ژل از بین برنده سرطان مغز فراوری شد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، هنگامیکه محققان این ژل ضدسرطان را روی موش های مبتلا به گلیوبلاستوما آزمایش کردند، به طور ناگهانی متوجه شدند موش ها درمان شدند.

ژل از بین برنده سرطان مغز فراوری شد

بتی تایلر یکی از مولفان تحقیق در این باره می گوید: ما به طور معمول شاهد نجات 100 درصدی موش های مبتلا به این بیماری نیستیم.

محققان مدعی هستند این ژل کارآمدترین درمان پیشرفته برای گلیوبلاستوما است. چرا که می تواند رشد تومور را حتی در بخش هایی از مغز که به طور معمول درمان های سنتی و داروی ضدسرطان در آنها کارآمد نیست، متوقف کند.

در حال حاضر یک ایمپلنت مغزی تایید شده به وسیله سازمان غذا و دارو آمریکا به نام Gliadel مشهورترین درمان برای گلیوبلاستوما است. پروفسور تایلر که در توسعه این دارو در دهه 1990 میلادی تاثیر به سزایی داشت معتقد است طی آزمایش ها نتایج درمان موش هایی که ژل نوین را دریافت کردند حتی از گروهی که با Gliadel درمان شدند، بهتر است.

یکی از دلایل احتمالی امر آن است که درمان مبتنی بر ژل دارای ویژگی های شیمی درمانی و ایمن درمانی است. این ژل با ترکیب یک داروی ضد سرطان به نام پاکلی تاکسل و یک آنتی بادی به نام aCD47ساخته شده است.

محققان نخست تومور مغزی را از بدن موش ها خارج کردند و سپس جای آن را با ژل پر کردند. آنها متوجه شدند ژل اجازه نداد هیچ توموری رشد کند.

علاوه برآن محققان سعی کردند تومور را به طور دستی در بدن موش ها قرار دهند. سیستم ایمنی بدن حیوانات سلول های سرطانی را بدون هیچ درمان یا تراپی دیگری از بین برد. این ژل سلول های سرطانی را سرکوب کرد و قدرت سیستم ایمنی در موش های مدل را بالا برد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ژل از بین برنده سرطان مغز فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژل از بین برنده سرطان مغز فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید