چگونه از عزیزی که سعی دارد یک زندگی سالم داشته باشد حمایت کنیم؟

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، گاهی اوقات بهترین کوشش ما برای تشویق عادت ها و زندگی سالم یک دوست، شریک زندگی یا یکی از بستگان ما نتیجه معکوس می دهد. در اینجا آنچه باید انجام دهید آمده است.

چگونه از عزیزی که سعی دارد یک زندگی سالم داشته باشد حمایت کنیم؟

حمایت شما می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند

شما می خواهید افرادی که دوستشان دارید - خواه شریک زندگی شما باشدخواه دوستانتان یا خانواده تان - زندگی طولانی، سالم و رضایت بخشی داشته باشند. هنگامی که شخصی که به او اهمیت می دهید به شما می گوید که آماده انجام برخی تغییرات مثبت در رابطه با سلامتی اش است، ممکن است چنان مشتاق یاری باشید که با توصیه و نیت خوب خود او را بمباران کنید: این را بخور، این را بخوان، این تمرین جدید را هرچه سریعتر آغاز کن.

گفتن آنچه باید باید انجام دهند موثرترین راه نیست. با این حال، شما می توانید یک نیروی دوست داشتنی و دلگرم نماینده باشید زیرا آنها خودشان از این تغییرات استفاده می نمایند و اهمیت حمایت خود را برای یاری به آنها در دستیابی به اهداف سلامتی خود دست کم نگیرید. در حقیقت، تحقیقات نشان داده است افرادی که دارای سیستم پشتیبانی قوی هستند، در پیروی از عادات سالم خود اغلب پیروز ترند.

در زیر، از چند متخصص خواسته ایم که بایدها و نبایدهای خود را برای حمایت از عزیزان مان برای داشتن یک زندگی سالم و شادتر به اشتراک بگذارند.

کارهایی که می توانید برای یاری به آنها انجام دهید

همانطور که برای رسیدن به سلامتی هیچ راه میانبری وجود ندارد، هیچ راه کاملاً درستی برای یاری به شخصی که دوست دارید در رسیدن به اهداف خود وجود ندارد اما این نکات مورد حمایت متخصصین، آغاز خوبی است.

در وهله اول از او بپرسید چرا می خواهد به زندگی سالم دست پیدا کند

تصور نکنید که همواره دلایل آنها برای ایجاد این تغییرات با دلخواه شما همسو است.

توری افرون، مشاور ازدواج و خانواده می گوید: این به شما یاری می نماید اهداف آنها را دریابید و مطمئن شوید که ایده سلامتی خود را به عزیزتان تحمیل نمی کنید. شاید می توانید بپرسید که سالم تر شدن برای آنها چه معنایی دارد، تعریف آنها از سلامتی چیست و چگونه می توانند هنگام رسیدن به آن شرایطشان را حفظ نمایند.

به آنها یاری کنید اهدافی را مشخص نمایند که فقط با یک عدد در مقیاس مرتبط نیستند

فرهنگ رژیم غذایی می تواند سمی و فراگیر باشد و این پیغام را به شما بدهد که وزن ما و همچنین اندازه و شکل بدن ما ارزش شخصی ما را مشخص می نماید. این به ما می گوید که لاغری خوب و چربی بد است و افراد لاغر حتماً سالم و افراد چاق حتماً ناسالم هستند در حالی که اینطور نیست.

افرون گفت: به یاد داشته باشید که وزن تنها شاخص سلامتی نیست. سلامتی می تواند در هر اندازه ای باشد.

برخی از اهداف را فراتر از کاهش وزن، کالری خورده شده و کالری سوزانده شده ارائه دهید. شاید مانند اینها: من می خواهم این پاییز چیزی اجرا کنم ، من می خواهم انرژی کافی برای بازی با بچه ها بعد از کار داشته باشم، یا من می خواهم هفته ای سه شب شام را در خانه بپزم.

برای تحقق این امر گوش دهید آنها به چه چیز احتیاج دارند

ممکن است فکر کنید که دوست شما می خواهد صندوق ورودی ایمیل او را با پیشنهادات دستور العمل های گیاهخواری غرق کنید، در حالی که در واقع، آنها فقط به دنبال یک دوست برای تعطیلات آخر هفته هستند.

به جای نتیجه گیری سریع، جانت همیلتون، فیزیولوژیست ورزشی و مربی تیم Running Strong این توصیه ساده را ارائه داده است: از عضو خانواده یا دوست خود بپرسید، چه کاری می توانم انجام دهم تا شما را در اهدافت حمایت کنم؟ سپس سکوت کنید و گوش دهید.

در برنامه ریزی و پخت و پز غذا یاری کنید

هنگام باز کردن یخچال و فریزر و انتخاب گزینه های مقوی در دسترس، انتخاب سالم تر آسان است اما برنامه ریزی برای وعده های غذایی خود در هفته، خرید مواد غذایی و تهیه غذا به زمان و کوشش احتیاج دارد.

مک کل کوئینگا، متخصص تغذیه ثبت شده و بنیانگذار سایت Nutrition Stripped، می گوید: یکی از بزرگترین موانع در تهیه وعده های غذایی و خوردن غذای سالم، راحت نبودن و کمبود زمان است. آماده سازی وعده غذایی یک نجات واقعی است زیرا به شما یاری می نماید غذاهای سالم را برای وعده های غذایی، میان وعده و هر زمان که غذا میل می کنید در دسترس داشته باشید.

به عزیزان خود پیغام دهید تا آنها ببینند می توانند از هر گونه یاری شما در این بخش استفاده نمایند - یک دست دیگر در آشپزخانه می تواند فرایند کار را ساده کند. به علاوه، این سرگرم نماینده تر از انجام همه کارها به صورت انفرادی است.

بدون تمرکز بر ظاهر، از پیشرفت او تعریف کنید

همیلتون گفت: گفتن چیزهایی که توجه آنها را به ظاهر یا وزن آنها جلب می نماید، حتی اگر می خواهید از آنها تعریف کنید اصلاً خوب نیست.

در عوض، افرون پیشنهاد کرد که آنها را به طرق دیگری ستایش کند، مانند: من از فداکاری شما برای به دست آوردن سلامتی خود بسیار تحت تأثیر قرار گرفته ام ، یا من این را دوست دارم که اخیراً چه مقدار انرژی دارید.

ببینید آیا آنها یک دوست تمرین می خواهند یا نه

هنگامی که ترجیح می دهید یک تمرین صبحگاهی را به خاطر خستگی انجام ندهید و به جای آن بخوابید، یا وقتی بعد از کار احساس خستگی می کنیدو یک جلسه تمرینی عصرانه را کنار می گذارید کار بدی نیست اما وقتی می دانید به احتمال زیاد عزیزی روی شما حساب می نماید آن را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید به علاوه اینکه ورزش با هم می تواند یک فعالیت پیوند دهنده باشد، فرصتی برای دو نفر شما برای گذراندن وقت با یکدیگر.

همیلتون گفت: اگر آنها با ورزش آشنایی ندارند شما به آنها یاری کنید. اگر در یک مرکز تناسب اندام کار می کنید، ممکن است آنها ندانند چگونه از ماشین آلات استفاده نمایند.

حتماً با سرعت آنها پیش بروید. آنها را تحت فشار قرار ندهید تا با شما همگام شوند زیرا ممکن است منجر به آسیب شان گردد.

همیلتون گفت: به خاطر داشته باشید که اگر تازه وارد ورزش می شوند، باید به آنها اجازه دهید نه تنها از نظر شدت یا مدت زمان بلکه همچنین در انتخاب تمرینی که تمایل به انجام آن دارند، پیشگام باشند.

در این راه وقفه بخشی از فرایند کار است

تعهد به خوردن بهتر غذا و ورزش منظم ممکن است دچار وقفه گردد بنابراین سعی کنید درک درستی از آن داشته باشید. به یاد داشته باشید: این مربوط به پیشرفت است، نه کمال انسانی.

کوئینگا می گوید: برای تغییر عزیزانتان کمی انعطاف پذیری و تحمل و صبر از خود نشان دهید. ممکن است بسیاری از مراحل کوچک انجام گردد اما نکته اصلی این است که به خاطر پیروزی های کوچک و شکست های کوچک حامی او باشید تا یک تغییر پایدار ایجاد کنید.

چه کارهایی نباید انجام گردد

نظرات تحریک نماینده شرمندگی مانند آیا تو الان واقعاً به دنبال یک میان وعده هستی؟ ما فقط شام خوردیم! می تواند بیش از فایده آسیب برساند.

گاهی اوقات، بهترین کوشش های ما برای یاری به یکی از عزیزان در کوشش هایش برای رسیدن به یک زندگی سالم می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. کارهایی که ما برای یاری به آنها انجام می دهیم و حرف هایی که می گوییم ممکن است در واقع نتیجه عکس مورد نظرشان باشد. در اینجا مواردی است که باید راهنمایی گردد:

به عنوان پلیس غذا و ورزش رفتار نکنید

در ذهن تان شما فقط می خواهید او را مسئول بدانید که می گویید: آیا واقعاً قصد داری کیک دیگری بخوری؟ یا آیا امروز ورزش نموده ای؟ از کاناپه بلند شو و به کلاس یوگا برو.

همیلتون گفت: این گفته ها ممکن است برای شما مفید به نظر برسد - شما به خطای آنها اشاره نموده اید - اما دوست یا عضو خانواده شما احتمالاً چنین چیزی را نخواهد دید.

افرون گفت، به جای اینکه آنها را برای یک اقدام اشتباه تنبیه کنید، برجسته سازی دستاوردها را مد نظر داشته باشید.

به غذاها برچسب خوب یا بد نزنید

برنج گل کلم احتمالاً از یک پیتزا مقوی تر خواهد بود اما برچسب هایی مانند خوب و بد قضاوت های اخلاقی هستند که در خصوص غذا صدق نمی نمایند و می توانند احساس گناه و شرم داشته باشند. همین کار باعث می گردد که خودتان را بر اساس آنچه مصرف نموده اید (یا ننموده اید) خوب یا بد بنامید. به عبارت دیگر، شما دیروز بد بودید زیرا بعد از ناهار یک کیک براونی خوردید.

افرون گفت: رفتن به استادیوم شما را مستعد به خوردن غذای سالم نمی نماید و برای رعایت رژیم غذایی فردی بهتر نیست. از عزیز خود در اهداف خود حمایت کنید اما به یاد داشته باشید این فقط یک قسمت کوچک از زندگی ماست.

در خصوص آنچه که باید انجام دهند موعظه نکنید

به یاد داشته باشید این سفر سلامتی عزیز شما است نه شما. به جای کوشش برای آموزش آنها در خصوص آنچه باید برای رسیدن به زندگی سالم انجام دهند موعظه نکنید، در عوض با مثال پیش بروید.

به عنوان مثال، الگو بودن و الگوبرداری از رفتاری که عزیز شما در کوشش است بر روی آن کار کند می تواند راهی عالی برای نشان دادن حمایت بدون برقراری ارتباط کلامی باشد، شما باید خودتان آنها را انجام دهید، تا به آنها بگویید که چه کاری انجام دهند.

اگر عزیزتان نظر شما را جویا گردد - به عنوان مثال، آیا باید این غذا را سفارش دهم یا آن غذا؟ آن وقت به او بگویید اما بدون قضاوت این کار را انجام دهید.

همیلتون گفت: عادت های سالم امری شخصی هستند و هرکسی روش خاص خود را دارد. راه شما ممکن است برای آنها مفید نباشد.

وقتی تغییرات باعث نگرانی می گردد

به دنبال پرچم های قرمز باشید که می تواند نشان دهد فرد مورد علاقه شما بیش از حد مشغول رژیم، ورزش یا کاهش وزن خود است.

برخی اوقات ممکن است فردی که مشغول ایجاد تغییرات در زندگی خود است، عادت های خوب خود را خیلی کنار بزند و در قلمرو ناسالم و بالقوه خطرناکی دست به کار گردد. مراقب عزیز خود باشید. توجه کنید که آیا آنها در مصرف غذا بیش از حد خود را محدود می نمایند، یا به طور اجباری و بسیار سخت ورزش می نمایند یا رفتارهای خطرناک دیگری دارند. افرون برخی از پرچم های قرمز دیگری را که ممکن است بخواهید به دنبال آنها باشید به اشتراک گذاشت:

وی گفت: اگر عزیزتان به خاطر خوردن برخی از غذاها یا نرفتن به سالن بدنسازی احساس گناه نموده است یا به دلیل غذا خوردن یا نگرانی از نظر ظاهری از کارهای اجتماعی اجتناب می نماید، به او توجه داشته باشید.

اگر نگران هستید و می خواهید موضوع را با این شخص مطرح کنید، به گفتن من پایبند باشید که نگرانی شما را بیان می نماید، اما عزیز خود را مقصر ندانید. برای اطلاعات بیشتر، به وب سایت های معتبر سر بزنید و یا از مشاور یاری بخواهید.

منبع:

huffingtonpost

منبع: هفت گنج

به "چگونه از عزیزی که سعی دارد یک زندگی سالم داشته باشد حمایت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از عزیزی که سعی دارد یک زندگی سالم داشته باشد حمایت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید