عجیب ترین مرز کشورهای دنیا

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، کشورها در مساحت ها و میزان های مختلف وجود دارند. بعضی از کشورها آن قدر خوش شانس هستند که می توانند مساحت عظیمی را پوشش دهند، درحالی که بعضی دیگر واقعاً کوچک هستند. بعضی از کشورها به وضوح شکل مشخصی دارند؛

عجیب ترین مرز کشورهای دنیا

درحالی که بعضی دیگر این گونه نیستند. به همین علت است که وقتی به نقشه نگاه می کنید انواع مختلفی از مرزها را مشاهده خواهید کرد.

بعضی از آن ها به وضوح تعریف می شوند، درحالی که بعضی دیگر واقعاً ظاهری غیرطبیعی دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی عجیب ترین مرزهای دنیا بپردازیم:

ایتالیا و اسلوونی

پس از جنگ دنیای اول، ایتالیا بخشی از امپراتوری اتریش - مجارستان را که در جنگ شکست خورده بود، به دست آورد. بااین حال، در جنگ دنیای دوم، ایتالیا پس از شکست در جنگ، بیشتر زمین های خود را که در جنگ قبلی فتح نموده بود، به جز تریست از دست داد.

در سال 1947، تریست به یک دولت شهر مستقل تبدیل شد اما این شرایط تنها 7 سال به طول انجامید. در سال 1954 این کشور کوچک بین ایتالیا و یوگسلاوی تقسیم شد.

مرز زمینی انگلستان با اتحادیه اروپا

یکی از جالب ترین نکات راجع به اسپانیا که احتمالاً نمی دانستید این است که مرز مشترک زمینی با انگلستان دارد، یعنی انگلستان به اتحادیه اروپا متصل است. جبل الطارق بخشی از قلمروی انگلستان محسوب می گردد.

از سال 1704 پس از جنگ، اسپانیا بخشی از این منطقه را تصاحب کرد و ادعا نمود که آن شبه جزیره بخشی از قلمرو خود است.

با قدیمی ترین کفش دنیا آشنا شوید.

قبرس

در نگاه اول قبرس یک جزیره صلح آمیز و کوچک به نظر می رسد اما درواقع این طور نیست. در این جزیره چهار نهاد وجود دارد. نخست جمهوری قبرس است که همه ما می شناسیم، جمهوری ترکی قبرس شمالی در شمال، دو منطقه نظامی انگلستان و یک منطقه سازمان ملل بین شمال و جنوب.

دعوای اصلی زمانی رخ داد که در سال 1960 قبرس که بخشی از امپراتوری انگلستان بود، استقلال خود را به دست آورد؛ اما بااین حال انگلیسی ها بخش کوچکی از زمین جزیره را برای خود نگه داشتند.

سپس یونان سعی در الحاق قبرس داشت اما ترکیه برای جلوگیری از این اتفاق به جزیره حمله کرد و تقریباً نیمی از خاک این کشور را تصرف کرد و جمهوری ترکی قبرس شمالی را ایجاد کرد. انتها سازمان ملل متحد دیواری ساخت تا دو طرف را از هم جدا کند.

قرقاول، جزیره ای با دو حاکمیت

جزیره قرقاول واقع در رودخانه بیداسوآ، در مرز اسپانیا و فرانسه، تنها جزیره ای است که سالانه دو بار مالکیت خود را تغییر می دهد. این جزیره خالی از سکنه است و هیچ کس اجازه بازدید ندارد.

قرقاول 6 ماه بخشی از اسپانیا و 6 ماه بخشی از فرانسه است. حتی مراسمی وجود دارد که حاکمیت جزیره را بین دو کشور منتقل می نماید. این اتفاق در سال 1959 با امضای معاهده پیرنه در همین جزیره شروع شد.

افراد تأثیر گذار تاریخ در دنیا چه کسانی بودند؟

هلند و بلژیک

انتها لیست عجیب ترین مرز کشورهای دنیا را با مرز هلند و بلژیک به انتها می رسانیم. این یکی از پیچیده ترین مرزهای عجیب و غریب در دنیا است. بااین حال، هر دو کشور بخشی از اتحادیه اروپا هستند؛ بنابراین مرز ازنظر فنی وجود ندارد.

عجیب ترین قسمت این است که مرز تقریباً از هر چیزی عبور می نماید. از خیابان ها، کافه ها، همسایه ها و مغازه ها. حتی می توانید به طور قانونی وسایل نقلیه خود را هم زمان در دو کشور مختلف پارک کنید. اما این همه ماجرا نیست. مرز حتی از بین خانه ها عبور می نماید.

ازاین رو، بعضی از افراد در بلژیک بیدار می شوند و صبحانه خود را در هلند صرف می نمایند و برعکس.

جمع بندی

دنیا پر از مرزهای عجیب وغریب است. اگرچه بعضی از آن ها مشهورتر از مرزهای دیگر هستند اما نمی توان انکار کرد که آن ها بینشی مجذوب کننده از فرهنگ و تاریخ محلی ایجاد می نمایند.

نیازی به گفتن نیست که بعضی از این مرزها، چشم انداز های بی نظیر از محیط دیدنی و مجذوب کننده خود را به رخ می کشند. با آنالیز عجیب ترین مرز کشورهای دنیا شما می توانید به منطقه ها معین بروید و معین کنید که یک کشور کجا انتها می یابد و یا کشور دیگر شروع می گردد.

مقاله تغییرات در لیست عجایب هفتگانه دنیا را از دست ندهید.

اروپا مملو از مقاصد زیبا از شهرهایی با معماری خیره نماینده...

ادامه مطلب

باگذشت سال ها و توسعه استفاده از تکنولوژی، استانداردهای ...

ادامه مطلب

این قلعه در چند کیلومتری غرب براتیسلاوا واقع شده است. قلعه ا...

ادامه مطلب

حمل پول در سفر در دنیای امروز که چک و کارت های اعتباری، ...

ادامه مطلب

اروپا میزبان متنوع ترین ملت های دنیا است که در یکی از کو...

ادامه مطلب

بروکسل دپارتمان سرمایه داری جامعه اروپا (و در حال ...

ادامه مطلب

روز دنیای موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشتانجمن بین الملل...

ادامه مطلب

سوئد کشوری واقع در شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا می ...

ادامه مطلب

آژانس فضایی اروپا، مرکز پژوهش های فضایی و تکنولوژی فضایی د...

ادامه مطلب

جنگل کج در لهستانآیا میدانید که در این کره خاکی، جنگلی ب...

ادامه مطلب

آمارهای مربوط به اروپا در سال 2020اروپا، از بسیاری جهات،...

ادامه مطلب

مقدمهاز همان زمان های اول، اروپا مرکز فرهنگ و هنر به شما...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "عجیب ترین مرز کشورهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مرز کشورهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید