ضحاک به لیست کلاغ سفید 2021 راه یافت

به گزارش وبلاگ دیدنی ها به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه؛ از میان آثار ارائه شده به کتابخانه مونیخ در سال 2021، کتاب ضحاک؛ برگرفته از شاهنامه و بازنویسی آتوسا صالحی؛ یکی از نمایندگان ادبیات امروز بچه ها و نوجوانان، در لیست کلاغ سفید سال 2021 معرفی شد. این کتاب به وسیله انتشارات مدرسه با هدف آشنایی نوجوانان با ادبیات کهن فارسی منتشر شده است.

ضحاک به لیست کلاغ سفید 2021 راه یافت

لیست کلاغ سفید عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای کاری کتابخانه بین المللی بچه ها مونیخ است که هرساله در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت در کشور آلمان و در جمع ناشران و علاقمندان به کتاب رونمایی می شد. اما دو سال متوالی به علت وجود کرونا شکل برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت که به صورت نیمه مجازی خواهد بود، مراسم رونمایی از لیست و معرفی آثار برگزیده نیز که به سنت هرساله در نمایشگاه انجام می شد، سال جاری برگزار نخواهد شد.

هرساله هزاران عنوان کتاب تازه به چاپ رسیده از سراسر جهان، با زبان های گوناگون راهی کتابخانه مونیخ می گردد و به وسیله کارشناسان مورد آنالیز قرار می گیرد. پس از آنالیز کتابخانه بچه ها مونیخ از میان آنها برترین اثر را انتخاب می نماید و در لیست کلاغ سفید قرار می دهد. هدف از انجام این کار معرفی مصداق های برتر این نوع از ادبیات به جامعه جهانی است.

بنابر این گزارش، پیشتر کتاب سیمرغ نوشته مرجان فولاد وند به لیست 2020 راه یافته است. سیمرغ، ضحاک و گلستانه عناوین مجموعه شاهکار های ادبی هستند که در انتشارات مدرسه به چاپ رسیده اند.

کتابخانه مونیخ با داشتن بیش از 600 هزار کتاب به 130 زبان در طول 400 سال گرد آوری شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ضحاک به لیست کلاغ سفید 2021 راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضحاک به لیست کلاغ سفید 2021 راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید