تردید پاکستان برای پیوستن به جاده ابریشم جدید به دلیل مسائل اقتصادی

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، پروژه 8.2 میلیارد دلاری نوسازی خط آهنی که از دریای عمان به دامنه های هندوکش کشیده میشود آزمونی است برای عزم پاکستان جهت پیوستن به پروژه جاده ابریشم جدید.

تردید پاکستان برای پیوستن به جاده ابریشم جدید به دلیل مسائل اقتصادی

به گزارش وبلاگ دیدنی ها به نقل از رویترز، پس از تاخیری طولانی مدت ، پروژه 8.2 میلیارد دلاری نوسازی خط آهنی که از دریای عمان به دامنه های هندوکش کشیده میشود ، شروع شده است. این پروژه آزمونی است برای عزم پاکستان جهت پیوستن به پروژه جاده ابریشم؛ پروژه ای که به دلیل مسائل اقتصادی تاکنون از پیوستن به آن خودداری نموده است .

این پروژه بزرگ ریلی شهر ساحلی کراچی را به شهر پیشاور وصل می نماید و بزرگترین فاز احداث جاده ابریشم جدید در پاکستان است ولی اسلام آباد هنوز بر سر هزینه ها و مسائل اقتصادی آن تردید دارد.

حتی دولت جدید پاکستان تردید بیشتری نسبت به اجرایی کردن این پروژه دارد. نخست وزیر جدید پاکستان نسبت به افزایش بدهی های دولت این کشور هشدار داده و گفته است کشورش باید خودش را از وام های خارجی خلاص کند.

وزیر امور خارجه چین در پاسخ به سوال رویترز در خصوص تعهد هر دو کشور به ادامه پروژه جاده ابریشم گفت: پروژه هایی که تا الان ساخته شده اند ، به صورت معمول عمل می نمایند و آنهایی که در حال ساخت هستند ، به آرامی پیش می فرایند.

مقامات پاکستان می گویند به این پروژه ها متعهد هستند ولی باید قیمت و توان پرداخت پاکستان را بیشتر آنالیز نمایند.

یوجینگ سفیر چین در پاکستان گفت پکن موافق تغییرات پیشنهادی دولت جدید پاکستان است. او گفت: ما قطعا از برنامه کار آنها پیروی می کنیم تا بر اساس رایزنی دوطرفه به نقشه راهی برای پروژه های جاده ابریشم برسیم.

وی اضافه نمود: پکن تنها پروژه هایی را دنبال می نماید که پاکستان بخواهد. این اقتصاد پاکستان است، این جامعه آنهاست.

منبع: تسنیم

به "تردید پاکستان برای پیوستن به جاده ابریشم جدید به دلیل مسائل اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید پاکستان برای پیوستن به جاده ابریشم جدید به دلیل مسائل اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید