طرز تهیه چند غذا با سیب زمینی (12 غذای سریع با سیب زمینی)

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، غذا با سیب زمینی تنوع بالایی دارد و شامل غذای ساده با سیب زمینی و انواع غذای سریع با سیب زمینی و مرغ، گوشت، برنج، قارچ و انواع سبزیجات دیگر می شود.

طرز تهیه چند غذا با سیب زمینی (12 غذای سریع با سیب زمینی)

وبلاگ دیدنی ها | سرویس آشپزی - سیب زمینی یکی از محبوب ترین و ارزان ترین سبزیجات در دنیاست که به وفور یافت می گردد و می توان آن را به روش های متنوعی طبخ کرد. انواع غذا با سیب زمینی وجود دارد که به عنوان یک وعده غذایی کامل یا یک میان وعده مغذی سرو می گردد. انواع غذا با گوشت و سیب زمینی را می توان از ترکیب گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای با سیب زمینی درست کرد که در این میان غذا های تهیه شده با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده بسیار سریع تر آماده می شوند.

برای دسترسی سریع به دستورهای مورد نظر خود، از فهرست موضوعی زیر کمک بگیرید:

  • غذای ساده با سیب زمینی
  • غذا با مرغ و سیب زمینی
  • غذای نونی با سیب زمینی
  • غذای سریع با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

طرز تهیه غذاهای دیگر با:

طرز تهیه انواع غذای سریع با سیب زمینی

1. غذای ساده با سیب زمینی

غذاهای ساده با سیب زمینی جزء غذاهای سریع با سیب زمینی هستند که به سرعت آماده شده و بسیار هم خوشمزه هستند. در ادامه چند دستور ساده و فوری آن را آورده ایم.

پوره سیب زمینی با پیاز داغ

پوره سیب زمینی با پیاز داغ یک غذای ساده با سیب زمینی آب پز است که در کمتر از 30 دقیقه آماده می گردد. عطر و بوی پیاز داغ و نعنا باعث طعم و مزه مطلوب این غذا شده، همچنین کره، روغن گیاهی، شیر یا خامه برای بهتر کردن بافت پوره و همچنین نمک، فلفل سیاه یا هر ادویه دلخواه دیگری را می توان برای بهبود طعم و مزه به آن اضافه نمود.

سیب زمینی تنوری

سیب زمینی تنوری همراه با تخم مرغ آبپز یک غذای سریع با سیب زمینی است که می تواند به عنوان وعده غذایی شام سرو گردد. سیب زمینی تنوری به دو روش قابل تهیه است: سیب زمینی تنوری در فر و سیب زمینی تنوری در قابلمه.

سیب زمینی سرخ کرده سریع و خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده زمان کمی می برد و شما می توانید در این گزینه را برای زمانی که کم ترین فرصت تهیه یک غذای ساده یا سیب زمینی را دارید، در نظر بگیرد. بعد از تهیه آن، سس کچاپ را روی سیب زمینی های ترد و سوخاری بریزید و با نان گرم و یک سالاد فصل ساده آن را سرو کنید.

2. غذا با مرغ و سیب زمینی

گراتن مرغ و سیب زمینی

گراتن مرغ و سیب زمینی یک نوع غذای سریع با سیب زمینی است که از ترکیب مرغ و سیب زمینی درست شده و روی آن با ترکیبی از تخم مرغ، شیر و پنیر پوشانده می گردد. این غذا در ظرف مخصوصی با دیواره کوتاه و در فر یا روی اجاق گاز درست می گردد و در همان ظرف همراه با سس کچاپ سرو می گردد.

سالاد الویه

یکی از انواع غذای سریع با سیب زمینی سالاد الویه است که در تهیه آن از سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور، مرغ یا ژامبون و سس مایونز استفاده می گردد. برخی نیز بسته به ذائقه خود مقداری ذرت و نخود فرنگی پخته به آن اضافه می کنند. با تزیین این غذا به شکل های زیبا می توان یک میان وعده مناسب برای جشن هایی مانند جشن تولد درست کرد یا به عنوان یک پیش غذای خوشمزه در میهمانی ها از آن استفاده کرد. هرچند ساندویچ آن، به عنوان غذا برای بیرون بردن نیز کاربرد دارد.

دمپخت گوجه یک غذا با مرغ و برنج و سیب زمینی

دمپخت یکی از غذا های خوشمزه ای است که طرفداران زیادی دارد و یک نوع آن دمپخت گوجه و سیب زمینی است. این غذا از ترکیب برنج با سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز درست می گردد و ظرف مدت یک ساعت آماده می گردد. دمپخت گوجه یک نوع غذای ساده با سیب زمینی است که به عنوان نهار یا شام و با انوع ترشیجات سرو می گردد.

حالا اگر به دنبال یک غذا با مرغ و برنج و سیب زمینی هستید، می توانید مقداری فیله یا سینه مرغ را در زعفران و پیاز بخوابانید و بعد از چند دقیقه آن را در کمی روغن تفت داده و به کته خود اضافه کنید.

شما می توانید در مطلب غذای لذیذ و خوشمزه با مرغ و سیب زمینی انواع مختلف و خوشمزه ترکیب مرغ و سیب زمینی را آموزش ببینید.

3. غذای نونی با سیب زمینی

در این مطلب غذاهای زیادی مثل الویه ذکر شده است که همگی می توانند به عنوان یک غذای نونی با سیب زمینی مورد استفاده قرار گیرند؛ اما در این قسمت چند نوع غذا با سیب زمینی را برای شما اضافه می کنیم که می توانید با نان سرو کنید.

اشکنه

اشکنه سیب زمینی یکی دیگر از انواع غذای ساده با سیب زمینی است که از ترکیب پیاز، تخم مرغ و سیب زمینی درست می گردد. این غذای ساده و سبک هم برای نهار و هم برای شام گزینه مناسبی است و در کمتر از 40 دقیقه آماده می گردد.

خورش سیب زمینی

خورش سیب زمینی یکی از خورش های دارای تنوع بالاست که با مرغ، گوشت و بدون گوشت درست می گردد. اما از آنجا که پختن گوشت زمانبر است، خورش سیب زمینی با مرغ و بدون گوشت به عنوان یک غذای نونی با سیب زمینی که سریع آماده می گردد، می تواند گزینه مناسبی باشد. در تهیه خورش سیب زمینی با مرغ از سینه مرغ، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز استفاده می گردد در حالیکه خورش سیب زمینی بدون گوشت با استفاده از سیب زمینی، پیاز، پودر بادام و انواع ادویه جات درست می گردد.

دوپیازه شیرازی

دوپیازه آلوی شیرازی هم یک غذای سریع و هم یک غذای نونی با سیب زمینی محسوب می گردد. این غذا در عرض کمتر از یکساعت آماده شده و بسیار دلچسب است.

4. غذای سریع با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

کتلت سیب زمینی

برای تهیه یک غذای ساده با سیب زمینی که برای شام یا به عنوان غذا برای بیرون بردن مناسب باشد، کتلت سیب زمینی را از قلم نیاندازید. این غذای خوشمزه که در میان خردسال و بزرگسال محبوب و پرطرفدار است از ترکیب سیب زمینی با پیاز، گوشت چرخ کرده و تخم مرغ درست می گردد و معمولا با نان باگت، گوجه فرنگی و خیار شور به صورت ساندویچ سرو می گردد.

تاس کباب

تاس کباب با گوشت چرخ کرده یکی از غذا های سنتی است که از ترکیب سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یا گوشت قیمه درست می گردد. ولی اگر قصد درست کردن یک غذای ساده با سیب زمینی را دارید، باید از گوشت چرخ کرده در تهیه آن استفاده کنید. چون همانطور که می دانید پختن گوشت گوسفندی تکه ای حداقل 3 ساعت زمان می برد، ولی زمان مورد نیاز برای پختن گوشت چرخ کرده حداکثر 30 دقیقه است.

سوفله سیب زمینی با سبزیجات و گوشت

برای تهیه یک غذای سریع با سیب زمینی، سوفله سیب زمینی را امتحان کنید. ماده اصلی در تهیه هر نوع سوفله تخم مرغ است و راز پف کردن سوفله، جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ و زدن آن ها به صورت جداگانه است، به گونه ای که سفیده پف کرده و آهاری گردد. مواد اصلی در تهیه سوفله سیب زمینی عبارتند از انواع پنیر مانند پنیر پارمزان و پنیر چدار، گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و سبزیجاتی مانند قارچ.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم انواع غذا با سیب زمینی را برای شما در قالب غذاهای سریع و فوری با سیب زمینی ارائه دهیم. شما نیز با خلاقیت خود می توانید هر کدام از دستورها را بنا به ذایقه خود تغییر دهید؛ برای مثال در تهیه سیب زمینی سرخ کرده، مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه کنید تا یک سیب زمینی با پنیر فوری و خوشمزه داشته باشید.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال آموزش تهیه انواع غذاهای فوری و ساده هستید، طرز تهیه 12 غذای سریع و ساده بسیار خوشمزه را در وبلاگ دیدنی ها بخوانید.

منبع: setare.com

به "طرز تهیه چند غذا با سیب زمینی (12 غذای سریع با سیب زمینی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چند غذا با سیب زمینی (12 غذای سریع با سیب زمینی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید