افزایش 70 درصدی فروش محافظ لوازم برقی، نوسان زیاد برق محافظ ها را مختل کرد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، فعالان بازار لوازم الکترونیک می گویند که فروش محافظ لوازم برقی 70 درصد بیشتر شده است اما برخلاف تصور مردم از دستگاه های محافظ هم کار زیادی برنمی آید و نوسانات زیاد جریان الکتریسته در روزهای اخیر حتی دستگاه های محافظ برق را هم مختل نموده است!

افزایش 70 درصدی فروش محافظ لوازم برقی، نوسان زیاد برق محافظ ها را مختل کرد

صالحی، فراورینماینده دستگاه های محافظ لوازم برقی به وبلاگ دیدنی ها می گوید فروش این وسیله به حدی بالا رفته است که موجودی انبار خود را فروخته و سفارش های تازهی برای فراوری گرفته است.

یکی دیگر از فروشندگان لوازم الکتریکی بازار تهران هم می گوید که یک روز تمام مشغول فروختن محافظ یخچال و تلویزیون بوده است.

با وجود این فعالان بازار لوازم الکترونیک توصیه خاصی برای حفاظت لوازم برقی از نوسانات برق ندارند و شرح می دهند که شدت نوسانات گاهی آنقدر زیاد است که دستگاه های محافظ را هم می سوزاند.

این موضوع در حالی رخ می دهد که با جهش قیمت لوازم خانگی، نرخ لوازم برقی صعود قابل توجهی داشته است و خرید دوباره این لوازم و حتی تعمیر آن هزینه سنگینی به خانواده ها تحمیل می نماید.

در حال حاضر مقرون به صرفه ترین و کوچک ترین یخچال های بازار بین 3 تا 4 میلیون تومان است و قیمت مناسب ترین تلویزیون در بازار ایران 4 میلیون تومان آغاز می گردد و مردم که توان خرید لوازم برقی تازه را ندارند سعی می نمایند این گونه از لوازم برقی قبلی خود محافظت نمایند.

البته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر قبلا اعلام نموده بود: مشترکین می توانند موارد آسیب دیدگی دستگاه ها در نتیجه قطع و وصل برق را در سامانه bimeh.tavanir.org.ir ثبت نمایند و خسارت دریافت نمایند.

طبق پیگری های وبلاگ دیدنی ها، مشترکان از زمان مشکل ایجاد شده تا ثبت درخواست پیگیری در سایت تنها دو هفته زمان دارند. مشترکان در مرحله آخر ثبت شکایت، باید مدارک هزینه یا آنالیز فنی را در سامانه آپلود نمایند یا به صورت حضوری تحویل دهند.

البته این سامانه مشکلاتی هم دارد؛ مثلا نمی گردد پرونده تکمیلی را در سامانه آپلود کرد و بعد از دو هفته پرونده به طور کلی از دستور کار خارج می گردد.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه، گزارش قطعی برق پاور بانک را گران کرد را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش 70 درصدی فروش محافظ لوازم برقی، نوسان زیاد برق محافظ ها را مختل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 70 درصدی فروش محافظ لوازم برقی، نوسان زیاد برق محافظ ها را مختل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید