ماهی های حلزونی خوشمزه

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، زندگی امروز / بدون شک شکل و ظاهر غذا در اشتها و میل به غذاخوردن انسان ها نقش مهمی داره، مخصوصا غذاهای دریایی که با تزیین و انواع ترفندها شکیل تر و زیباتر میشه.

ماهی های حلزونی خوشمزه

به گزارش زندگی امروز به نقل از وب سایت سرآشپز پاپیون: بدون شک شکل و ظاهر غذا در اشتها و میل به غذاخوردن انسان ها نقش مهمی داره ، مخصوصا غذاهای دریایی که با تزیین و انواع ترفندها شکیل تر و زیباتر میشه.

مواد لازم:

فیله ماهی قزل آلا یا سالمون 600 گرم

سیر رنده شده 4 قاشق چای خوری

نمک 1 قاشق چای خوری

فلفل سیاه یا قرمز به اندازه لازم

فلفل پاپریکا 1 قاشق چای خوری

زردچوبه 1/2 قاشق چای خوری

زعفران دم نموده 1 قاشق سوپ خوری

لیمو تازه 3-4 عدد

روغن به اندازه لازم

ماهی حلزونی

طرز تهیه:

فیله های ماهی را از طول به دو قسمت تقسیم کنید و آنها را به صورت تکه های 1 در 30 سانتی متر برش بزنید. هر کدام از برش ها را لوله نموده و با خلال دندان محکم کنید.

آبِ لیموها را بگیرید و در ظرف غذا ساز یا مخلوط کن بریزید. سیر، نمک، فلفل سیاه یا قرمز، فلفل پاپریکا، زردچوبه و زعفران را هم اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند، سپس مخلوط را روی ماهی های حلزونی بریزید و حدود یک ساعت صبر کنید تا مواد به خورد تکه های ماهی بروند.

بعد از زمان ذکر شده در یک تابه اندازهی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ گردد، ماهی های حلزونی را داخل آن قرار دهید. حرارت را کم نموده تا ماهی ها داخل روغن سرخ شوند.

ماهی های آماده شده را داخل ظرف مورد نظرتان بچینید و با سبزی و تکه های لیمو تزئین نموده و همراه با سبزی پلو یا نان سرو کنید.

سایر نکات

برای طعم دار کردم ماهی ها می توانید از ادویه مخصوص ماهی هم بهره ببرید.

فیله هایی انتخاب کنید که طول آنها 25 تا 30 سانتی متر باشند تا رول های زیبایی بدست بیاید.

منبع: زندگی روز

به "ماهی های حلزونی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهی های حلزونی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید