نحوه فعالیت های آموزشی دانشگاه های آذربایجان شرقی آنالیز شد

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، نشست هماهنگی روسای دانشگاه های استان آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار گردید.

نحوه فعالیت های آموزشی دانشگاه های آذربایجان شرقی آنالیز شد

به گزارش گروه استانهای وبلاگ دیدنی ها، نشست هماهنگی روسای دانشگاه های استان آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار گردید.

این نشست با حضور روسای دانشگاه های تبریز، هنر اسلامی، شهید مدنی، صنعتی سهند، بناب، مراغه، معاونین آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان و معاونین دانشجویی و آموزشی دانشگاه تبریز با موضوع موضوع نحوه از سرگیری فعالیت های آموزش حضوری در دانشگاه ها تشکیل شد.

در ابتدای این نشست میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و مدیر شورای استانی آموزش عالی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی تازه و آرزوی توفیق و سلامتی برای کلیه دانشگاهیان، با اشاره به تصمیم ستاد کرونا و وزارت عتف در مورد از سرگیری تدریجی آموزش حضوری در دانشگاه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اضافه کرد: هرچند در دوران کرونا آموزش تعطیل نشده بود و به صورت مجازی برای تمامی دروس تئوری و با رعایت دستورالعمل ها در حد احتیاج برای بعضی از دروس عملی آزمایشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی برگزار گردید، اما با توجه به شرایط فعلی و آغاز واکسیناسیون عمومی ضروری است دانشگاه های سطح استان با تبادل تجربیات و نظرات و با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات سلامتی، بهداشتی، آموزشی، حقوقی، روانی و اقتصادی و ماهیت دانشگاه ها تصمیم های لازم را در مورد نحوه از سرگیری فعالیت آموزش حضوری در دانشگاه ها اتخاذ نمایند.

در ادامه جلسه رؤسای دانشگاه ها و معاونین ضمن بیان نظرات و نکات موجود در مورد موضوع جلسه، یکی از شروط اساسی و لازم برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها را انجام واکسیناسیون در هر دو مرحله و در نظر گرفتن شرایط و دستورالعمل های بهداشتی دانستند و انجام هردو مرحله واکسیناسیون تا سرانجام آبان ماه را برای دانشجویان ضروری دانستند.

بعلاوه با توجه به ضرورت فراهم آوردن تمهیدات لازم درزمینه امور رفاهی و آموزشی دانشجویان جهت آغاز تدریجی آموزش حضوری، پیشنهاد و مقر شد بعد از اتمام واکسیناسیون دو مرحله ای، ابتدا دانشجویان ورودی قدیم مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با برنامه ریزی و هماهنگی لازم وفراهم شدن تمهیدات لازم در زمینه امور رفاهی مخصوصا خوابگاه و تغذیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دانشگاه حضور یابند و دانشجویان دوره کارشناسی و ورودی تازه مقطع کارشناسی ارشد از نیمسال دوم و با در نظر گرفتن شرایط آغاز نمایند. بعلاوه هماهنگی لازم از طرف دانشگاه های استان برای مساعدت اقتصادی لازم از طرف وزارت عتف جهت تأمین منابع رفاهی دانشجویان فراهم شود.

بعلاوه روسای دانشگاه های استان با توجه به ماهیت و رسالت بعضی از دانشگاه ها درزمینه آموزش مهارت محوری و لزوم تشکیل کلاس های عملی در آن مراکز مقرر کرد با در نظر گرفتن تمامی زیرساخت های لازم و با اولویت سلامتی دانشگاهیان دانشجویان آن مراکز با برنامه ریزی و اعلام دانشگاه متبوع به از سرگیری آموزش حضوری اقدام نمایند.

رؤسای دانشگاه های استان ضمن تاکید بر ضرورت برطرف مسائل آموزش غیر حضوری و ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه، مصوب نمودند آزمون نیمسال اول دانشگاه ها بصورت مجازی و غیر حضوری بعمل آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نحوه فعالیت های آموزشی دانشگاه های آذربایجان شرقی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه فعالیت های آموزشی دانشگاه های آذربایجان شرقی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید