هنوز برای خرید سوخو-35 تصمیم نگرفته ایم

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، اسماعیل دِمیر رئیس صنایع دفاعی ترکیه می گوید هنوز در حال بررسی پیشنهاد روسیه برای خرید جنگنده های نسل جدید این کشور هستند، اما تصمیم مشخصی در این باره هنوز گرفته نشده است.

هنوز برای خرید سوخو-35 تصمیم نگرفته ایم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دیدنی ها، علی رغم تاکید مکرر مسئولان ارشد دولت آنکارا مبنی بر در نظر دریافت گزینه های جایگزین برای جنگنده های آمریکایی اف-35، یک مسئول صنایع نظامی ترکیه، اما می گوید هنوز درباره خرید جنگنده های روسی سوخو-35 تصمیم نگرفته اند.

اسماعیل دِمیر رئیس صنایع دفاعی ترکیه می گوید که این کشور به دقت در حال بررسی خصوصیات و ویژگی های فنی جنگنده های سوخو-35 است، اما هنوز برای صحبت کردن درباره خرید آن ها توسط آنکارا زود است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دمیر در این باره توضیح داد: ما در حال بررسی پیشنهاد روسیه درباره سوخو-35 هستیم. هنوز زود است که بخواهیم ارزیابی ارائه دهیم، البته ترکیه فناوری ها و تسلیحاتی که نیازهایش را برطرف کند، خریداری می کند. با این حال، هنوز زود است که بخواهیم بگوییم ما سوخو-35 را می خریم. کار سخت تحلیل هنوز پیش روی ما واقع شده است.

وی با بیان اینکه ترکیه فعلا به مشارکت در برنامه تولید مشترک جنگنده های اف-35 ادامه می دهد، اضافه کرد: عقب نشینی ترکیه از این برنامه به نفع دیگر مشارکت کنندگان در این پروژه نیست. ما به مصاحبه برای یافتن راه برون رفت از این شرایط ادامه می دهیم. نمی توانم چیزی درباره موضع طرف آمریکایی بگویم، اما ما برای گفت وگوی سازنده آماده هستیم.

این اظهارات در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا جنگنده های روسی سوخو-57 و سوخو-35 گزینه های جایگزین ترکیه برای جنگنده های آمریکایی اف-35 هستند، گفت: چرا نباشد؟ ما برای هیچ چیز به آنجا (روسیه) نرفتیم!.

دولت آمریکا قصد دارد ترکیه را به دلیل خرید سامانه های پدافند موشکی اس-400 از روسیه، تا سرانجام سال 2020 به صورت کامل از برنامه تولید مشترک اف-35 کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده های خریداری شده را نیز تعلیق کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هنوز برای خرید سوخو-35 تصمیم نگرفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز برای خرید سوخو-35 تصمیم نگرفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید