تکرار رأی تاریخی پس از 6 سال؛ موتومبا، استیناف و باز هم رأی 3 بر صفر؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال روز سه شنبه نشست رسیدگی به پرونده اریک بایناما بازیکن گابنی باشگاه گل گهر را با حضور نمایندگان سه باشگاه خواستار و باشگاه خوانده برگزار خواهد نمود.

تکرار رأی تاریخی پس از 6 سال؛ موتومبا، استیناف و باز هم رأی 3 بر صفر؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، در این جلسه قرار است رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که نتایج مسابقات گل گهر با حضور بایناما برابر استقلال، سپاهان و پیکان را سه بر صفر اعلام نموده بود، مورد آنالیز قرار بگیرد. آنچه مسلم است کمیته استیناف در صورتی قادر به تغییر حکم کمیته انضباطی خواهد بود که علت، مدرک و یا شواهد جدیدی در این مورد ارائه گردد که اثبات کند بازیکن گل گهر با توصیفات ماده 61 درباره شرایط بازیکن غیرمجاز انطباق نداشته و مدارک و مستنداتش مجعول، مزور یا غیرواقعی نیست که البته رسیدن به چنین نتیجه ای با توجه به سوابق پرونده و اینکه باشگاه گل گهر هم تا حدودی این موضوع را پذیرفته است، ولی کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال را مقصر ماجرا می داند، در نهایت دور از فکر به نظر می رسد.

آنالیز سوابق احکام مشابه در فوتبال ایران یادآور پرونده جنجالی موتومبا بازیکن اوگاندایی باشگاه راه آهن است که در آن مورد هم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال نتایج بازی های باشگاه متخلف را 3 بر صفر به سود شاکیان اظهار داشت. در آن پرونده که در تابستان سال 1394 مورد آنالیز نهاده شد بعد از چند مرحله رسیدگی در نهایت کمیته استیناف علیه راه آهن رأی داد و این تیم با 3 بر صفر شدن شش مسابقه اش مستقیماً به لیگ دسته اول سقوط کرد. در حکم آن پرونده استیناف اظهار داشت: نتیجه هر یک از مسابقات باشگاه راه آهن که از بازیکن مذکور مقابل تیم های پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان، پیکان، استقلال خوزستان و سایپای البرز استفاده نموده، سه بر صفر به نفع باشگاه های فوق الذکر اعلام می گردد.

نکته جالب توجه این است که باشگاه پیکان در هر دو پرونده در جایگاه خواستار حضور دارد، طرف مقابل بازیکن اهل قاره آفریقاست که به علت تخلفات در ارائه مستندات و مدارک غیرمجاز شناسایی شده و نتیجه با حکم کمیته استیناف در سال 94 سه بر صفر به سود رقبا اعلام شد. باید دید این حکم و نتیجه شش سال بعد دوباره از جانب استیناف و این بار به سود سه باشگاه استقلال، پیکان و سپاهان مورد تأیید قرار می گیرد؟!

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تکرار رأی تاریخی پس از 6 سال؛ موتومبا، استیناف و باز هم رأی 3 بر صفر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار رأی تاریخی پس از 6 سال؛ موتومبا، استیناف و باز هم رأی 3 بر صفر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید