فراوری محتوا تکه پنهان پازل موفقیت

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرگزاری خبرنگاران-در این مقاله قصد داریم تا با مفهومی شما را آشنا کنیم که موتور محرک ذهن برای ایجاد طرح ها و ایده های نوین است. از آنجا که در دنیای امروز برای پیشرفت احتیاج به تجربیات دیگران است، فراوری محتوا به براحتی دسترسی به دانش دیگران در اقصی نقاط دنیا را میسر نموده است. شما می توانید با نگارش یک مطلب یا ساخت ویدئوی کوتاه ، تجربیات خودرا در هر زمینه ای با دیگران به اشتراک بگذارید و این یعنی قدم اول راستا پیشرفت.

فراوری محتوا تکه پنهان پازل موفقیت

به بیان واضح تر ، شاهراه اصلی دسترسی به اطلاعات آزاد انسانها از یکدیگر، تنها با خلق یک محتوای تازه و سرشار از آموزش قابل حصول می باشد. مزیت اصلی این پدیده ، انتقال اطلاعات از ذهن شما به ذهن مخاطب در کسری از زمانِ ممکن است.

این را نباید فراموش کنید که انسانها تا زمانی که نتوانند چیزی را درک کنند؛ با آن مخالفت خواهند کرد. در حقیقت تاثیر شگرفی که فراوری محتوای باکیفیت در ذهن مخاطبین خود دارد، کیفیت خود محصول این فزونی را در جلب مشتری ندارد.

مثالی در میان عظیمان پیروز جهان وجود دارد که می گوید: زمانی پیروز خواهی شد که داشته های معمولی خود را از زاویه ای به مخاطب بیان کنید که جلوهء ضروری بودن پیدا کند. آری؛ این بدان معناست که شما با کلمات و تصاویر می توانید ارزش دارایی هایتان را چندین برابر نمایید.

اگر فراوری محتوا می کنید، پیروزیت در انتظار شماست

امروزه سرعت و گستردگی که در ایجاد مفاهیم و خوراک ذهنی بوجود آمده ، حتی از سرعت خلق تکنولوژی های نوین هم هم بیشتر شده است. بطور واضح باید گفت رقابت اصلی در همه زمینه ها ، ایجاد بستر فکری برای مخاطبین است و در مرحله دوم تبلیغ محصول یا خدمت مورد نظر. ایجاد بستر فکری بعبارتی همان فراوری محتوا نام دارد.

اگر فرد یا شرکتی نخواهد و یا نتواند در عرصهء فراوری مفاهیم و جهت دادن خط فکری پیروز باشد ، محکوم است به شکست.

تاثیر محتوای باکیفیت در رقابت

این را به یقین بدانید که اگر گستردگی فراوری محتوا و اشتراک رایگان دانش و تجربیات انسانها با یکدیگر وجود نداشت ، جهان امروز در این جایگاه فعلی پیشرفت و تکنولوژی قرار نداشت.

سند حرف فوق ، بسیاری از عظیمان صاحب کمپانی مطرح جهان هستند که در کودکی و نوجوانی ترک تحصیل نموده اند. افراد مشهور بسیاری به وسیله دریافت اطلاعات و بقولی سرچ و شنا کردن در جهان اطلاعات به اشتراک گذاشته شده ، استعداد نهان خویش را یافته اند. به نظر نگارنده مطلب ، اهمیت ایجاد محتوای با کیفیت را با این مثال فوق کامل درک نمودید. با درک این مطلب به جرات میتوان گفت: اگر فراوری محتوا نبود ، خیلی چیزها نبود.

در این میان ، پروتکل های مالی جهان بر این مسئله تمرکز نمود که رمز و راز و شاه کلید اصلی عرضه و فروش یک محصول (کالای فیزیکی یا فکری) ، کشیدن ذهن ها قبل از عرضه به سمت آن محصول می باشد.

جهانِ محاصره در محتوا

با یک نگاه اجمالی و حساب سرانگشتی به راحتی می توان دید که ما همگی در میان بمباران محتوا محاصره شده ایم!!

شبکه جهانی اینترنت، اپلیکیشن های متنوع و عظیم مجازی همچون اینستاگرام ، بنگاه های خرد و کلان بازاریابی و بنرها و کلیپ های میلیونی و روزمره شهری ... همه و همه گوشه ای از اهمیت این بازیگر سرنوشت ساز اقتصاد جهانی دارد.

شاید باورش سخت باشد ولی بسیاری از اختراعات در طی ده سال اخیر ، مدیون فراوری محتوا می باشند. یک فرد خلاق با کلی علامت سوال در ذهن به دنبال پاسخ آنها می گردد. در این بین به محتواهای به اشتراک گذاشته شده بر می خورد. همین مسئله موجب کشف پاسخ سوال خویش و در نتیجه ارتقاء طرح و تولد یک ایده جدید می گردد.

وابستگی بازاریابی نوین به ایجاد محتوا

همانطور که دو میدانی مادر همه ورزش ها است ، ساختن محتوا هم مادر همهء راههای بازاریابی و گسترش بازار هدف می باشد. بیشتر صاحبان سرمایه و فعالین فراوری همگی اتفاق نظر دارند که محتوای مناسب ، تابلوی اصلی و شجره نامه معرفی یک کمپانی و کسب و کار می باشد.

بگذارید تا با یک مثال ، بازاریابی محتوا را بیان کنم.

شما می توانید بمانند بازاریابی سنتی ، کیلومترها راستا را طی نموده و چندین ساعت و حتی یک روز کامل را صرف و هزینه نمایید تا به یک کارخانه بروید. با مدیر کارخانه صحبت نموده و سعی در اقناع وی در خرید محصول مورد نظر کنید. نتیجه بیشتر اینگونه بازاریابی هام شنیدن پاسخ منفی و بجا ماندن خستگی کل روز و نا امیدی در وجود شما می باشد.

حال شما می توانید با فراوری یک محتوا در غالب مقاله؛ فیلم کوتاه و کلیپ، یک بنر و یا عکس نوشته و تبلیغ ... در کسری از دقیقه بارانی از تماس های مشتریان را به ظرف فروش خویش کسب نمایید. بدون حتی بلند شدن از روی جایگاه خود ، متقاضیانی از حتی هزاران کیلومتر دورتر با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. بدون قدرت چانه زنی و راضی کردن ، بدون فرصت و زمان هدر دادن و بدون هزینه های رفت و آمد. جالب و قابل تامل بود؛ اینطور نیست؟

ابزارهای مورد احتیاج

پیش از معرفی ابزارهای لازم ، می بایست یک نکته مهم را یادآور شد که یک محتوای خیلی خوب ، بالطبع ابزارهای خوب و باکیفیت را می طلبد. مثل یک تیم حرفه ای و... غیره

ابزارها و نکات لازم جهت خلق محتوای باکیفیت:

  • نویسنده؛ خلاق ، ایده پرداز
  • موضوع محتوا متناسب با احتیاج ضروری افکار گروه هدف باشد
  • پرهیز از اغراق بیش از حد در محتوا (نتیجه بالعکس)
  • پرهیز از تخریب رقبا در هر زمینه علمی، مالی و فرهنگی...
  • ایجاد یک بستر مفید با گنجاندن دانش خالص در محتوا

هر کدام از موارد فوق اگر به نحوی نادیده گرفته گردد ، ممکن است نتیجه منفی در بازخورد مورد انتظار در پی داشته باشد و اصطلاحا مخاطب دست خالی و گنگ از شما بگذرد.

در پایان می توان اعلام نمود که در این شرایط پاندمی کرونا و تعطیلی و سقوط بسیاری بنگاه های ریز و درشت مالی ، تنها آن دسته ای از مقتصدین آسیب کمتری را متحمل شدند که فراوری محتوا ، استراتژی اصلی آنها بود. حتی در این شرایط قرمز مالی هم بودند کسب و کارهایی که محصول غیرضروری خود را با همین شیوه ، به درصد فروش و تقاضای بالا رساندند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "فراوری محتوا تکه پنهان پازل موفقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محتوا تکه پنهان پازل موفقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید