عربستان سعودی شبکه وای فای WiFi 6e عرضه کرد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی (CITC) گفت باند فرکانسی کامل 6 گیگاهرتز را برای دسترسی به وای فای آزاد می نماید. به این ترتیب، عربستان اولین کشور در اروپا، آفریقا و خاورمیانه است که به پیشواز نسل نو وای فای WiFi 6e می رود.

عربستان سعودی شبکه وای فای WiFi 6e عرضه کرد

نوترین فناوری وای فای که WiFi 6e نام دارد؛ سرعت اینترنت را برای کاربران عربستانی در خانه و مکان های عمومی مانند فرودگاه ها و مراکز خرید تا 5 برابر افزایش می دهد. به این معنی که اکنون 150 درصد فرکانس رادیویی آزاد بیشتری برای تبادل اطلاعات به وسیله روترها و مودم ها وجود دارد.

مقامات عربستان سعودی در وبینار Fostering New Generation of WiFi Technologies in Saudi Arabia که برای آنالیز نقش فناوری های نو در دیجیتالی کردن پادشاهی این کشور برگزار می شد؛ خبر آزادسازی فرکانس 6 گیگاهرتز برای وای فای WiFi 6e را دادند.

محمد بن سعود التمیمی، رئیس کمیسیون ارتباطات و فناوری الطلاعات عربستان در این وبینار گفت با فناوری وای فای WiFi 6e سرعت اینترنت به 2.4 گیگابیت بر ثانیه می رسد. او اشاره نمود عرضه این فناوری باعث می گردد عربستان پرچمدار فناوری دیجیتالی نوین باشد و درآمدهای زیادی از اقتصاد دیجیتالی کسب کند. پیش بینی می گردد این فناوری تولیدات ناخالص عربستان را 4 برابر نموده و از 4.7 میلیارد دلار در سال 2021 به 18 میلیارد دلار در سال 2030 برساند.

در WiFi 6e علاوه بر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز، از فرکانس 6 گیگاهرتز نیز پشتیبانی می گردد ولی طیف های فرکانسی 6 گیگاهرتز عمدتا در اختیار دولت ها بوده و به صورت آزاد برای استفاده کاربران و کسب وکارها قرار ندارند. عربستان جزو اولین کشورها در جهان محسوب می گردد که این طیف فرکانسی را باز نموده است.

اولین روترهای WiFi 6e در نمایشگاه CES 2022 عرضه شدند و پیش بینی می گردد تا یکی دو سال آینده، جریان غالب بازار شبکه های بی سیم باشند.

در آینده از WiFi 6e برای کاربردهای گسترده ای از جمله اینترنت اشیا، خانه های هوشمند، اپلیکیشن های واقعیت مجازی و غیره استفاده می گردد. از مهم ترین مزایای WiFi 6e، اتصال و ادغام آن با اینترنت فیبر نوری برای دسترسی به سطح بالاتر و سریع تری از اینترنت در صنایع آموزشی، بهداشتی و تفریح است.

منبع: شبکه چی

به "عربستان سعودی شبکه وای فای WiFi 6e عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سعودی شبکه وای فای WiFi 6e عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید