صادرات میگوی گواتر به چین و جنوب شرق آسیا

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تقاضا برای صادرات میگوی گواتر افزایش یافته و از همین حالا بخش مهمی از محصول به وسیله خریداران خارجی پیش خرید شده و تا خاتمه برداشت آماده صادرات به چین و جنوب شرق آسیا می گردد.

صادرات میگوی گواتر به چین و جنوب شرق آسیا

محمد شهلی بر گفت: مجتمع پرورش میگوی گواتر واقع در جنوب شرقی ترین نقطه ایران از سال 78 به بهره برداری رسیده، اما بعد از طوفان های مختلف و بیماری شایع پرورش میگو (لکه سفید) از حیز انتفاع خارج شده است که در این دو سال با اعتبارات خوبی که از سوی دولت به آن اختصاص پیدا نموده، کاملا بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر بخش اعظمی از سایت زیر کشت رفته و درحال حاضر حدود 870 هکتار از مجتمع زیر کشت میگو است و پیش بینی می گردد تا انتها برداشت یعنی اواخر مهرماه میزان برداشت به مرز دو هزار تن برسد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان توضیح داد: بخش خصوصی اصلی ترین سرمایه گذار مجتمع پرورش میگوی گواتر است و مهم ترین بازار صادراتی آن هم کشور های روسیه، چین و جنوب شرق آسیاست که مشتریانی از چین و جنوب شرق آسیا از همین حالا بخش مهمی از میگو را پیش خرید نموده اند.

شهلی بر ادامه داد: میگو یک محصول زودبازه و پرخاصیت است که اصلی ترین بازار را در حوزه صنعت آبزی پروری شیلات جهان دارد و درحال حاضر فراوری آن در جهان به بیش از 6 میلیون تن و در کشور بنا به آخرین آمار به 58 هزار تن می رسد که سواحل مکران به علت شرایط جغرافیایی و نزدیکی به خط استوا بنا بنا به نظر مراکز تحقیقاتی به بهشت آبزی پروری ایران معروف است، اما همچنان به علت نبود زیرساخت ها بخش اعظم مجتمع های پرورشی ما غیر از گواتر زیر کشت نرفته است.

وی با بیان اینکه مجتمع گواتر برای بیش از 800 نفر را به صورت مسقیم و 1600 نفر را به شکل غیر مستقیم اشتغال زایی می نماید؛ اظهار داشت: در سال زراعی جاری حدود 138 میلیون قطعه پست لارو میگو در مزارع مجتمع گواتر ذخیره سازی شده که این تعداد از دو مراکز تکثیر میگوی استان و بعلاوه سایر استان های میگو پرور کشور تامین شده است.

وبلاگ دیدنی ها سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صادرات میگوی گواتر به چین و جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات میگوی گواتر به چین و جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید