استفاده استان های کشور به یک میزان از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تقدیر است

به گزارش وبلاگ دیدنی ها ، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اهمیت برگزاری طرح زمستانه کتاب برای کتابفروشان گفت: در امسال با توجه به شیوع کرونا تجربه جدیدی در حوزه نشر داشتیم و آن برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی بود که با توجه به تبلیغات صورت گرفته، مشارکت ناشران و میزان خرید کتاب توسط مردم می توان به عنوان یک اقدام مثبت به آن توجه کرد.

استفاده استان های کشور به یک میزان از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تقدیر است

وی ادامه داد: هر طرح فرهنگی مجموعه ای از اهداف و چشم اندازها را دنبال می نماید که دستیابی به آن می تواند ملاک پیروزیت طرح محسوب گردد، بسیاری از کتاب فروشان و ناشران در پانزده ماه گذشته به دلیل تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا دچار مسائل مالی مختلف شده اند.

فاضلی با بیان اینکه هدف طرح های فصلی این است که توان مالی کتابفروشان افزایش یابد و اقشار مختلف با رضایت کامل به کتابفروشی ها مراجعه نمایند، شرح داد: بدون شک در شرایط فعلی هر طرحی که بتواند بخشی از نیازهای ناشران و کتابفروشان و مخاطبان کتاب را رفع کند می تواند گره ای از مسائل آن ها بگشاید.

وی با طرح این موضوع که هر طرحی که برای حمایت از کتابفروشان و تشویق مردم به مطالعه برنامه ریزی گردد می تواند مفید باشد، گفت: اینگونه طرح ها نیز اگر بتوانند کتاب و کتابخوانی را به عنوان یک ضرورت فکری در جامعه نهادیه نمایند موثر خواهند بود و میزان تخفیف های ارائه شده در این طرح مردم را متوجه کتابفروشی ها می نماید که به نوبه خود دارای اهمیت است؛ اما در کنار آن افزایش قیمت کاغد و قیمت پشت جلد کتاب که از اصول خاصی تبعیت نمی نماید در دراز مدت سبب می گردد حمایت از کتابفروشان به طور کامل محقق نگردد.

فاضلی تاکید نمود: استفاده از خرد جمعی کتابفروشان در اجرای پیروز این طرح نقش بسزایی دارد و همانگونه که در سال های اخیر نیز رخ داده بهره مندی این قشر از تسهیلات کم بهره و معافیت های مالیاتی در کنار طرح های فصلی خرید کتاب و پیش بینی تمهیدات لازم می تواند میزان اثربخشی را دوچندان کند.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) مثل زمستانه کتاب گام بسیار مهمی را برای تشویق اقشار مختلف جامعه به کتاب و حمایت از فعالان عرصه کتاب برداشته است و اینکه استان های کشور می توانند به یک میزان از این طرح و مزایای آن استفاده نمایند قابل تقدیر است. با این حال برای بهتر برگزار شدن و تداوم آن می توان اقدامات حمایتی دیگری هم انجام داد.

فیروز فاضلی در خاتمه گفت: قانونمند کردن قیمت گذاری کتاب، عدم افزایش قیمت کتاب هایی که در یکسال چاپ مجدد می گردد، فراهم کردن امکان تهیه کتاب توسط کتاب خوان ها و بچه ها و نوجوانان همچنین اولویت دادن به اقشار کم درآمد جامعه می تواند به بهتر برگزار شدن این طرح منجر گردد.

طرح زمستانه کتاب تا خاتمه امروز (شانزدهم اسفند ماه) در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور به خاتمه می رسد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "استفاده استان های کشور به یک میزان از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تقدیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده استان های کشور به یک میزان از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تقدیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید