نخستین همایش مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، همایش مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان همزمان با گرامیداشت 17 مهرماه روز جهانی طب تسکینی برگزار خواهد شد.

نخستین همایش مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان برگزار می گردد

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ دیدنی ها، همایش مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان همزمان با گرامیداشت 17 مهرماه روز جهانی طب تسکینی برگزار خواهد شد، هنگام بروز و ظهور هر بیماری، مهمترین سوالی که مطرح می گردد، چگونگی کاهش درد و آلام بیماران است؛ به خصوص درباره بیماران سرطانی که به هنگام ابتلا به بیماری نه تنها خود، بلکه تمام خانواده و اطرافیان وی هم درگیر شرایط بیمار می شوند.

همین موضوع باعث شد تا در سال 1990 میلادی سازمان بهداشت جهانی، طب تسکینی (palliative care) را بیان کرد تا بیماران مبتلا به سرطان یا بیماری های سختی که به درمان های بهبود دهنده جواب نمی دادند، دیگر به حال خود رها نمی شدند و با طب تسکینی مراقبت هایی برای کنترل درد، ناراحتی های روان شناختی، روانی، اجتماعی، مذهبی و... بیماران انجام شد و درد ها و آلام بیمار و خانواده اش کاهش یافت؛ زیرا بعضی بیماران در مرحله ای قرار می گیرند که نه درمان های بهبود دهنده روی آن ها تاثیر می گذارند و نه بیمار و خانواده اش تاب و توانایی تحمل درد و رودررویی با بیماری را دارند.

در چنین شرایطی وجود پزشکان و تیم های مراقبان سلامت در کنار بیمار هم به جهت تسکین علائم بیماری و هم مسائل اقتصادی اهمیت طب تسکینی را بیش از پیش نمایان می نماید و با تحت پوشش قرار دادن همه این مسائل، سعی در بهبود شرایط دارد.

به همین دلیل، همایش مراقبت­های حمایتی و تسکینی در سرطان به همت مکسا به اسم اولین و بزرگترین موسسه نیکوکاری خدمات تخصصی طب تسکینی در ایران و سازمان نظام پزشکی ایران در 17 مهرماه، روز جهانی طب تسکینی، با حضور دکتر محمد جهانگیری - معاون فنی سازمان نظام پزشکی، مدیرعامل موسسه نیکوکاری و کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، دکتر جان بابایی - معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر مهدی شادنوش - سرپرست مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری­های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر اساتید و صاحب نظران در این حوزه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، شنبه 17 مهرماه همزمان با گرامیداشت روز جهانی طب تسکینی این رویداد در محل مرکز همایش های سازمان نظام پزشکی ایران برگزار می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نخستین همایش مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین همایش مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید