رونمایی هوندا از فیلتر ضد ویروس کابین خودرو

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، هوندا در ادامه کوشش برای مقابله با ویروس کرونا، فیلتر ضد ویروس ویژه کابین خودرو فراوری نموده است که در 15 دقیقه، ذرات معلق حاوی ویروس را از بین می برد.

رونمایی هوندا از فیلتر ضد ویروس کابین خودرو

به گزارش وبلاگ دیدنی ها به نقل از زومیت، پس از ماه ها مبارزه با کووید 19، به نظر می رسد که با توجه به جدیدترین اخبار، هنوز درگیر این ویروس هستیم و باید شیوه جدید زندگی که کرونا به جهان تحمیل نموده است، ادامه بدهیم. جهانگیری کرونا باعث شد برندهای خودروسازی در کنار شرکت های فعال در حوزه های دیگر، علیه کووید 19 متحد شوند؛ فراوری ماسک و محافظ صورت یا خدمات ویژه در ضمانت محصول بخشی از کوشش های خودروسازهای کوچک و عظیم جهان برای مقابله با کرونا است که پیش از این، خبرگزاری های معتبر جهانی خودرو در این مورد گزارش داده اند.

به گزارش motor1، هوندا به عنوان خودروساز و موتورسیکلت ساز مشهور ژاپن، محصولی جدید برای از بین بردن کرونا معرفی نموده است. اختراع هوندا موسوم به کوروماکو (Kurumaku)، فیلتر ضد ویروس مخصوص کابین خودرو است که فضای داخلی ماشین را برای سرنشینان امن تر می نماید. کوروماکو روی فیلتر هوای کابین نصب می گردد و تا حدودی مثل ماسک روی صورت عمل می نماید؛ اما ضد ویروس هوندا از سطحی ویژه تشکیل شده است که می تواند ذرات معلق حاوی ویروس را به دام بیندازد و با تغییر شکل و کوچک کردنشان، آن ها را از بین ببرد.

در ضد ویروس ساده اما کاربردی هوندا، از روش تبدیل شیمیایی فسفات روی استفاده می گردد که در جلوگیری از زنگ زدگی بدنه هم کاربرد دارد. برخلاف فیلترهای N95 که از ورود ویروس و ذرات با ابعاد عظیم تر از 0.3 میکرومتر جلوگیری می نمایند و بعضی از خودروسازها مثل جیلی نمونه هایی از این نوع عرضه نموده اند، کوروماکو با هدف از بین بردن ویروس های راه یافته به کابین خودرو فراوری شده است. فیلتر ضد ویروس هوندا می تواند تنها با 15 دقیقه روشن کردن تهویه، تا 99.8 درصد ویروس های معلق را از فضای داخلی خودرو پاک کند. کوروماکو برای از بین بردن ویروس های روی سطوح مثل روکش های جایگاه و داشبورد، حداکثر 24 ساعت زمان احتیاج دارد.

ضد ویروس هوندا یکی از لوازم مصرفی خودرو محسوب می گردد و با هر 15 هزار کیلومتر کارکرد، باید تعویض گردد. ژاپنی ها کوروماکو را ابتدا برای خودروی شهری N-Box با قیمت 6400 ین (معادل 62 دلار) فقط در سرزمین خورشید تابان عرضه می نمایند؛ احتمالا این فیلتر ضد ویروس کاربردی به زودی برای تمام خودروهای هوندا در کشورهای مختلف، در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین

به "رونمایی هوندا از فیلتر ضد ویروس کابین خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی هوندا از فیلتر ضد ویروس کابین خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید