در انتخاب نام دامنه خود وسواس به خرج دهید

به گزارش وبلاگ دیدنی ها، نام دامنه مناسب جزو مهمترین اصول تبلیغات آنلاین است

اولین کاری که باید به دقت انجام شود، انتخاب دامنه مناسبی است که می تواند کمک بزرگی در تبلیغات آنلاین شما باشد. دست کم 20 سال از تاثیرگذاری انتخاب نام دامنه در تبلیغات آنلاین می گذرد و آن را راهی برای آشنایی بیشتر مشتریان با برند شما می توان دانست. با گذشت زمان بر این اهمیت افزوده شده است، بطوریکه امروزه با دشواری و پیچیدگی های زیادی برای انتخاب نام دامنه استارتاپ ها روبرو هستیم. علت پیچیدگی این فرآیند این است که تقریبا همه لغت های موجود در لغت نامه با پسوند com. از طریق شرکت ها به ثبت رسیده اند. طبق آخرین اعلام سایت Verisign، تا به امروز حدود 130 میلیون دامنه با پسوند com. به ثبت رسیده است. امروزه یک سری دامنه های سطح بالای عمومی (gTLDs) با پسوندهای com ،org ،net ،co.uk ،art ،blog ،walmart در دنیای اینترنت وجود دارند که فرصت های زیادی برای کاربران مهیا می کنند. پس با خبرنگاران همراه باشید تا با این نکات بهترین انتخابتان را انجام دهید.

در انتخاب نام دامنه خود وسواس به خرج دهید

تغییر فضای مجازی

دامنه های سطح بالای عمومی به تازگی از طرف مردم مورد قبول قرار گرفته اند و در حال همه گیر شدن هستند. اما بدون شک پسوند com. حرف اول را می زند و اگر می توانید دامنه دلخواه خود را با این پسوند ثبت کنید، حتما این کار را انجام دهید. اما انتظار می رود که در آینده دامنه های سطح بالای عمومی نیز مرتبط تر شوند و شاید بتوانند روش جستجو و مصرف کاربران از محتوای آنلاین را تغییر دهند. دامنه هایی که هوشمندانه انتخاب می شوند، می توانند به عنوان راهی برای بازاریابی برند مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از مردم و کسب و کارها، دامنه هایی با پسوندهای تازه را به این دلیل خریداری می کنند که در آینده بتوانند از آن ها استفاده کنند. اما برخی دیگر به دلیل ارتباطی که با کسب و کارشان دارد از آن ها استفاده می کنند. به عنوان مثال فروشگاه هایی که محصولات مرتبط با حیوانات خانگی مانند سگ می فروشند، می توانند از دامنه هایی با پسوند dog. استفاده کنند. بسیاری از کسب و کارهایی که از نام دلخواهشان با پسوند com. به دلیل اینکه قبلا ثبت شده اند نمی توانند استفاده کنند و پول کافی برای خریدن آن ها از صاحبان فعلی شان ندارند، می توانند از دامنه های سطح بالای عمومی استفاده کنند.

عاقلانه و سریع انتخاب کنید

یکی از دلایلی که باعث می شود شرکت ها از نام دامنه مناسب استفاده نکنند این است که تا قبل از راه افتادن استارتاپ و انتخاب نام مناسب برای آن، به فکر خرید دامنه نیستند. هرچقدر بیشتر برای خرید دامنه خود معطل کنید، باید هزینه بیشتری برای خریدن آن بپردازید. همه استارتاپ ها و کسب و کارها باید در مراحل اولیه ثبت برندشان از نام مناسب برای دامنه خود استفاده کنند. این یعنی هم باید از دامنه های سطح بالای عمومی و مرتبط استفاده کنند و هم نام مناسب با پسوند com. با هر هزینه ای که داشته باشد، برای برند خود انتخاب کنند. در ادامه به بررسی 3 نکته اصلی در انتخاب نام دامنه مناسب می پردازیم:

1- روی دامنه های سطح بالای عمومی مرتبط سرمایه گذاری کنید

تعداد پسوندهای مختلف برای دامنه ها روزبه روز در حال افزایش است؛ اما به این معنی نیست که یک شرکت باید همه آن ها را ثبت کند. بنیان گذاران یک کسب و کار باید از پسوندی استفاده کنند که هم معنی جالبی داشته باشد و هم به هدف کسب و کارشان نزدیک تر باشد. به عنوان مثال یک شرکت بازپرداخت نقدی به نام Dosh از نام های Dosh.cash و Dosh.com برای دامنه خوب استفاده کرده است. این شرکت با انتخاب پسوند مناسب برای دامنه های سطح بالای عمومی و همچنین خریداری پسوند com. می تواند تبلیغات خوبی برای برند خود به صورت آنلاین انجام دهد.

2- پسوند دات کام بخرید

پسوند com. یک استاندارد طلایی از نظر کاربران است؛ بنابراین استارتاپ ها علاوه بر تهیه دامنه های سطح بالای عمومی باید دامنه ای با پسوند com. نیز خریداری کنند. شاید این به این معنی باشد که بخش عمده ای از بودجه یک استارتاپ صرف خریداری دامنه شود؛ اما با توجه به مزایای این کار در آینده، مطمئن باشید که حتما ارزشش را دارد. همچنین می توانید از دامنه های سطح بالای عمومی برای داشتن ظاهر زیبا برای آدرس دامنه و جذب مخاطب استفاده کنید؛ اما در نهایت کاربران را به دامنه com. هدایت کنید.

3- در صورت لزوم با شرکت های واسطه کار کنید

گاهی اوقات بهتر است که برای خریدن یک دامنه اصرار نکنید و از یک واسطه استفاده کنید. بسیاری از صاحبان دامنه افراد حرفه ای در سرمایه گذاری هستند و کار کردن با افرادی که اهمیت نقش دامنه در موفقیت یک شرکت را درک کنند، در وقت و هزینه های شما صرفه جویی خواهند کرد.

دامنه های سطح بالای عمومی روزبه روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند و برای جدا کردن خودتان از رقبا، بهتر است به سرمایه گذاری کردن روی آن ها فکر کنید. موفقیت کسب و کار شما می تواند وابسته به همین موضوع باشد

منبع: الی گشت

به "در انتخاب نام دامنه خود وسواس به خرج دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتخاب نام دامنه خود وسواس به خرج دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید