خواص منیزیم برای سلامتی

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، منیزیم از عملکردهای بسیاری در بدن ما پشتیبانی می نماید تا ما را سالم نگه دارد. بیشتر از این خواص منیزیم برای سلامتی مطلع نیستند زیرا مواد معدنی دیگری مانند کلسیم یا ویتامین D بر از معروفیت بیشتری برخوردار هستند. سبزیجات برگ دار، اسفناج، آجیل، غلات کامل، لوبیا، نخود و سویا منابع خوبی از منیزیم هستند.

خواص منیزیم برای سلامتی

اگر این غذاها را به بخش مهمی از رژیم غذایی تان تبدیل کنید، اندازه منیزیم بدن خود را در سطح مناسبی قرار می دهید. شکلات تلخ می تواند راهی برای دستیابی به فواید منیزیم برای سلامتی باشد. قبل از این سبد خریدتان را پر از گیاهان رنگارنگ کنید، بهتر است اطلاعات خود را در خصوص خواص منیزیم برای سلامتی برای سلامتی افزایش دهید.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستید، منیزیم برای شما مفید است. از مطالعاتی که شامل بیش از 600 هزار مرد و زن بود، نشان داد که افرادی که رژیم غذایی بیشتری از منیزیم دریافت می نمایند، خطر ابتلای آن ها به دیابت نوع 2 در حدود 17 درصد کمتر از کسانی است که کمترین اندازه مصرف را دارند.

در یک مطالعه در سال 2019 به طور تصادفی 42 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 را برگزیدند که به مدت 3 ماه مکمل منیزیم مصرف کردند. به نظر می رسد کسانی که منیزیم مصرف کردند، نسبت به سایر شرکت نمایندگان در مطالعه، بهبودی در مقاومت به انسولین و کنترل قند خون داشتند.

حتما بخوانید: اصول تغذیه دیابتی ها چگونه است؟

خواص منیزیم برای سلامتی استخوان ها

در حالی که بسیاری از مردم می دانند که کلسیم و ویتامین D برای ساخت استخوان ها ضروری هستند، تعداد کمی از مردم در خصوص خواص منیزیم برای سلامتی برای استحکام استخوان ها می دانند. بر اساس مطالعه ای در سال 2017 انجام شد، افزایش سطح کلسیم بدون افزودن منیزیم می تواند کمتر مؤثر باشد و در واقع می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

در سلامت استخوان، حفظ تعادل یک قسمت کلسیم به دو قسمت منیزیم مهم است. اگر مکمل کلسیم بدون منیزیم مصرف می کنید، ممکن است این تعادل 2:1 مختل گردد. اگر نگران استحکام استخوان های خود هستید، از فواید منیزیم برای سلامت استخوان ها بهره مند شوید.

حتما بخوانید: چه موادی ویتامین دی دارند؟

جلوگیری از ایجاد و عود میگرن

آیا توقف میگرن جزء خواص منیزیم برای سلامتی است؟ بعضی تحقیقات نشان می دهند، افرادی که میگرن مزمن دارند، ممکن است دچار کمبود منیزیم شوند. در 21 مطالعه منتشر شده در سال 2016، افراد مبتلا به میگرن که با منیزیم داخل وریدی درمان شده بودند، دیگر علائم نداشتند.

در همین آنالیز، افراد مستعد میگرن که مکمل های منیزیم مصرف می کردند، دفعات و شدت سردردهای دردناک کمتری داشتند. علاوه بر منیزیم، راه های بدون دارو نیز برای تسکین سر درد وجود دارند که باید تحت نظر پزشک انجام شوند.

خواص منیزیم برای سلامتی حین ورزش

ورزشکاران حرفه ای، انواع غذاهای غنی از منیزیم را تهیه می نمایند. تحقیقات اجرا شده بر روی موش ها نشان می دهند که منیزیم دو نقش کلیدی در یاری به عملکرد بهتر ورزشکاران دارد. یکی اینکه این ماده معدنی به افزایش جریان گلوکز (سوخت) در ماهیچه های یاری می نماید.

از سویی دیگر، منیزیم به بدن شما یاری می نماید تا از شر اسید لاکتیک خلاص گردد. هر دوی این فرآیندها به شما یاری می نمایند تا به وسیله یک تمرین طولانی به پرورش بهتر عضلات خود یاری کنید.

درست است که منیزیم از مهم ترین مواد معدنی مورد احتیاج برای فراوری انرژی و عملکرد طبیعی ماهیچه ها و سیستم عصبی است اما اگر اندازه زیادی از منیزیم مصرف کنیم، احساس خستگی خواهیم کرد. دوز روزانه منیزیم، بخش مهمی از رژیم غذایی ورزشکاران است که برای عضلات، اعصاب و سلامت کلی آن ها لازم خواهد بود.

حتما بخوانید: مواد غذایی سرشار از سلنیوم کدام اند؟

خواص منیزیم کاهش فشار خون

پس از آنالیز 34 مطالعه تصادفی از 2 هزار فرد مبتلا به فشار خون بالا، محققان دریافتند که مصرف مکمل منیزیم با کاهش تقریباً 2 درجه ای در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک مرتبط است. با این حال، اگر هنوز به پرفشاری خون مبتلا نشده اید، بهتر است منیزیم را به عنوان یک عامل پیشگیرانه مصرف نکنید! یک مطالعه در سال 2009 نشان می دهد که افزودن این ماده مغذی بر سطح فشار خون در افرادی که فشار خون طبیعی دارند، تأثیر نمی گذارد.

حتما بخوانید: 9 روش درمان فشار خون بدون دارو

کاهش سطوح استرس

چندین مطالعه نشان داده اند که منیزیم ممکن است در کاهش استرس و علائم اضطراب نقش داشته باشد. با توجه به اینکه سطح استرس و منیزیم به هم مرتبط هستند، پس مهم است افراد از خواص منیزیم برای سلامتی بهره کامل را ببرند.

در حقیقت، استرس عاملی در کاهش سطح منیزیم است. اگر زمانی که احساس می کنید تحت فشار هستید میل به شکلات دارید، انجام این کار می تواند علت خوبی داشته باشد زیرا شکلات تلخ سرشار از منیزیم است.

حتما بخوانید: کاربردی ترین روش های درمان اضطراب را این جا بخوانید

بهبود خلق و خوی فرد

اگر از افسردگی رنج می برید، رژیم غذایی شما می تواند نقش مهمی در افزایش آن داشته باشد. تحقیقات کمبود منیزیم را با افزایش احتمال افسردگی در افراد زیر 65 سال مرتبط دانسته اند اما محققان هنوز نمی داند که آیا افزایش مصرف منیزیم می تواند به کاهش علائم افسردگی یاری کند یا خیر.

منیزیم بعلاوه ممکن است به اضطراب و سندرم پیش از قاعدگی یاری کند. یک آنالیز در سال 2017 نشان داد که منیزیم برای حدود نیمی از مطالعات جهت کاهش اضطراب یا سندرم پیش از قاعدگی مفید بودند. اگر قاعدگی هر ماه انرژی و خلق و خوی شما را کاهش می دهد، مصرف منیزیم را شروع کنید.

کاهش التهاب و اثرات آن

التهاب مزمن با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 گرفته تا بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است. یک مطالعه به نقش خواص منیزیم برای سلامتی برای سلامتی در نشانگرهای التهابی در زنان دارای اضافه وزن و میانسال پرداخت. در حالی که زنانی که کمترین اندازه منیزیم را داشته، بالاترین سطح التهاب را تجربه نموده بودند.

مصرف 250 میلی گرم منیزیم به مدت دو ماه به نظر نمی رسد بر التهاب تأثیری بگذارد. با این حال، مصرف منیزیم باعث کاهش درصد چربی بدن می گردد. درصد چربی یک عامل شناخته شده در التهاب همراه است. محققان فرض کردند که مقادیر بالاتر منیزیم ممکن است تأثیر بهتری داشته باشد و آن ها دریافت منیزیم را به وسیله مصرف غذا توصیه کردند.

کم کردن علائم بیش فعالی

بعضی از مطالعات نشان داده اند که احتمال کمبود منیزیم در بچه هایی که مبتلا به بیش فعالی بزرگسالان تشخیص داده شده اند، بیشتر از بچه هایی است که این بیماری را نداشتند، اگرچه هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این کمبود واقعاً باعث بیش فعالی بزرگسالان شده است.

یک مطالعه مهم روی 25 کودک مبتلا به بیش فعالی بزرگسالان و 25 کودک بدون آن، نشان داد که مکمل منیزیم به بهبود عملکرد شناختی در بچه ها مبتلا به این عارضه که کمبود منیزیم نیز داشتند، یاری می نماید. برای کاهش اثرات علائم بیش فعالی بزرگسالان ممکن است به ویتامین ها و مکمل های معدنی احتیاج داشته باشید.

اندازه مصرف منیزیم

طبق اندازه توصیه شده رژیم غذایی (RDA) ، اندازه مصرفی که تقریباً برای همه افراد سالم کافی است، برای منیزیم 310 تا 420 میلی گرم در روز برای بزرگسالان است. در حالی که بیشتر مردم می توانند احتیاجهای خود را تنها به وسیله منابع غذایی تأمین نمایند، مکمل ها ممکن است در بعضی موارد ضروری باشند.

حدود نیمی از آمریکایی ها سطح کافی منیزیم را در رژیم غذایی خود دریافت نمی نمایند. اگر نگران این هستید که سطح منیزیم شما پایین است، آزمایش بدهید. 350 میلی گرم در روز برای افراد سالم کافی است. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد منیزیم در دوزهای بالا می تواند سمی باشد، بنابراین قبل از مصرف مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

حتما بخوانید: با انواع مواد غذایی سرشار از منیزیم آشنا شوید

برترین زمان مصرف قرص جوشان منیزیم

صرف نظر از خواص منیزیم برای سلامتی، مزایای قرص جوشان در استفاده طولانی مدت نیز ثابت شده اند. به عنوان مثال، یک مطالعه روی 130 فرد مبتلا به میگرن نشان داد که مصرف قرص جوشان منیزیم، باعث کاهش دفعات میگرن می گردد، به طوری که شرکت نمایندگان در طول مطالعه 3 ماهه روزهای میگرنی کمتری را گزارش کردند.

مطالعه دیگری اشاره نمود که مکمل منیزیم باعث بهبود علائم افسردگی در 112 بزرگسال شد و فواید قابل توجه آن پس از 2 هفته آشکار شدند. علاوه بر این، مطالعه ای روی 46 فرد مسن نشان داد که مصرف روزانه 500 میلی گرم منیزیم به مدت 8 هفته، مشکل بی خوابی را حل می کرد.

بنابراین، مکمل های منیزیم مانند قرص جوشان را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد تا زمانی که بتوانید به سطح مناسبی از منیزیم برسید. برای بعضی، مصرف مکمل ها در اول صبح ممکن است آسان تر باشد، در حالی که بعضی دیگر ممکن است متوجه شوند که مصرف قرص جوشان با شام یا درست قبل از خواب برای آن ها مفید است. مهم ترین چیز این بوده که یک برنامه زمانی تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

بعضی از شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با قرص جوشان منیزیم شامل مسائل گوارشی مانند اسهال، تهوع و استفراغ هستند. اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، مصرف مکمل های منیزیم همراه با غذا می تواند به پیشگیری از آن ها یاری کند. با این حال، اگر علائم ادامه یافتند، برای معین برترین روش درمانی با یک پزشک معتمد خود مشورت کنید.

تداخلات احتمالی قرص جوشان منیزیم

مکمل های منیزیم می توانند با جذب چندین نوع داروی دیگر تداخل داشته باشند و به طور بالقوه اثربخشی آن ها را کاهش دهند. سایر داروها نیز ممکن است دفع منیزیم را به وسیله ادرار افزایش دهند که این می تواند خطر کمبود را افزایش دهد. به عنوان مثال، آنتی بیوتیک ها باید حداقل 2 ساعت قبل یا 4 تا 6 ساعت بعد از مکمل های منیزیم مصرف شوند تا به حداکثر اثربخشی یاری نمایند.

در همین حال، کسانی که برای جلوگیری از تحلیل استخوان بیس فسفونات مصرف می نمایند، باید حتماً مکمل های منیزیم را حداقل 2 ساعت قبل یا بعد از سایر داروها مصرف نمایند. علاوه بر این، اگر از دیورتیک ها یا مهارنماینده های پمپ پروتون استفاده می کنید، باید با یک پزشک صحبتی داشته باشید.

حتما بخوانید: کمبود ویتامین ها چه بلایی سر بدن می آورند؟

ترکیبات قرص جوشان منیزیم

قرص های جوشان منیزیم با طعم پرتقال به طور همزمان به عنوان یک نوشیدنی با طراوت و مکمل غذایی عمل می نماید. این قرص جوشان دارای ترکیبات زیر است:

  • اسید: اسید سیتریک
  • تنظیم نماینده اسیدیته: بی کربنات سدیم، کربنات منیزیم
  • نگهدارنده رطوبت: سوربیتول، اینولین
  • تنظیم نماینده اسیدیته: کربنات سدیم
  • عامل ضد انسداد: تری کلسیم فسفات، نشاسته سیب زمینی، عطر پرتقال و پودر آب چغندر
  • شیرین نماینده: سدیم ساخارین
  • رنگ: ریبوفلاوین
مواد معدنیبه ازای هر صد گرم درصد RIبرای 2 قرص جوشان درصد RI
منیزیم3750 میلی گرم1000300 میلی گرم80
  • RI= مصرف توصیه شده برای بزرگسالان
  • مصرف توصیه شده برای بزرگسالان: 1 تا 2 قرص جوشان در روز

هشدارها:

  • از اندازه مصرف توصیه شده تجاوز نکنید.
  • مصرف زیاد قرص جوشاند ممکن است اثر ملین داشته باشد.
  • بسته بندی شامل 20 قرص جوشان و وزن خالص: 80 گرم است.
  • مکمل های غذایی، جایگزین برای یک رژیم غذایی نیستند.
  • رژیم غذایی متعادل و متنوع و سبک زندگی سالم بسیار مهم هستند.

کلام آخر

تحقیقات نشان می دهند که منیزیم از عملکرد ماهیچه ها و اعصاب حمایت نموده، به تنظیم سطح قند خون یاری می نماید، فشار خون طبیعی را افزایش می دهد و سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد. منیزیم یک ماده معدنی مهمی است که در بسیاری از جنبه های سلامتی شما نقش دارد. در واقع، مطالعات نشان می دهند که این ممکن است به بهبود کنترل قند خون، جلوگیری از حملات میگرن، کاهش سطح فشار خون و محافظت در برابر افسردگی یاری کند. خواص منیزیم برای سلامتی با استفاده طولانی مدتی مرتبط است و مکمل های آن را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد.

منبع: اسنپ مارکت

به "خواص منیزیم برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص منیزیم برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید