وعده خوش خاندوزی درباره کاهش قیمت ها ، گرانی کم می گردد؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، وزیر امور مالی و دارایی گفت: تورم ماهانه تیر 4.6 درصد بود در حالی که در خردادماه 12.2 درصد بود و انتظار ما در ستاد مالی دولت این است که این فرایند در مرداد پایین تر از تیرماه محقق گردد تا بتوانیم به شکل پله ای و مستمر، نزول ماهانه نرخ تورم را در کشور داشته باشیم.

وعده خوش خاندوزی درباره کاهش قیمت ها ، گرانی کم می گردد؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، سید احسان خاندوزی درباره شرایط رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور با بیان اینکه الزام ثبت سفارش برای ساماندهی واردات و جلوگیری از رسوب کالاها، اصلاح اساسی در حوزه تجارت است درباره کاهش اندازه تورم و شرایط قیمت ها گفت: شرایط جامعه به لحاظ بی ثباتی قیمت ها و گرانی ها در ماه های آینده قطعا بهتر می گردد.

وی اضافه نمود: بیش از یک میلیون و 250 هزار تن کالاهای رسوب نموده از سال های گذشته در کشور وجود داشت که با کوشش شبانه روزی دولت سیزدهم بیش از یک میلیون تن آن حل و فصل شده است.

سخنگوی مالی دولت با تأکید براینکه ین رقم هم قابل قبول نیست، ادامه داد: همه کالاهای رسوب شده باید مشخص تکلیف گردد.

کمتراز نیم درصد کالاها در بنادر رسوب می گردد

در بندر بوشهر ماهانه سه هزار و 500 کانتینر وارد می گردد که این اندازه در سال رقم بزرگی است و تنها کمتر از نیم درصد از آنها ممکن است مشمول چنین اتفاقی گردد که در خصوص کانتینرهای موجود در بندر بوشهر پیش آمده است.

وی با بیان این خبر اضافه نمود: این کالاها، اساسا در اظهارنامه گمرک پر نشده و در خود بندر به جای مانده بود؛ در انبارگردانی در سال های مختلفی که به وسیله سازمان بنادر انجام شد، مغفول به جای مانده بود که تازه کشف شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان نمود: با این همه دوستان در حال چاره جویی برای مشخص تکلیف آن بودند؛ اما اساسا این موضوع، مسأله گمرک هم نبود که بخواهد کوتاهی انجام گردد چون به اموال تملیکی و گمرک هیچکدام اظهار نشده بود.

وی ادامه داد: به رغم اینها برای اینکه شاهد رسوب کالاهای وارداتی در کشور نباشیم، پیشنهادی به ستاد هماهنگی مالی دولت ارائه و این پیشنهاد در جلسه هفته گذشته به رئیس جمهور ارائه شد.

سخنگوی مالی دولت توضیح داد: رئیس جمهور هم اصل این پیشنهاد را تأیید و تأکید کرد و هم به اطلاعات جزیی احتیاج داشت که شاید احتیاجمند مجوز مجلس یا هماهنگی سران سه قوه باشد.

هیچ کالایی نباید بدون ثبت سفارش در بنادر بنشیند

خاندوزی اضافه نمود: به سرعت درحال پیگیری این پیشنهاد هستیم تا این امکان وجود نداشته باشد که کالایی بدون ثبت سفارش یا طی تشریفات بیاید و در محوطه گمرگی و بنادر کشور بنشیند.

وی تأکید کرد: الزام واردات کالا با ثبت سفارش و طی تشریفات، یک اصلاح واقعا اساسی و بلندمدت برای کل حوزه تجارت کشور است و موجب می گردد رسوب کالاها به حداقل ممکن کاهش یابد و اقدام بسیار موثری است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور یادآور شد: اگر امکان شکل گیری رسوب تازه پشت هم داده نگردد و درگاه ورودی آن بسته گردد، می تواند اصلاح اساسی و بلندمدت برای فعالان تجاری باشد.

کاهش ماهانه نرخ تورم، پله ای و مستمر خواهد شد

سخنگوی مالی دولت در بخش دیگری از گفت وگو درباره اظهارات خود مبنی بر کاهش تورم تیرماه نسبت به خرداد و در پاسخ به اینکه این کاهش تورم چه اندازه بوده است، گفت: تورم ماهانه تیر 4.6 درصد بود در حالی که در خردادماه 12.2 درصد بود و انتظار ما در ستاد مالی دولت این است که این فرایند در مرداد پایین تر از تیرماه محقق گردد تا بتوانیم به شکل پله ای و مستمر، نزول ماهانه نرخ تورم را در کشور داشته باشیم.

وی اضافه نمود: اثر این کاهش تورم این است که در ماه های آینده جامعه به لحاظ بی ثباتی قیمت ها و افزایش قیمت ها و گرانی ها قطعا با شرایط بهتری نسبت به ماه های گذشته روبرو خواهد شد.

  • خبرهای خوش مالیاتی وزیر اقتصاد | مسائل فعالان مالی رفع می گردد

منبع: همشهری آنلاین

به "وعده خوش خاندوزی درباره کاهش قیمت ها ، گرانی کم می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده خوش خاندوزی درباره کاهش قیمت ها ، گرانی کم می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید