خیابان های معروف ونکوور

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، اگر دوست دارید در سفرتان به کانادا و بازدید از ونکوور متفاوت عمل کنید، به سراغ گردش در خیابان های جذابش بروید.

خیابان های معروف ونکوور

بدون شک سرزنده ترین و محبوب ترین خیابان های ونکوور گرانویل (Granville) و رابسن (Robson) هستند، اما خیابان های دیگری هم هستند که بازدیدشان تجربه متفاوتی را برایتان رقم می زند. در این راهنما شما را با گلچینی از این خیابان های مجذوب کننده آشنا خواهیم کرد.

خیابان رابسن

چیزی که خیابان رابسن (Robson) را به یکی از اولین خیابان های خرید ونکوور تبدیل کرده است، مجموعه ای از فروشگاه های مد و رستوران های عالی هستند. این خیابان از پارک استنلی تا بی سی پلیس استادیوم (B.C. Place Stadium) امتداد داشته و انبوهی از بوتیک های دیزاین، کافه و رستوران های بین المللی را در بر می گیرد. روز و شب این خیابان به یک اندازه شلوغ و پر جنب و جوش است. اگر دنبال جایی برای گردش، تماشای مردم یا ملاقات با دوستان خود هستید می توانید با خیال راحت روی آن حساب کنید.

خیابان گرانویل

خیابان گرانویل (Granville) از کرانه شمالی رودخانه فریزر (Fraser River) در جنوب آغاز شده و تا میدان گرانویل در ساحل شمالی شبه جزیره مرکز شهر امتداد می یابد. این خیابان از هسته اصلی مرکز شهر عبور می کند که تعداد زیادی مغازه، رستوران و تفریحات مختلف را در خود جا داده است. پل خیابان گرانویل هم از فالس کریک (False Creek) عبور کرده و دسترسی به جزیره معروف گرانویل را برایتان فراهم می کند.

کامرشال درایو

اگر چه به کامرشال درایو (Commercial Drive) لقب ایتالیای کوچک را داده اند، اما در امتداد آن ترکیبی از مغازه ها، نانوایی ها و رستوران های ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی و آمریکای لاتین را خواهید دید. این خیابان در نزدیکی مرکز فرهنگی ونکوور شرقی قرار داشته که امروزه به عنوان یک سالن تئاتر مورد استفاده قرار می گیرد. در روزهای بدون ماشین (Car Free Day) و روز ایتالیا در درایو (Italian Day on the Drive) در تابستان رویدادهای مهمانی بزرگی را در این خیابان برپا می کنند که تجربه متفاوتی را برایتان خواهند ساخت.

خیابان دنمان

هر کسی به خوبی می داند که ونکوور یکی از رویاهای شکم گردان بوده و برخی از بهترین رستوران های مجذوب کنندهش در خیابان دنمان (Denman) قرار دارند. خیابان وست اند (West End) هم پر از غذاخوری های مستقل و رستوران های بین المللی است و یک رده پایین تر از خیابان معروف رابسن واقع شده است. این خیابان هم برای خود یک روز بدون ماشین داشته که در ماه ژوئن بوده و اگر بتوانید در این روز به خصوص به اینجا سر بزنید، خاطره ای فراموش نشدنی خواهید داشت.

خیابان برادوی

برادوی (Broadway) یکی از شاهراه های مهم شرقی-غربی در شهر ونکوور است. در سیستم شطرنجی خیابان های شماره دار ونکوور، این خیابان در شماره نهم واقع شده است. خیابان برادوی در بیشتر قسمت هایش 6 بانده بوده و در چند کیلومتری شرقش دانشگاه بریتیش کلمبیا را خواهید دید. برادوی در میان راه با خیابان گرانویل هم تقاطع دارد.

خیابان جرجیا

خیابان جورجیا (Georgia) در ونکوور به تمام معنا یک خیابان اصلی بوده و جزو مهم ترین شاهراه های مرکز شهر نیز به شمار می رود. برخی از بلندترین برج های شهر مانند برج شانگری لا (Shangri-La) در آن قرار دارند. این خیابان با پل لاینز گیت (Lions Gate) و پارک استنلی شهر را به ساحل شمالی پیوند می دهد. در سمت دیگر جرجیا می توانید دیپارتمنت استور معروف هادسون بی (Hudsons Bay)، گالری هنری ونکوور، کلیسای جامع مسیح و کتابخانه عمومی ونکوور را هم پیدا کنید. در هیچ کجای دیگر شهر این انبوه از ساختمان های معروف را نخواهید دید.

مین استریت

مین استریت (Main Street) خیابانی طولانی و قابل توجه است. این خیابان با وست پندر (West Pender) و کیفر (Keefer) پیوند داشته و در کنار آن ها قلب چاینا تاون تاریخی را تشکیل می دهد. مین استریت هم روز بدون ماشین خود را در ماه ژوئن داشته و یکی دیگر از رویدادهای بزرگش فستیوال مورال ونکوور به نام مهمانی خیابانی مونت پلیزنت (Mount Pleasant Street Party) در ماه آگوست است.

خیابان هیستینگز

هیستینگز (Hastings) که در قسمت غربی به آمستردام کوچک نیز معروفیت دارد، تمرکز بالایی از فروشگاه هایی را به شما پیشنهاد می کند که محصولات هیجان انگیز و مجذوب کنندهی دارند. این خیابان یکی از گذرگاه های مهم شرقی-غربی شهر بوده و در مرکز شهر به وست هیستینگز شناخته می شود. به علاوه می توانید کافه های خوبی را هم در امتدادش پیدا کنید.

اوک استریت

اوک استریت (Oak Street) یکی از خیابان های اصلی شمالی-جنوبی ونکوور بوده و به سمت ریچموند (Richmond) امتداد می یابد. این خیابان هم در کنار سایر جاده هایی که نام درخت دارند، در سال 1887 از طریق ال ای همیلتون (L.A. Hamilton) نامگذاری شده اند.

منبع: ایوار

به "خیابان های معروف ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های معروف ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید