نارسایی های پیشرفته قلبی چگونه می تواند به یاری سلول های بنیادی درمان گردد؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، نارسایی پیشرفته قلبی به علت شیوع بالا و عدم روش های درمانی مطمئن، سبب شده تا پژوهشگران برای مقابله با آن، به سراغ سلول های بنیادی بروند.

نارسایی های پیشرفته قلبی چگونه می تواند به یاری سلول های بنیادی درمان گردد؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ دیدنی ها به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آمار همه گیری حمله قلبی در کشورهای مختلف، میان 5/2 تا 5/5 درصد در نوسان است که از این مقدار، حدود 42درصد از این آمار، پیش از رسیدن به اورژانس و بین 1 الی 10درصد نیز بعدها در اثر آسیب وارده به ماهیچه قلب، از دست می فرایند.

خطر ابتلا برای سالمندان

نارسایی قلبی نیز که اغلب به عنوان نارسایی احتقانی قلب شناخته می گردد، به عنوان عدم توانایی قلب برای تامین جریان خون کافی جهت تامین نیازهای بدن تعریف می گردد و یک اختلال شایع، ناتوان کننده، پرهزینه و با قابلیت مرگ است.

شیوع این بیماری در بالغین، 2 درصد و در سالمندان بالای 65 سال، 6 تا 10 درصد است. تنها درمان قابل دسترس برای نارسایی پیشرفته قلبی، پیوند ارتوتوپیک قلب است که به علت کمبود دهنده مناسب، هزینه، شرایط سنی و بیماری های زمینه ای گیرنده، برای همه بیماران کاربرد ندارد.

تحقیقات بر روی روش درمانی نوین

در طول 15 سال اخیر، مطالعات پیش بالینی و بالینی بسیاری اجرا شده است که به آنالیز توانمندی های گوناگون سلول های بنیادی مختلف از جمله سلول های بنیادی مشتق از عضله، مغز استخوان، چربی و قلب در بهبود عملکرد قلب، کاهش تغییر شکل بطن و بازسازی آن در انواع نارسایی قلبی پرداخته است که نتایج قابل قبولی از این شیوه به دست آمده است و این امیدواری را به وجود آورده که درصد بهبودیافتگان مبتلا به نارسایی های قلبی، به طرز چشمگیری افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نارسایی های پیشرفته قلبی چگونه می تواند به یاری سلول های بنیادی درمان گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارسایی های پیشرفته قلبی چگونه می تواند به یاری سلول های بنیادی درمان گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید