فروش نینتندو سوییچ از 103 میلیون دستگاه عبور کرد؛ گذر از رکورد Wii

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، طبق گزارش مالی سه ماهه اخیر منتشر شده از طریق کمپانی نینتندو، تا به امروز 103.54 میلیون کنسول نینتندو سوییچ به فروش رسیده است. این بدان معناست که این کنسول دستی رسما از کنسول Wii که در طول عمر خود 101.63 میلیون دستگاه فروخته بود، پیشی گرفته و به سومین کنسول پرفروش نینتندو در تاریخ تبدیل شده است. در گزارش قبلی، سوییچ با فروش 92 میلیون دستگاه، پس از Wii، گیم بوی و نینتندو دی اس به ترتیب با فروش 118.69 و 154.02 میلیون نسخه ای قرار داشت. در واقع فروش نینتندو سوییچ نسبت به سه ماهه قبل، 11 میلیون دستگاه افزایش یافته است که نشان می دهد تقاضا برای این کنسول تازه با وجود محدودیت همچنان بالا است.

فروش نینتندو سوییچ از 103 میلیون دستگاه عبور کرد؛ گذر از رکورد Wii

شانتارو فوروکاوا، رییس کمپانی نینتندو، در این باره بیان نمود:

این آمار نشان می دهد که سوییچ ممکن است حداقل از فروش کنسول گیم بوی عبور کند. از طرفی با اینکه این کنسول تا فروش فوق العاده نینتندو دی اس راهی طولانی در پیش دارد اما هیچ چیز غیرممکن نیست. با این حال، به نظر می رسد که این شرکت انتظار دارد که سال 2022 میلادی به دلیل کمبود مداوم تراشه ها، فروش کنسول ها با چالش بیشتری همراه باشد. در ماه نوامبر، نینتندو اعلام کرد که تولید نینتندو سوییچ را 20 درصد کاهش داده است. در واقع این کمپانی برنامه ریزی کرده بود که حداقل 30 میلیون دستگاه تا مارس سال جاری در بازار عرضه شود اما با کاهش 20 درصدی آن را به 24 میلیون واحد کاهش داد. طبق گزارش های نو این تعداد حتی قرار است دوباره کاهش پیدا کند و به 23 میلیون دستگاه برسد.

صرف نظر از این، آخرین آمار فروش سوییچ جای تحسین زیادی دارد. طبق آمار منتشر شده، این کنسول سریع تر از هر کنسول دیگری به فروش 100 میلیونی رسیده است. بدون شک عرضه بازی های انحصاری باکیفیت در سال های اخیر یکی از دلایل اصلی فروش این کنسول بوده است. در کنار آمار فروش کنسول ها، نینتندو همچنین آمار فروش بسیاری از بازی های انحصاری خود را منتشر کرده است که در ادامه می توانید آن ها را مشاهده کنید.

بازیآمار فروش به میلیون
ماریو کارت 8 دلوکس43.35
Animal Crossing: New Horizons37.62
Super Smash Bros. Ultimate27.40
The Legend of Zelda: Breath of the Wild25.80
Pokémon Sword and Shield23.90
سوپر ماریو ادیسی23.02
سوپر ماریو پارتی17.39
Pokémon Lets Go Pikachu/Eevee14.33
Pokémon Brilliant Diamond/Shining Pearl13.97
Ring Fit Adventure13.53

گفتنی است که کنسول نینتندو سوییچ در سال گذشته پرفروش ترین کنسول در ایالات متحده بود. از طرفی 2021 برای کنسول های بازی سال عجیبی بود. در این سال علاوه بر نینتندو، کمپانی های سونی و مایکروسافت هم به دلیل کمبود مداوم تراشه، در برآورده کردن تقاضا برای کنسول های نسل نو با مشکل روبرو شدند. مسئله ای که همچنان برقرار است و امیدواریم به زودی حل شود.

منبع: GameInformer

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش نینتندو سوییچ از 103 میلیون دستگاه عبور کرد؛ گذر از رکورد Wii" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش نینتندو سوییچ از 103 میلیون دستگاه عبور کرد؛ گذر از رکورد Wii"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید