به آسانی یکی از علل شایع طلاق را از بین ببرید!

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، تقریبا هیچ چیزی نیست که عشق نتواند بر آن غلبه کند. به جز خروپف که سومین دلیل شایع طلاق در ایالات متحده و بریتانیا است و متوقف کردن خروپف برای برخی افراد به آرزو تبدیل شده است.

به آسانی یکی از علل شایع طلاق را از بین ببرید!

ما در این مطلب، برای یاری به کسانی که خروپف می نمایند و کسانی که مجبور هستند ساعاتی را با شخصی که خروپف می نماید، بگذرانند، نکات و ترفندهایی جهت مقابله با این عادت آزاردهنده معرفی می کنیم. امیدواریم به وسیله این نکات بتوانید به شریک زندگیتان خوابی شیرین و طولانی هدیه دهید. روش های متوقف کردن خروپف را در وبلاگ دیدنی ها بخوانید.

به پهلو بخوابید

هنگامی که به پشت(طاق باز) می خوابید، زبان سوم و کام نرم(بافت نرم پشت سقف دهان) شما به دیواره پشتی گلو متمایل می گردد. این مورد تنفس شما را دچار مشکل می نماید و درنهایت باعث ایجاد صداهای آزاردهنده یا همان خروپف می گردد. به یک طرف خوابیدن، احتمالا به باز نگه داشتن راه گلوی شما یاری می نماید که باعث متوقف شدن خروپف شما می گردد.

مقداری وزن کم کنید

این مورد مشابه نکته قبلی است. اگر اضافه وزن دارید، بافت های چربی ریه ها و گردن تان بر گلویتان فشار وارد می نمایند و راه های هوایی را محدود و تنگ می نمایند. صداهای ناهنجار یا خروپف در نتیجه سایش این بافت ها روی یکدیگر ایجاد می گردد. خروپف تقریبا کوچک ترین مسئله ای است که اضافه وزن برای خواب شما ایجاد می نماید. زیرا احتمال ابتلا به آپنه خواب، که یک اختلال خواب است که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدتی کوتاه اما دفعات زیاد در طول خواب می گردد را افزایش می دهد.

قبل از رفتن به رختخواب بینی خود را به خوبی تخلیه کنید

تنفس به وسیله دهان اغلب باعث خروپف می گردد، بنابراین بهتر است سعی کنید به وسیله بینی نفس بکشید. برای این کار توصیه می کنیم بینی خود را به خوبی تخلیه کنید و در صورت لزوم از اسپری های بینی برای پاک کردن مجاری تنفسی قبل از رفتن به رختخواب بهره ببرید. یک مزیت دیگر این کار این است که کیفیت خواب شما بهبود می بخشد.

از نوارهای بینی بهره ببرید

اگر شما یا همسرتان به علت گرفتگی بینی خروپف می کنید، می توانید از نوارهای مخصوص بینی بهره ببرید. این نوارها مجرای بینی شما را بلند و باز می نماید، تنفس را بهبود می بخشد و به کاهش و حتی از بین بردن خروپف یاری می نماید.

به پزشک مراجعه کنید

اگر هیچ یک از این نکات و روش های متوقف کردن خروپف بر روی شما موثر نبود، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است کج شدن سپتوم، سینوزیت مزمن، کیست و سایر مسائل پزشکی علت خروپف شما باشد. پزشک متخصص می تواند این موارد را تشخیص دهد و نحوه درمان این مسائل را برایتان شرح دهد.

درمان های طبیعی را امتحان کنید

تعدادی آنتی هیستامین طبیعی مانند گزنه وجود دارد که ممکن است به درمان خروپف یاری کند. یک فنجان برگ خشک گزنه را به مدت 10 تا 15 دقیقه در دو فنجان آب جوش بریزید و چای را قبل از خواب بنوشید. غرغره کردن چای نعناع قبل از خواب نیز به مقابله با خروپف یاری می نماید.

خانه را به خوبی تمیز کنید

آلرژی یکی از دلایل اصلی خروپف است، بنابراین تمیز کردن خانه بخصوص اتاق خواب بسیار مهم است. پرده ها، ملحفه ها و گوشه های خانه را جاروبرقی بکشید و خاک گیری کنید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

شاید برایتان غیرقابل باور باشد اما رژیم غذایی شما ارتباط زیادی با خروپف دارد. قبل از خواب، از خوردن وعده های غذایی سنگین و الکل خودداری کنید. الکل ماهیچه های گلو را شل می نماید و احتمال خروپف را افزایش می دهد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب اتفاقاتی که با نپوشیدن شلوار در بدن رخ می دهد! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "به آسانی یکی از علل شایع طلاق را از بین ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به آسانی یکی از علل شایع طلاق را از بین ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید