آمارهای متناقض از نتایج گران شدن ارز مسافرتی

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، در حالی که گران شدن ارز مسافرتی با هدف افزایش گردشگری ورودی و کاهش گردشگری خروجی بوده است، گردشگری ما رشدی نداشته است.

آمارهای متناقض از نتایج گران شدن ارز مسافرتی

در برنامه رو در رو که شب گذشته از شبکه 4 سیما پخش شد، محب خدایی، معاون سازمان میراث فرهنگی و رحمت الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی به تبادل نظر درباره صنعت جهانگردی، فرصت ها و چالش ها پرداختند.

محب خدایی بحث را این گونه شروع کرد:

ما خیلی از مواقع به مطالعات و سند های کاربردی بی توجه بوده ایم و جهانگردی ایران نیازمند همراهی همه ارکان به صورت یکپارچه و هدفمند است. در حوزه مدیریتی بخش دولتی باید توجه کنیم و بخش خصوصی نیز باید روش های نوین را جایگزین کند. دولت در این موارد نمی تواند نقشی ایفا نماید.

رحمت الله رفیعی در این باره گفت:

سفرای کشورهای دیگر قبل از آن که استوارنامه خود را تقدیم مقامات نمایند زمینه جهانگردی را آنالیز و فعال می نمایند در حالی که کدام رایزن فرهنگی ایران در دیگر کشورها چنین اقدامی را در طول دوره ماموریت انجام می دهد؟

طبق اسناد موجود در حال حاضر ایران باید پذیرای 20 میلیون جهانگرد باشد در صورتی که زیرساخت های لازم فراهم نشده اند.

محب خدایی در جواب این ادعا گفت:

یک سفیر فرهنگی هیچ گاه بسته سفر نمی فروشد. بیشتر آژانس های داخلی بیشتر در بحث رزرو فعال هستند و بحث تور در 160 آژآنس جهانگردی فعال کمتر مطرح می گردد. در حال حاضر راهبردها و بسته های جهانگردی معین است و رشد 30 درصدی در سه ماهه ابتدای سال 97 در مقایسه با سه ماهه مشابه در سال 96 مشاهده شده است.

رفیعی در بخش دیگر سخنانش به مسائل مختلف در زمینه جهانگردی پرداخت و گفت:

تا به امروز بخش خصوصی امکان رایزنی با دولت های دیگر را نداشته و اصولا چرا مجوز دفاتر جهانگردی را در این حجم صادر می کنید؟ چرا باید عوارض خروج از کشور را به صورت غیر کارشناسی افزایش دهید و نرخ 75 هزار تومانی را 440 تومان کنید؟ و اصلا این درآمدها در کجا هزینه می گردد؟

محب خدایی در این زمینه گفت:

ارز باید در بسته سفر دیده گردد و می دانیم جهانگردی خروجی ما کاهش خواهد داشت؛ اما فرصت بزرگی برای ورود جهانگرد ایجاد نشده است.

اما رفیعی معتقد است جهانگردی ما رشدی نداشته است و آنالیز واقعیت بازار نشان می دهد که اندازه سفر در سال 97 کمتر از 96 بوده است و ارز سفر هم با مقاصد دیگری شکل گرفته است.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "آمارهای متناقض از نتایج گران شدن ارز مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای متناقض از نتایج گران شدن ارز مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید