نیروگاه های شرکت برق حرارتی ، ساخت 350 هزار قطعه نیروگاهی به دست متخصصان داخلی

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرنگاران - مدیرکل دفتر فناوری و بومی سازی نیروگاه های شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 350 هزار قطعه نیروگاهی داخل کشور ساخته شده است، گفت: در امسال نیز 36 قرارداد ساخت داخل به ارزش 303 میلیارد تومان منعقد شده است.

نیروگاه های شرکت برق حرارتی ، ساخت 350 هزار قطعه نیروگاهی به دست متخصصان داخلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی عیسی پور با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای سیاست های کلی نظام درخصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت های داخلی و قطع وابستگی در شرایط تحریم، تامین قطعات مورد احتیاج در راهبری شرکت مادر تخصصی فراوری برق حرارتی و شرکت های زیرمجموعه از اولویت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: جهت برطرف مسائل نیروگاه ها در مورد قطعات با تکنولوژی بالا، این شرکت امکان سنجی ساخت داخل با هدف توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و ایجاد خط فراوری قطعات و تجهیزات را در اولویت کارهای خود قرار داده و نتایج موثری در این بخش به خاتمه رسیده است.

عیسی پور با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد قطعات نیروگاهی داخل کشور ساخته شده و در چرخه فراوری برق مورد استفاده قرار گرفته اند، افزود: تمامی پره های توربین گازی که دارای تکنولوژی پیچیده ای هستند و تا مقطعی تامین آن ها از معضلات نیروگاه ها بود، به وسیله شرکت های دانش بنیان در داخل کشور ساخته می گردد و یا در حال ساخت هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 350 هزار قطعه نیروگاهی با اعتباری بالغ بر دو هزار و 967 میلیارد ریال ساخت داخل شده است، گفت: بر اساس آخرین ارزیابی اجرا شده در امسال نیز 36 قرارداد ساخت داخل به ارزش 303 میلیارد تومان منعقد شده است.

مدیرکل دفتر فناوری و بومی سازی نیروگاه های شرکت برق حرارتی افزود: از طرفی برای تجمیع فعالیت های اجرا شده در زمینه ساخت داخل و ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم، این دفتر در راستای مأموریت سازمانی خود، عهده دار مدیریت و به اشتراک گذاری این دانش در نیروگاه ها است. بدین منظور در سایت تمامی شرکت های مدیریت فراوری برق درگاه ساخت داخل وجود دارد که تجربیات این حوزه در آن قابل مشاهده است.

وی تاکید نمود: درصددیم اطلاعات قطعات ساخته شده در بخش ساخت داخل سایت شرکت مادرتخصصی فراوری برق حرارتی به آدرس https://www.namaniroo.tpph.ir تجمیع و در اختیار عموم قرار بگیرد که هم اکنون این اطلاعات نیز به وسیله نیروگاه ها در حال تکمیل است.

عیسی پور افزود: بعلاوه با توجه به احتیاج شرکت های زیر مجموعه به فهرست سازندگان و فراوریکنندگان قطعات و تجهیزات ذیصلاح و مورد تایید، بر اساس آیین نامه اجرایی بند الف ماده 26 قانون برگزاری مناقصات، شورای ارزیابی سازندگان، فراوریکنندگان و پیمانکاران خدمات تخصصی بخش فراوری صنعت برق متشکل از مدیران شرکت های فراوری برق، مدیریت فراوری برق، مادرتخصصی فراوری برق حرارتی، دانشگاهی و پژوهشگاه نیرو تشکیل گشت.

مدیرکل دفتر فناوری و بومی سازی نیروگاه های شرکت برق حرارتی ادامه داد: این شورا با همکاری کمیته فنی بازرگانی و پژوهشگاه نیرو و انجام فراخوان در ستاد ایران، تا به امروز نسبت به انتشار هشت فهرست بلند از سازندگان داخلی اقدام نموده است.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "نیروگاه های شرکت برق حرارتی ، ساخت 350 هزار قطعه نیروگاهی به دست متخصصان داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه های شرکت برق حرارتی ، ساخت 350 هزار قطعه نیروگاهی به دست متخصصان داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید