خبرنگاران نقاط حادثه خیز جاده های روستایی آذربایجان غربی شناسایی گردد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، ارومیه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم کاهش تصادف های رانندگی در روستاها گفت: در این راستا، نقاط حادثه خیز جاده های روستایی استان نیز باید شناسایی گردد.

خبرنگاران نقاط حادثه خیز جاده های روستایی آذربایجان غربی شناسایی گردد

آیدین رحمانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل روستایی آذربایجان غربی افزود: جاده های روستایی، حساسیت بسیار زیادی نسبت به جاده های شهری و بین شهری دارند و در صورت وجود نقاط حادثه خیز باید به سرعت آشکارسازی و حذف شوند.

وی افزود: باید سهم و وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی در قبال راه ها معین و ابلاغ گردد تا نتیجه لازم را از این اقدامات دریافت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: آشکارسازی ماشین آلات و ادوات، توزیع کلاه ایمنی بین موتورسواران، خط کشی محورها، آموزش و فرهنگ سازی، توجیه دهیاران، استقرار تابلوهای هدایت و رانندگی جزو اقداماتی است که دستگاه های متولی باید در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

رحمانی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در مباحث مختلف اظهار کرد: فرهنگ سازی بین خانواده ها و آموزش رانندگان بیش از پیش تلفات جانی و اقتصادی رانندگی را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه کم تجربگی رانندگان یکی از مهم ترین دلایل تصادف ها و تخلف های رانندگی است افزود: بیشترین خسارت جانی و اقتصادی از سمت ناوگان حمل و نقل سنگین به دیگر وسائل نقلیه وارد می گردد که باید در راستای بهبود این شرایط، همه نهادهای مسوول پای کار بیایند.

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، 12 هزار کیلومتر جاده در آذربایجان غربی وجود دارد که از این میزان، هشت هزار و 500 کیلومتر مربوط به جاده های روستایی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نقاط حادثه خیز جاده های روستایی آذربایجان غربی شناسایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نقاط حادثه خیز جاده های روستایی آذربایجان غربی شناسایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید