید زندگی برای شما سخت خواهد بود. بارها و بارها ممکن است که دلسرد شوید و گاهی اوقات از خوردن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات کم هستند بیزار شوید و خودداری از خوردن شیرینی و دسرهای دلخواه برایتان سخت باشد و از همه مهم تر احساس رفاه و خوشی نکنید. اما فقط یک راه برای مدیریت این موقعیت وجود دارد، و آن این است که هرکاری که اثرات منفی دیابت را از بدن دور می کند انجام دهید و هرچیزی که سلامتی شما را بهبود می بخشد در آغوش بگیرید. این کار شما را در جهت زندگی سالم قرار خواهد داد. یادگیری کنترل دیابت به صورت طبیعی جهت زندگی را به سمت زندگی سالم تغییر می دهد. آنهایی که این روزهای سخت را گذرانده اند می توانند بهتر شرح دهند.

منبع: راسخون

به "چگونه دیابت را به طور طبیعی کنترل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دیابت را به طور طبیعی کنترل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید