10 ساحل زیبا و بکر در آمریکا را بشناسید

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، سواحل زیبا و بکری در آمریکا وجود دارند که برخی دور بوده و برخی هم به راحتی در دسترس هستند. با این سواحل زیبا آشنا شوید.

10 ساحل زیبا و بکر در آمریکا را بشناسید

گذشته از سواحل دوردست آمریکا که بسیار معروف هستند، تعدادی از سواحل که در پارک های ملی وجود دارند، نه تنها بسیار زیباتر بوده، بلکه دسترسی هم به آن ها راحت تر است. در این مقاله 10 ساحل وحشی، زیبا و قابل دسترس معرفی خواهند شد.

تعدادی از پارک های آمریکا از جزایر کوکنات (Cocnut palm-Fringed) تا خلیج المپیک پنیسولا محافظت شده اند. سیستم جالبی برای محافظت و توسعه سواحل این پارک ها ترتیب داده شده که سبب بهبود اکوسیسیتم سواحل و تغذیه و نگهداری از میلیون ها موجود زنده شده است.

ساحل جزیره آساتیگ (Assateague)

ساحل دریایی ملی: اقیانوس اطلس، ویرجینیا و مریلند

جزیره آساتیگ که بین مریلند و ویرجینیا واقع شده، حدود 60 کیلومتر با بیشتر سواحل شهرهای بزرگ فاصله دارد. این جزیره، سواحلی با شن های سفید رنگ و تمیز دارد. فقط بخش کوچکی از ساحل این جزیره به وسیله راه زمینی قابل دسترس است. این بدین معنی است که دوستداران حمام آفتاب باید تا محل مورد نظر پیاده روی نمایند یا از یکی از سرویس های اتومبیل های مخصوص پارک، اتومبیل مخصوص شن زار کرایه نمایند و بقیه راه را از مریلند به ساحل (در این منطقه رانندگی آزاد است) رانندگی کردند. در ساحل مریلند تعداد زیادی کمپ جهت اسکان توریستان تعبیه شده است، ولی باید به این نکته توجه کرد که به احتمال قوی مجبور خواهید شد محل استراحت خود را با اسب های وحشی که در این منطقه زندگی می نمایند، شریک شوید.

مدت ها است که ماهیگیری ساحلی این منطقه رواج دارد. شکار صدف و خرچنگ هم در ساحل بسیار آسان است. این ساحل با توجه به آب گرم و مواج، یکی از برترین منطقه ها دنیا برای موج سواری است.

ساحل جزیره کیپ کود (Cape Cod)

ساحل دریایی ملی: ساحل مارکونی (Marconi Beach)

طبیعت گردی به نام هنری دیوید تورائو (Henry David Thoreau ) که بین سال های 1849 میلادی تا 1857 میلادی، چهار بار به کیپ کود سفر نموده بود، در خصوص این جزیره می گوید:

کیپ کود محلی برای بازگشت به طبیعت وحشی است، جایی که از خطرات طبیعت می توان فرار کرد و دوباره به دل طبیعت بازگشت.

کیپ کود همچنان در همین حال است؛ طبیعتی وحشی که از شرق ماساچوست ادامه پیدا می نماید. این ساحل محافظت شده ملی، طولی برابر با 60 کیلومتر دارد که برخی از قسمت هایش شهری است. این ساحل از دوک هاربر ( Duck Harbor ) تا ساحل تاریخی مارکونی ادامه دارد. ساحل مارکونی جایی بود که اولین پیام رادیویی بی سیم به وسیله مخترع ایتالیایی گوگلیلمو ماکرونی ( Guglielmo Marconi ) بین آمریکا و انگلیس در سال 1903 میلادی فرستاده شد. برای رانندگی در این ساحل باید اجازه کتبی مدیریت پارک را داشته باشید. کمپی مستقل در این منطقه وجود دارد که زدن چادر های شخصی در آن ممنوع است. نزدیک ترین کمپ عمومی هم در پارک استان نیکرسون (Nickerson State Park) در همین نزدیکی واقع شده است.

ساحل جزایر ویرجین (Virgin Islands)

پارک ملی: خلیج هاوکسنست (Hawksnest Bay)، خلیج ترانک (Trunk Bay)، خلیج سینامون (Cinnamon)

آب فیروزه ای، شن و ماسه پودری و درختان نخلی که در نسیم در حال نوسان هستند از ویژگی های شاخص جزیره ویرجین در کارائیب هستند. آیا می توان این جزیره را دوست نداشت؟ سواحل معروف بیشترا در شمال جزیره و نزدیک به جزیره سن جون (St. Kohn) واقع شده اند و زنجیره ای از سواحل سفید را می توان در خلیج هاوکسنست، خلیج ترانک و خلیج سینامون دید. خلیج ترانک شامل ساحلی است که به داخل باغ های زیبا کشیده شده است. سینامون هم کمپ ها و کلبه های چوبی نزدیک به ساحل دارد که همراه با وسایل شنا و موج سواری به اجاره داده می شوند. کمی شرق تر، خلیج ماهو (Maho Bay) قرار گرفته است که از سواحل قبلی لوکس تر بوده و بین دو پارک واقع شده است.

ساحل خلیج براون (Brown Bay) ما بین تنگه سیر فرانسیس دریک (Sir Francis Drake) به چشم می خورد. بکرترین ساحل پارک جزیره ویرجین در خلیج ریف (Reef Bay) است که حدود 4 کیلومتر راه پیاده دارد.

ساحل پارک ملی کیپ لوکات (Cape Lookout)

سواحل ملی: سواحل شاکلفورد (Shackleford)

تفاوت جزیره کیپ لوک اوت با سایر جزیره ها در بکر بودن آن است. به دلیل عدم وجود پلی برای دسترسی به قسمت اصلی جزیره، این جزیره بکر و دور از بازدید توریستان بوده و طبیعتی بسیار زیبا دارد. قایق تنها وسیله برای دسترسی به جزایر کارولینای شمالی است. برای سفر به این جزایر باید برنامه ریزی دقیق و حرفه ای داشت، زیرا این جزایر کاملا وحشی هستند. در یک روزی که در این جزیره می گذرانید می توانید ماهیگیری، شنا، موج سواری و پیاده روی کنید.

بهتر است برای موج سواری به سواحل شاکلفورد بروید. در این منطقه ماهی های جالب و پرندگان دریایی خاصی را خواهید دید. اسب های وحشی که در ساحل جزیره زندگی می نمایند، از زیبایی های این جزیره به شمار می آیند. برپایی کمپ در سواحل پارک ملی کیپ اوکات مجاز بوده و تعدادی کابین روستایی به این منظور در ساحل تعبیه شده است.

ساحل جزیره آتش (fire Island)

ساحل ملی: تپه واچ (Watch Hill)، پناهگاه دریانوردان (Sailors Haven)

برترین مسئله در خصوص جزیره آتش، گذشته از نزدیکی آن به یکی از پر جمعیت ترین شهرهای دنیا، نیویورک، این است که برای رفتن به جزیره باید از کشتی بهره ببرید. سرویس مرتب بین جزیره و منطقه سیویل (Sayville) و منطقه پچوگ (Patchogue) در ماه مه تا اکتبر برقرار است.

ناجی ها در طول تابستان در تپه واچ و پناهگاه دریانوردان همواره مراقب توریستان هستند. به جز شنا کردن و حمام آفتاب، فعالیت های مختلف دیگری مانند موج سواری و تماشای پرندگان جالب هم در این منطقه انجام می گردد. خیلی ها برای جمع کردن صدف به این منطقه سفر می نمایند و هر شخص اجازه دارد روزانه فقط دو کیلوگرم صدف از ساحل جمع آوری کند. کمپ تپه واچ از مه تا اکتبر باز است.

ساحل گلدن گیت (Golden Gate)

منطقه تفریحی ملی: بیکر (Baker)، منطقه مویر (Muir)، ساحل رودئو (Rodeo Beach) و منطقه کریسی فیلد (Crissy Field)

بیشتر مردم بر این باور هستند که تنوعی که در ساحل گلدن گیت و جزایر خلیج سان فرانسیسکو هست، در هیچ جزیره ملی دیگری نیست. تعدادی از این سواحل کوچک بوده (مانند پارک های آبی) که افراد برای شنای صبحگاهی به آنجا می فرایند و تعداد دیگری هم به قدری بزرگ هستند که شاید بیش از چندین میلیون توریست روزانه برای شنا به این سواحل بفرایند (ساحل اقیانوس) و تعدادی هم مانند تنس کوو (Tennesse Cove) بکر و حشی هستند. برای کسانی که به موج سواری و کایتبورد علاقه دارند کریسی فیلد مناسب است.

در ساحل مویر تعدادی رستوران مدیترانه ای معروف وجود دارد. ساحل رودئو هم منطقه ای نسبتا بکر است. در شمال گلدن گیت تعدادی بنای نظامی که در جنگ دنیای دوم ساخته شده اند هم در این ساحل دیده می شوند.

ساحل تپه ایندیانا (Indiana Dunes)

سواحل ملی دریاچه ها: ساحل دریاچه میشیگان

تماشا دریاچه میشیگان برای بار اول تجربه ای است که از یاد هیچ کس نمی رود. مسئله ای بسیار جالب در خصوص این پارک، فضا و امکانات آن است که با بندر مشترک است. محافظ کاران برای حفاظت از ساحل شنی این منطقه سال ها قبل اعتراض کردند که اعتراضات آن ها در سال 1960 جواب داد. این ساحل تا شرق شیکاگو کشیده شده و شامل پارک شن زار ایندیانا است. شنا از ساعت 7 صبح تا غروب آزاد است. باید توجه کرد که دریاچه میشیگان به مقدار اقیانوس های آزاد به دلیل داشتن صخره ها و امواج بزرگ می تواند خطرناک باشد. دوچرخه سواران و کسانی که پیاده روی می نمایند اجازه دارند که یک ساعت زودتر وارد پارک شوند. توریستان می توانند در کلبه های کنار ساحل شب را سکونت نمایند.

ساحل پارک ملی المپیک

پارک ملی: ساحل کالالوچ (Kalaloch)، ریالتو (Rialto) و ساحل اوزت (Ozette)

المپیک ساحلی در استان واشنگتن است که همواره می توان ساحلی خالی حتی در وسط تابستان در آن پیدا کرد. ساحل پارک شامل صخره ها، شن زار و تعدادی تالاب کوچک است که منزل پرندگان دریایی است.

کالالوچ یکی از محبوب ترین سواحل این منطقه است و دو قسمت ساحل به کمپ ها اختصاص داده شده است. در فاصله 5 کیلومتری این سواحل، سواحل اوزت قرار دارند. تعدادی از سواحل نورگیر این منطقه در پارک ساحلی المپیک قرار دارند. دسترسی به تعدادی از آن ها با پای پیاده ممکن است، ولی برای رفتن به تعدادی باید پیاده روی های طولانی و طاقت فرسا انجام داد. کمپ زدن در ساحل با شرط اجازه از مدیریت پارک ممکن است.

اشخاص حرفه ای، برای گیر نیافتادن در دام امواج جذر و مدی همواره نقشه امواج و نقشه توپوگرافیک زمین را به همراه دارند.

جزیره پادره (Padre Island)

پارک ساحلی ملی: جزیره پادره شمالی

ساحل جزیره پادره از 500 سال پیش که جستجوگران اسپانیایی آن را کشف کردند تا به حال دست نخورده به جای مانده است. آب و هوای نامناسب طوفانی و امواج بزرگ جذر و مدی سبب شده که طبیعت این جزیره همچنان وحشی باقی بماند.

پنج گونه نادر لاک پشت های دریایی در نزدیک ساحل این جزیره تخم گذاری می نمایند. این جزیره منطقه ای مناسب برای دوستداران پرنده های کمیاب است. در این ساحل می توان به فعالیت هایی مانند شنا، ماهیگیری و کایاک سواری پرداخت. جاده فقط تا ابتدای جزیره ساخته شده و تنها راه دسترسی به قسمت اصلی به صورت پیاده یا با دوچرخه یا اتومبیل رانی روی شن و ماسه است. به استفاده از اتومبیل های مخصوص در این ساحل اجازه داده می گردد.

دریاچه ملی صخره های مصور (Pictured Rocks)

جالب است که تعدادی از برترین سواحل آمریکا بسیار دورتر از دریا هستند. رستوران ها و هتل ها علاقه زیادی به تصاحب این سواحل دارند. نام ساحل های کوچکی مانند صخره معبد (Chapel Rock) و قلعه معدن (Miners Castle) از شکل صخره ها گرفته شده است.

این ساحل در جنوب دریاچه میشیگان واقع شده و یکی از جلوه های خاص آن مربوط به صخره هایی با رنگ های فرق دارد که شکل های بسیار عجیب و غریب دارند.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "10 ساحل زیبا و بکر در آمریکا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ساحل زیبا و بکر در آمریکا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید