جایگزین هایی برای حساسیت به تخم مرغ

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، داشتن حساسیت نسبت به تخم مرغ در دوران کودکی بسیار معمول بوده و در سنین بالاتر به ندرت ایجاد می گردد. مواد غذایی بسیاری وجود دارند که می توانند با همان اثر بخشی جایگزین تخم مرغ شوند. این مقاله بعضی از این جایگزینها

جایگزین هایی برای حساسیت به تخم مرغ

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع: راسخون

داشتن حساسیت نسبت به تخم مرغ در دوران کودکی بسیار معمول بوده و در سنین بالاتر به ندرت ایجاد می گردد. مواد غذایی بسیاری وجود دارند که می توانند با همان اثر بخشی جایگزین تخم مرغ شوند. این مقاله بعضی از این جایگزینها را معرفی می نماید.

تخم مرغ غذایی است که به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرد، به این علت که ترکیبی از پروتئین های متعدد بوده، و از این رو، می توان آن را به اسم یک ماده آلرژی زا برای بسیاری از بچه ها به اثبات رساند. واکنش های حساسیتی به تخم مرغ در دوران کودکی آغاز می شوند، و معمولاً در حدود سنین پنج تا هفت سالگی ناپدید می گردند. سفیده تخم مرغ خوب پخته نشده و یا تخم مرغ خام، پوسته تخم مرغ، مزه کردن تخم مرغ زده شده خام، و غیره، نسبت به زرده تخم مرغ، حساسیت یا آلرژی بیشتری به وجود می آورند. سیستم ایمنی بدن نسبت به پروتئین تخم مرغ واکنش نامعقول نشان می دهد بدین گونه که آنتی بادی های خاصی همانند ایمونوگلوبولین E (IgE) را ایجاد می نمایند، این مواد شیمیایی می توانند بر پوست (اگزما)، دستگاه تنفسی، سیستم قلبی و عروقی (تهوع، دل درد، کهیرهای خارش آور در اطراف دهان، سردرد، خس خس سینه و غیره)، و دستگاه گوارش تأثیر بگذارند.

شاه کلید رهایی از تمام حساسیت های تخم مرغی دوری گزیدن از آنهاست. حذف آنها از رژیم غذایی روزانه شما ممکن است سخت به نظر برسد، اما محصولات جایگزین طبیعی و بعلاوه صنعتی گونانی وجود دارند که در بازار در دسترس می باشند.

جایگزین های خانگی

تمام این آیتم ها می توانند به اسم جایگزینی مناسب برای کیک، کلوچه، بیسکویت و محصولات غذایی، که در آن تخم مرغ به اسم ماده چسبنده و پرنماینده بکار می رود، مورد استفاده قرار گیرند.

تخم کتان

تخم کتان

برترین جایگزین مورد استفاده برای پخت می باشد. این دانه ها ارزش غذایی زیادی داشته و حاوی اندازه قابل قبولی آلفا لینولنیک اسید بوده که برای بیماری التهابی روده، بیماری های قلبی، ورم مفاصل و بسیاری از بیماری های دیگر درمانی ثمربخش می باشد. تخم کتان بعلاوه حاوی ماده شیمیایی تحت اسم لیگنانس lignans بوده که به جلوگیری از بروز سرطان یاری می نماید. این دانه ها را می توان به هر دو صورت کامل و بعلاوه آسیاب یا آرد شده مورد استفاده قرار داد. شما می توانید بجای یک عدد تخم مرغ، از مخلوط این دانه ها در آب به نسبت 1 به 3 (1 قاشق دانه کتان و 3 قاشق آب)، جهت تهیه یک خمیر ژلاتینی بهره ببرید.

آرد سیب زمینی

از سیب زمینی پخته شده، خشک شده، و آرد یا آسیاب شده تهیه می گردد. و به این علت که به طور کامل فاقد گلوتن بوده، فرم مناسبی جهت جایگزینی تخم مرغ می باشد. نشاسته سیب زمینی، پوره سیب زمینی و غیره، بعلاوه جایگزین های خوبی برای تخم مرغ به حساب می آیند. به جای یک عدد تخم مرغ، می توانید از اندازهی آرد سیب زمینی،پوره سیب زمینی و یا دو قاشق غذاخوری نشاسته سیب زمینی بهره ببرید.

سس سیب Applesauce

هم به اسم جایگزین تخم مرغ بسیار مفید بوده و می توانید نوع بدون قند آن را بهره ببرید. فنجان سس سیب جایگزین یک عدد تخم مرغ کامل می باشد. این سس به افرادی که نسبت به تخم مرغ حساسیت دارند و بعلاوه افرادی که نسبت به وزن خود حساس می باشند یاری می نماید تا از دستور العمل های پخت لذت ببرند، به این علت که به تهیه دستور العمل های پخت فاقد چربی یاری می نماید.

موز

موز له شده می تواند جایگزین خوبی برای تخم مرغ باشد. یک موز میانه می تواند به جای یک تخم مرغ مورد استفاده قرار گیرد.

جایگزین های صنعتی

صمغ زانتان Xanthan Gum

به اسم یک اصلاح نماینده رئولوژیکی و یک افزودنی غذایی استفاده می گردد. که از تخمیر گلوکز و ساکارز، به یاری پوشش خارجی باکتری هایی بنام زانتوموناس کامپستریس بدست می آید. این صمغ پودر سفید رنگی است که به اسم ماده چسبنده به منظور افزایش بافت کیک بدون تخم مرغ و بستنی بدون شیر استفاده می گردد. اندازه آن باید یک قاشق چای خوری در هر دستورالعمل غذایی باشد.

لسیتین سویا Soybean Lecithin

لسیتین رده ای از بافت حیوانی بنام فسفولیپید است که حاوی استرهای گلیسرول، یک مولکول اسید فسفریک، و دو مولکول با زنجیره بلند اسیدهای آلیفاتیک می باشد. لسیتین موجود در زرده تخم مرغ با لسیتین سویا جایگزین می گردد. و به اسم یک افزودنی و ماده امولسیون نماینده در بسیاری از محصولات غذایی استفاده می گردد. بعلاوه به اسم عامل مرطوب نماینده عمل نموده که باعث می گردد جایگزین خوبی برای تخم مرغ باشد، اگرچه بایستی از آن در اندازه حدوداً یک درصد از وزن کل دستور غذایی استفاده گردد.

Ener-G

به راحتی در بازار در دسترس بوده و طعم و بوی نسبتاً کمتری داشته و می تواند در کیک و کلوچه استفاده گردد.

جایگزین های دیگر

تخم مرغ بعلاوه به اسم یک عامل پف دهنده یا خمیرمایه مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، به جای یک عدد تخم مرغ، می توانید مخلوطی از یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی + یک قاشق غذاخوری آب + یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بهره ببرید.

سفید تخم مرغ به اسم لعاب در بعضی از دستور العمل ها استفاده می گردد. برای این منظور، می توانید از مارگارین زده شده بهره ببرید. ثابت شده که به خوبی سفیده تخم مرغ زده شده می باشد.

هنگامی که از تخم مرغ به اسم ماده چسبنده استفاده می گردد، می توانید از دو قاشق غذاخوری پودر ژلاتین + یک فنجان آب جوش به جای آن بهره ببرید.

یک قاشق غذاخوری از توفوی له شده و یک قاشق غذاخوری آب، می تواند جایگزین خوبی برای تخم مرغ به حساب آید.

آرد ذرت، نشاسته اروروت arrowroot، کاستارد وگان و نخود هم جایگزین خوبی محسوب می شوند.

انتخاب این جایگزینها ممکن است به غذایی که می پزید بستگی داشته باشد. گزینه های بسیاری وجود دارد که در دسترس می باشند و از این رو، برترین و راحت ترین گزینه را انتخاب نمایید. مهمتر از همه، خواندن برچسب محصولات آماده خوردن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، علیرغم اینکه حتی به گفته آنها این محصولات حاوی جایگزینهای تخم مرغ می باشند. با چنین طیف گسترده ای از جایگزین ها، شما واقعاً به قربانی کردن میل خود به خوردن انواع غذاها به علت نگرانی از حساسیت به تخم مرغ نیازی ندارید.

منبع: راسخون

به "جایگزین هایی برای حساسیت به تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین هایی برای حساسیت به تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید