حمایت از حرکت های دانش بنیان اولویت است

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، خبرنگاران/فارس معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت کاری این سازمان واقع شده است و از این واحدها در شهرک های صنعتی کشور حمایت می شود.

حمایت از حرکت های دانش بنیان اولویت است

علی رسولیان پنجشنبه 28 بهمن در بازدید از واحد های دانش بنیان مستقر در مرکز فناوری و خدمات کسب و کار شهرک صنایع شیمیایی شیراز گفت: حرکت به سمت دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی و صنعتی از راهبردهای مهم این سازمان است.

رسولیان با اشاره به اینکه امسال 51 واحد صنعتی در سراسر کشور از طریق سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دانش بنیان شده و علاوه بر آن به 130 شرکت دانش بنیان در شهرکهای صنعتی کشور زمین واگذار شده است، گفت: اولویت اصلی در واگذاری زمین در سال آینده نیز شرکت های دانش بنیان خواهد بود و به از این واحدها حمایت ویژه انجام می شود.

معاون وزیر صمت همچنین در بازدید است تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز بازچرخانی و استفاد از پساب تصفیه خانه های فاضلاب شهرک های صنعتی را یکی از اولویت های مهم بیان و اضافه کرد: با توجه به وجود 175 هزار متر مکعب ظرفیت پساب صنعتی در شهرک های صنعتی کشور بازچرخانی آن ها و استفاده در فضای سبز شهرک های صنعتی و برخی صنایع در دستور کار قرار گرفته است.

رسولیان همچنین از برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای استفاده از پساب تصفیه خانه های شهری خبر داد و گفت: تا به امروز قرارداد استفاده از پساب های تصفیه خانه های شهری در شهرک ها ونواحی صنعتی به اندازه 1200 لیتر بر ثانیه از طریق این سازمان منعقد شده است .

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه از برنامه این سازمان برای بهره برداری از 1هزار واحد کارگاهی در سطح کشور خبرداد و گفت:تا به امروز افزون بر 800واحد به بهره برداری رسیده و سایر این واحدها نیز تا خاتمه سال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در استان فارس نیز از ابتدای سال تا به امروز 105واحد کارگاهی به بهره برداری رسیده است، از احیای 1850واحد راکد در شهرک های صنعتی کشور از ابتدای امسال خبرداد و گفت: در استان فارس نیز تا به امروز 115واحد به چرخه تولید بازگشته است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین با اشاره به بازدید از دو واحد صنعتی فاتح صنعت کیمیا تولید کننده تجهیزات سنگین و فوق سنگین صنایع نفت و گاز پتروشیمی و واحد موقوفه دانش بنیان تولید کننده ایمپلنت های پزشکی، در شیراز، گفت: این واحدها که از واحدهای برجسته کشور و خاورمیانه محسوب می شوند، نقش مهمی در داخلی سازی و خودکفایی کشور به این محصولات، ایفا کرده اند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور محسوب می شود، گفت: در این شهرک صنعتی 5 هزار 195قرارداد منعقد شده و 2037 واحد به بهره برداری رسیده است.

احد فتوحی اضافه کرد: در دو سال اخیر 38پروژه به ارزش 800میلیارد ریال به خاتمه رسیده و 5 پروژه به ارزش 300میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، در حاشیه این بازدیدها، یک دستگاه خودروی آتش نشانی به ارزش 40 میلیارد ریال به شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز تحویل داده شد.

شهرک صنعتی بزرگ شیراز با 1300هکتار مساحت در 20کیلومتری جنوب شرق شیراز قراردارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت از حرکت های دانش بنیان اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از حرکت های دانش بنیان اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید