صدرنشینی اسنایپر الیت 5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، طبق آخرین آمار منتشر شده، بازی اسنایپر الیت 5 از استودیوی ربلیون (Rebellion) پیروز شده در هفته اول عرضه به صدر جدول فروش هفتگی بازی ها در بریتانیا دست پیدا کند.

صدرنشینی اسنایپر الیت 5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا

این بازی برای رسیدن به نتیجه مطلوب سازندگان، نیازی به آمار و ارقام بالایی برای فروش ندارد و با اینکه فروش فیزیکی بازی در هفته اول 64 درصد کمتر از نسخه چهارم این مجموعه تیراندازی است که در فوریه 2017 منتشر شد و در آن موقع در رتبه دوم جدول نهاده شد، اما باید به این نکته توجه داشت که خرید دیجیتالی بازی ها از سال 2017 شتاب قابل توجهی داشته است و اطلاعات مربوط به تعداد دانلودهای بازی در این آمار گنجانده نشده است. بنابراین این نشان دهنده عملکرد کلی بازی نیست.

در خصوص عملکرد بازی روی کنسول های مختلف، سهم پلی استیشن بیشتر از بقیه است و تنها 8 درصد از فروش بازی روی کنسول های ایکس باکس بوده است. البته این نتیجه قرار دادن بازی در سرویس گیم پس است. از طرفی فروش بازی های ایکس باکس در مقایسه با پلی استیشن بیشتر به صورت دیجیتالی است. این قضیه تا حدی به علت کنسول ایکس باکس سری اس است که شامل درایو دیسک نمی گردد. لازم به ذکر است که این کنسول در حال حاضر پرفروش ترین نسخه ایکس باکس در بریتانیا است.

بازی شماره یک هفته گذشته یعنی هورایزن فوربیدن وست، پس از افت 33 درصدی در فروش، این هفته به جایگاه دوم سقوط کرد. این بازی همچنان در کنار کنسول پلی استیشن 5 به فروش قوی خود ادامه می دهد. از طرفی بالاترین رشد این هفته در جدول را هفتمین نسخه گرن توریسمو تجربه کرد. این بازی پس از افزایش فروش 109 درصدی، با پنج پله صعود به جایگاه پنجم رسیده است. بازی Nintendo Switch Sports نیز پس از کاهش فروش 1 درصدی در به جایگاه سوم سقوط کرد.

تنها بازی های پلی استیشن 5 نبودند که در این هفته به فروش خوبی دست پیدا کردند، بلکه بازی های نینتندو سوییچ نیز شاهد افزایش در فروش خود بودند. در جدول 10 بازی برتر، فروش ماریو کارت 8 دلوکس 19 درصد افزایش یافت. فروش Pokémon Legends: Arceus نیز 21 درصد و فروش ماینکرفت تقریبا 2 درصد افزایش یافت. با این حال پیروز ترین بازی سوییچ در این هفته New Super Mario Bros U Deluxe بود که پس از افزایش فروش 119 درصدی، هشت پله صعود کرد و به جایگاه 13 رسید. این به علت تبلیغات بازی در آمازون حاصل شد. در نهایت Animal Crossing: New Horizons با افزایش فروش 17 درصدی بار دیگر به انتهای جدول رضایت داد.

لازم به ذکر است که به غیر از اسنایپر الیت 5، چند بازی تازه دیگر نیز در فهرست 40 بازی برتر وجود دارند. بازسازی بازی کلاسیک خانه مردگان در رتبه 14، بازی Kao the Kangaroo در رتبه 26 و My Little Pony: A Maretime Bay Adventure در رتبه 31 قرار گرفته است.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 18 دسامبر (27 آذر 1400) مشاهده کنید.

بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
اسنایپر الیت 51-
هورایزن فوربیدن وست21
Nintendo Switch Sports32
Star Wars: The Skywalker Saga43
گرن توریسمو 7510
فیفا 2268
ماریو کارت 8 دلوکس74
Pokémon Legends: Arceus85
ماینکرفت (نسخه سوییچ)96
Animal Crossing: New Horizons109

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "صدرنشینی اسنایپر الیت 5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنشینی اسنایپر الیت 5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بازی بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید