چه تنقلاتی برای دیابت خوب است؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرگزاری خبرنگاران- برخی از کارشناسان بر این باورند که مصرف خشکبار و میوه های خشک در حد اعتدال می تواند به دیابتی ها کمک کند تا مقدار مناسبی مواد مغذی دریافت کنند. از طرفی آن می تواند به آنها در کنترل احساس گرسنگی نیز کمک کند. همچنین آجیل ها هم می توانند یک تنقلات مناسب برای دیابت نوع 2 باشد زیرا می توانند به پیشگیری از بیماری قلبی، کنترل قند خون و حتی کاهش وزن کمک کنند. خرید آنلاین تنقلات راهی آسان و راحت برای استفاده از مزایای تنقلات می باشد.

چه تنقلاتی برای دیابت خوب است؟

خشکبار و میوه های خشک به عنوان یک تنقلات مناسب برای دیابت

خشکبار و میوه های خشک با خشک کردن میوه ها در آفتاب به دست می آیند که باعث می شود مواد مغذی آن ها متراکم شود. بنابراین، غلظت ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و همچنین فرتوت طبیعی در میوه های خشک در مقایسه با میوه های تازه زیاد است. علیرغم این واقعیت که میوه های خشک سرشار از فروکتوز غلیظ هستند، میوه های خشک خاصی وجود دارند که می توانند به رفع گرسنگی بدون افزایش فوری سطح قند کمک کنند.

طبق یک مطالعه میوه های خشک مانند خرما، زردآلو خشک و کشمش دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند و بنابراین می توان آن ها را به عنوان یک تنقلات مناسب برای دیابت مصرف کرد. از آنجایی که غلظت قند در میوه های خشک زیاد است، کارشناسان توصیه می کنند که فقط 2 تا 3 قطعه میوه خشک مصرف کنید، و مطمئن شوید که در مقایسه با میوه های خشک غنی از قند مانند انجیر، شاخص گلیسمی کمی پایینی دارند.

آجیل ها به عنوان یک تنقلات مناسب برای دیابت

آجیل غذای مفیدی برای کنترل دیابت و سلامت قلب است. چربی های سالم موجود در آجیل از شما محافظت می کند. به گفته انجمن قلب آمریکا، این مهم است زیرا افراد مبتلا به دیابت نوع 2، 2 تا 4 برابر بیشتر از افراد بدون دیابت در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

تنظیم قند خون با آجیل و کمک به درمان دیابت

از طرف دیگر علاوه بر این، آجیل ها به تنظیم قند خون کمک می کنند. همین امر هنگام احساس گرسنگی بعد از ظهر آن ها را به گزینه های بهتری از تنقلاتی مثل چوب شور، تبدیل می کند. بسکمک از انواع آجیل ها این اثر را دارند. با توجه به یک مطالعه که در گذشته که بر روی افراد سالم و بدون این بیماری متمرکز شده بود، اثبات شد که بادام هنگام مصرف با غذاهای غنی از کربوهیدرات، قند خون را کاهش می دهد.

مطالعه دیگری نیز نتایج مشابهی را برای پسته که از طریق داوطلبان سالم خورده می شد، نشان داد. همچنین یک بررسی سیستماتیک در دسامبر 2017 در مجله نوترینتز منتشر شد که به بررسی فواید سلامتی انواع مختلف آجیل می پرداخت. این مطالعه به این نتیجه رسید که افزودن آجیل به رژیم غذایی کیفیت رژیم غذایی را بهبود می بخشد. دلیل آن این است که آجیل حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

خواص آجیل برای دیابت

چربی های سالم تک غیر اشباع و چند غیر اشباع مفید برای قلب موجود در آجیل می تواند LDL یا کلسترول بد خون شما را کاهش دهد. در عین حال، آجیل ها سطح کلسترول خوب یا HDL را نیز افزایش می دهند. این کلسترول به نوعی مانند یک کارگر بهداشتی عمل می کند و کلسترول را از بافت ها دفع می کند و از تجمع پلاک در رگ ها جلوگیری می کند.

شاید بپرسید کدام آجیل ها را برای رژیم غذایی دیابت انتخاب کنیم، در اینجا چهار مورد از بهترین آجیل ها که مصرف آن به افراد دیابتی توصیه می شود آورده شده است. می توان از آن ها به عنوان تنقلات مناسب برای دیابت در رژیم غذایی استفاده کرد. این آجیل تقریباً به ترتیب سلامتی ذکر شده اند:

گردو

بر اساس یک مطالعه که در جولای 2017 در مجله دیابت، چاقی و متابولیسم منتشر شد، گردو ممکن است به القاء احساس سیری، پرهیز از هوس غذاهای ناسالم و به طور بالقوه به کاهش وزن کمک کند. مطالعه دیگری که روی زنان انجام شد، ارتباط بین مصرف گردو و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نشان داد.

فیبر، پروتئین و چربی های خوب به کنترل گرسنگی و قند خون کمک می کنند. گردو منبع غنی آلفا لیپوئیک اسید (ALA) است که به کاهش التهاب کمک کند. این ماده گردو را به آجیل مورد علاقه تان تبدیل می کند. التهاب با دیابت و همچنین شرایط دیگری مانند بیماری آلزایمر و بیماری قلبی مرتبط است. مصرف روزانه حدود 7 مغز گردو توصیه می شود.

بادام

بر اساس یک مطالعه، بادام به کنترل سطح گلوکز و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. بادام منبع خوبی از فیبر است. فیبر به القاء احساس سیری شما کمک می کند، قند خونتان را ثابت نگه می دارد و برای هضم غذا مفید است.

یکی دیگر از دلایلی که بادام را به عنوان یک تنقلات مناسب برای دیابت به گزینه ای فوق العاده تبدیل کرده است، این است که یک وعده 1 اونس (حدود 3 قاشق غذاخوری) 80 میلی گرم منیزیم دارد. بنابراین آن را یک منبع خوب منیزیم می باشد.

این برای افراد دیابتی خیلی مفید است، زیرا بسکمک از افراد مبتلا به دیابت دچار کمبود این ماده معدنی هستند. افزایش مصرف منیزیم می تواند به تقویت استخوان های سالم، فشار خون طبیعی، کنترل گلوکز خون و عملکرد خوب ماهیچه ها و اعصاب کمک کند.(میزان سرو: حدود 23 عدد).

پسته

پسته حاوی فیبر، پروتئین و چربی های خوب است و به شما کمک می کند مدت طولانی تری سیر بمانید. به همین دلیل آن ها به گزینه های هوشمندانه تری از میان وعده های حاوی کربوهیدرات تبدیل شده اند. یک مطالعه نشان داد که قند خون در افراد مبتلا به دیابت که پسته را به عنوان میان وعده می خورند، بهبود یافته است.

همچنین کلینیک کلیولند خاطرنشان می کند که محتوای چربی تک غیر اشباع پسته به کاهش کلسترول LDL کمک می کند. از پسته ها به عنوان یک تنقلات مناسب برای دیابت لذت ببرید یا آنها را در وعده های غذایی خود بگنجانید. پیشنهاد می کنیم آن ها را در سالاد مورد استفاده قرار دهید، یا از پسته خرد شده به جای پودر سوخاری روی مرغ یا ماهی پخته استفاده کنید. .(میزان سرو: حدود 45 مغز)

بادام زمینی

بادام زمینی به دلیل داشتن فیبر و پروتئین بالا یک میان وعده بسیار سیر کننده و مناسب دیابت است. بر اساس یک مطالعه آزمایشی کوچک بادام زمینی نه تنها بار گلیسمی پایینی دارد (معیار میزان سرعت یک غذا برای افزایش قند خون)، بلکه ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند.

کالج آمریکایی تغذیه در مطالعه ای نشان داد که افزودن دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به یک وعده غذایی به جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا کمک می کند. بادام زمینی همچنین یک موهبت برای سلامت قلب می باشد. زیرا یک تحقیق در نوامبر 2017 که در مجله کالج آمریکایی بیماری های قلبی عروقی منتشر شد، نشان داد که مصرف آجیل (از جمله بادام زمینی) با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط است. انجمن دیابت بریتانیا اشاره می کند که مصرف بادام زمینی می تواند به طور موثر کلسترول LDL را کاهش دهد.

سعی کنید یک قاشق کره بادام زمینی کم نمک را به بلغور جو دوسر یا اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید یا یک مشت بادام زمینی را در سالاد بعدی خود بریزید یا سرخ کنید. آن ها هم یک تنقلات مناسب برای دیابتمحسوب می شوند.

دراین مطلب درباره تنقلات مناسب برای دیابت صحبت کردیم. هم اکنون شما می توانید برای خرید آنلاین تنقلات مناسب برای دیابت به سایت آجیل رویال www.royalnuts.ir مراجعه نمائید. آجیل رویال برای شما و عزیزان تان آرزوی سلامتی دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "چه تنقلاتی برای دیابت خوب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تنقلاتی برای دیابت خوب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید