رئیس سازمان مالیاتی: مخالفم!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید نمود که این سازمان با معافیت مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه مالی برای مقاصد غیر صادراتی مخالف است.

رئیس سازمان مالیاتی: مخالفم!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، در جریان اصلاح مالیات های مستقیم و لایحه ای که اکنون در این رابطه در مجلس در حال آنالیز است، پیشنهاد اصلاح معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه مالی نیز مورد توجه قرار گرفته است. به هر حال این مناطق طبق قانون، معافیت 20 ساله مالیاتی دارند و از مالیات بر ارزش اضافه کرده نیز مستثنی هستند.

با طرح این موضوع در مدت اخیر بارها مسئولان در شواری عالی مناطق آزاد و هر یک از مناطق مخالفت خود را اعلام نموده و تاکید کردند که نباید اقدامی در جهت حذف مشوق های سرمایه گذاری و جذب سرمایه در مناطق انجام گردد.

این در حالی است که مسئولان مالیاتی نظر دیگری دارند.

رئیس سازمان مالیاتی در این رابطه گفته که این سازمان به طور حتم با معافیت مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه مالی برای مقاصد غیر صادراتی مخالف است.

امیدعلی پارسا با اشاره به اینکه لایحه اصلاح مالیاتی در مجلس در دستور کار قرار گرفته است، به وبلاگ دیدنی ها گفت: احتمالا در یکی - دو هفته آینده در خصوص این موضوع تصمیم گیری می گردد که حتما مخالفت ها و موافقت های خاص خود را دارد، اما به هر حال مجلس در این مورد تصمیم می گیرد.

وی شرح داد که هدف مالیات بر ارزش اضافه کرده، فراوری کننده و توزیع کننده و منطقه جغرافیای خاصی نیست، بلکه هدف این است که کالا و خدمات خاصی مشمول مالیات شوند یا نه؛ بنابراین هدف، منطقه خاصی از جمله مناطق آزاد نخواهد بود.

وی اضافه کرد: از نظر سازمان امور مالیاتی در بحث صادرات و هر موضوعی که به صادرات واقعی کشور یاری کند، باید معاف از مالیات باشد و معاف نیز هستند و مالیات پرداختی آنها برگشت داده می گردد؛ از این رو هیچ مسئله ای در این باره وجود ندارد و مورد تایید ماست.

رئیس سازمان امور مالیاتی در این باره که معافیت های مالیاتی جزو مشوق های سرمایه گذاری و جذب سرمایه در مناطق آزاد بوده و حذف آن در شرایط موجود می تواند موجب ایجاد موانعی در این رابطه گردد، گفت: نباید بحث ها با یکدیگر خلط گردد. مناطق آزاد قرار است سکوی صادرات و محلی برای فراوری مالی و سایر منافعی که به همراه دارند باشند، ولی مالیات بر ارزش اضافه کرده اصلا موضوع فراوریکننده و صادرکننده نیست، بلکه بحث مصرف کننده است و باید در تمام کشور با آن برخورد یکسانی گردد.

لازم به ذکر است، با توجه به الزام تغییر رویکرد درآمدی دولت با توجه به کاهش منابع نفتی و اصلاح ساختار بودجه، درآمدهای مالیاتی و ایجاد منابع جدید از این محل مورد توجه دولت قرار گرفته است که در این بین در کنار ایجاد پایه های جدید، ممانعت از فرارهای مالیاتی و اصلاح معافیت های موجود در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رئیس سازمان مالیاتی: مخالفم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان مالیاتی: مخالفم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید