دانشگاه های کانکسی؛ 4 سال پس از زلزله بزرگ کرمانشاه!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، رئیس دانشگاه پیغام نور کرمانشاه از نیمه کاره ماندن عملیات بازسازی دانشگاه های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی پس از گذشت چهار سال از وقوع زلزله بزرگ استان کرمانشاه اطلاع داد.

دانشگاه های کانکسی؛ 4 سال پس از زلزله بزرگ کرمانشاه!

به گزارش ایسنا، بهمن سعیدی پور با اشاره به تخریب دو مرکز پیغام نور ثلاث باباجانی و سرپلذهاب در زلزله سال 1396، اظهارکرد: باتوجه به حجم خسارت وارد شده به این دو مرکز وعدم امکان برگزاری کلاس ها در آن ها، احتیاج به بازسازی مجدد داشتند.

وی اضافه کرد: یکسال پس از وقوع زلزله عملیات بازسازی این دو مرکز شروع شد، اما درحالی که به حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بودند، از حدود دو سال پیش بازسازی آن ها متوقف شد.

رئیس دانشگاه پیغام نور کرمانشاه دلیل متوقف ماندن این دو پروژه را عدم تخصیص اعتبارات لازم اعلام نمود و گفت: مقدار اعتبار مورد احتیاج برای اتمام این دو پروژه حدود شش میلیارد تومان - هرکدام سه میلیارد تومان - است که باید از محل منابع مدیریت بحران استانداری تامین گردد که تا به امروز تامین اعتبار نشده است.

وی گفت: طی دو سال گذشته بصورت متوالی و مکرر برای تخصیص اعتبار این دو پروژه با استانداری مکاتباتی داشته ایم، اما هنوز اقدامی نشده است.

سعیدی پور تاکید نمود: در طول چهارسال پس از وقوع زلزله امور آموزشی این دو مرکز در کانکس انجام گرفته و تا به امروز هم ادامه دارد.

رئیس دانشگاه پیغام نور کرمانشاه با اشاره به تعطیلی دانشگاه ها به واسطه شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه ها برترین فرصت برای بازسازی این دو مرکز دانشگاهی بود که متاسفانه انجام نگرفت.

وی درخصوص تعداد دانشجویانی که دراین دو دانشگاه تحصیل می نمایند نیز گفت: در دانشگاه ثلاث باباجانی حدود 450 دانشجو و در دانشگاه سرپل ذهاب حدود 700 دانشجو مشغول به تحصیل داریم.

رییس دانشگاه پیغام نور کرمانشاه در ادامه در تشریح آخرین شرایط فعالیت های آموزشی در این دانشگاه هم اعلام نمود: در حال حاضر دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به شکل حضوری برگزاری می کنیم و سایر دروس هم الکترونیکی برگزار می شوند.

به گفته این مسئول، امتحانات سرانجام ترم دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه به شکل الکترونیکی و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به شکل حضوری خواهد بود.

دانشگاه پیغام نور کرمانشاه 15 هزار دانشجو برای ترم تحصیلی جاری دارد که در 14 مرکز پیغام نور در شهرستان های استان تحصیل می نمایند.

منبع: فرارو

به "دانشگاه های کانکسی؛ 4 سال پس از زلزله بزرگ کرمانشاه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های کانکسی؛ 4 سال پس از زلزله بزرگ کرمانشاه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید